Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#62676
zo leer je altijd wat ;D
wist niet dat dat ook bij honden kon, al noem ik mijn oudste hondje autischt. ;D
helaas heb ik geen info voor je maar ben beniuwd naar anderen.
Welkom trouwens!
Door Lizzy
#62741
Wendy Scott en Gwyneth schreef: :-\
Hoi allemaal,

Mijn eerste berichtje op deze geweldige site!!

Ik heb onlangs o.a. de diagnose LICHT-AUTISTISCH gekregen bij mijn Rhodesian Ridgeback reu.
Kan iemand mij helpen aan meer informatie.

Let wel, ik ben overtuigd dat het aangeboren is. De enige reactie die ik tot nu toe krijg is dat het aangeleerd autistisch gedrag is. Dit is dus bij ons niet het geval.

Alvast bedankt

Wendy
Scott en Gwyneth
Hoi Wendy, Scott en Gwyneth,

Ik heb nog nooit gehoord van autisme bij honden.

Mag ik vragen wie deze diagnose heeft gesteld? En waarin uit zich dit? (symptomen)?

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 08 mar 2004, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
#62962
Ik heb er weleens van gehoord van een hondentrimster...

Ik ben ook benieuwd van wie je dat hebt gehoord en waarom enzo.

Ik weet wel dat het bij mensen wel degelijk aantoonbaar is in de hersenen (in de hersenstam), en het dus een aangeboren afwijking schijnt te zijn, maar dat omgevingsfactoren wel het gedrag kunnen versterken.
Maar ja, dat is dus bij mensen.....daar heb je nu even niks aan.
Door oebaya
#63110
Lizzy schreef:

Hoi Wendy, Scott en Gwyneth,

Ik heb nog nooit gehoord van autisme bij honden.

Mag ik vragen wie deze diagnose heeft gesteld? En waarin uit zich dit? (symptomen)?

Groetjes, Lizzy
Dat is precies ook mijn vraag, want tot zo ver is er niets over autisme in honden te vinden.
gr.
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op di 09 mar 2004, 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#63141
Jeetje Wendy... wat een verhaal....! Ik vind het wel droevig om dit te lezen want het lijkt mij heel moeilijk voor jullie om met deze hond om te gaan en een "normaal leven" te lijden. Ik heb hier echt nog nooit van gehoord, maar ik ga absoluut ook eens verder zoeken want dit interesseert me wel.

Misschien heeft Tannetje (dierenarts) of Yalla (gedragstherapeute) hier ooit wel eerder van gehoord trouwens! Dat zou mooi zijn.

Even 1 vraag aan je: ik las op Internet dat men vaccinaties (bij mensen dan he) ervan verdenkt autisme te kunnen veroorzaken. Was jouw hond bij de geboorte al zo of kan dit ook met de eerste puppy enting te maken hebben?

Groetjes, Lizzy
Door arenda
#63142
pfff dacht dat autisme tot mensen beperkt bleef, en daar is het al zo'n grijs gebied.Maar als er dus autische honden bestaan, dan bestaan er ook absoluut adhd-honden.Want die 2 stoornissen staan vlak naast elkaar.
jeetje denk je ook nie bij na al je een hond neemt ::)
Ik heb helaas geen tips voor je Wendy, maar ik wens je dr wel sterkte mee in elk geval.
Door oebaya
#63143
Je weet zeker ook niet wie het onderzoek heeft uitgevoerd of waar dat is gebeurd, want met behulp van een naam van een instituut of onderzoeker heb je zulke dingen vaak snel gevonden op internet.
gr.
Nicolette
Door Wendy Scott en Gwyneth
#63147
Even 1 vraag aan je: ik las op Internet dat men vaccinaties (bij mensen dan he) ervan verdenkt autisme te kunnen veroorzaken. Was jouw hond bij de geboorte al zo of kan dit ook met de eerste puppy enting te maken hebben?

Hoi Lizzy

dat weten we dus niet. Kijk met de eerste enting woonde hij natuurlijk nog neit bij ons. Maar als ik merk dat hij zo heftig reageert zou het kunnen.
Door Lizzy
#63154
Heb je nóg meer problemen met hem? Jeetje..., alsof dit niet méér dan voldoende is zeg...

Maar eigenlijk heb ik wel medelijden (als het mag), want je schrijft zelf ook "het is geen leuke hond om te hebben" en ik begrijp dat helemaal. Maar dat is wel gewoon heel vervelend want een hond hoort gewoon leuk te zijn.... Hij heeft wel erg veel mazzel gehad dat hij bij jou terecht is gekomen.

Groetjes, Lizzy
Door Wendy Scott en Gwyneth
#63178
Hoi Lizzy,

Korte samenvatting:
Hij begrijpt de hondentaal niet en men vermoed dat bij hem de bijtrem niet in werking treedt. Om dit te voorkomen kan hij nooit los met ander honden en word hij 26 maart gecastreerd.

En ja hij mag heel blij zijn dat hij bij ons terecht is gekomen. Bij ons staan de honden absoluut op de eerste plaats. Vandaar dat wij er onlangs ook bijna aan onderdoor gegaan zijn; het is ook absoluut niet bevorderlijk voor je huwelijk. ;-)). Gelukkig is hij nu uit die medicijnen psychose. Het is een schat van een hond en luisterd echt perfecto!
Ik zal binnenkort de foto's van de hondjes hierop plaatsen als ik weet hoe het moet.

Groetjes Wendy
Door oebaya
#63310
Hoi Wendy,
Heb de titel van 1 artikel gevonden (PubMed), maar helaas biedt deze site van dit artikel geen korte samenvatting. (site adres weet ik nooit, maar geef bij Google even PubMed in en de 1e PubMed die bovenkomt is de entree). Je kan dan ook vinden hoe je zulke artikelen kunt bestellen. Ik heb het ooit voor artikelen over castratie via CISTI in Canada gegaan. Ging perfect, had alle artikelen binnen de kortste keren op de fax in huis. De service is overigens niet gratis.
Het artikel dat ik heb gevonden heet:
A syndrome in the dog resembling infantile autism' van Fox MW. Het dateert overigens al uit 1966.
Eén artikel waarvan wel een samenvatting was, gaf vaccinatie als oorzaak bij mensen, vooral mazelen vaccin en het parvo-vaccin is heel verwant aan mazelen vaccin. Alleen bewezen schijnt het niet te zijn. Het artikel heet: Vaccination and autoimmunity - 'vaccinosis': a dangerous liaison? van Shoenfield Y en Aron-Maor A.
Als je bij PubMed als zoek item 'autism in animals' ingeeft dan komen er 210 artikelen over autisme boven, maar de meesten handelen over onderzoeken met dieren naar de oorzaken van autisme.
Succes met zoeken. Ik blijf ook kijken, maar mijn gedragshandboeken noemen autisme bij honden nergens. Zeg niet, dat er geen handboek is dat het wel zou noemen, maar dan bezit ik het niet.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door