Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#625856
Hallo allemaal,

Ben al eventjes hier niet geweest  ??? beetje druk met verhuizen ;)

Ik heb weer wat goed nieuws te melden. Onze Savannah is nu al 5 maanden vrij van aanvallen nadat ze KVV krijgt. We zijn hier erg blij mee.

Onze Kalin is zo'n 3 weken geleden nog geopereerd, ze is 11 jaar en had heel veel slijm uit de vulva. Ze is op zaterdagavond nog gesterriliseerd. Ze doet het hartstikke goed. Ze is om half 9 geopereerd en om een uurtje of 2 heeft ze snachts al gegeten, ze was niet te houden, Frans had haar in de houdgreep toen ik eten aan het maken was. Ze mocht een eetlepeltje vlees hebben, dat heb ik gemengd met wat warm water en dat heeft ze ineen keer op gegeten.

Ik merkte aan haar de laatste tijd voor de operatie al dat ze wat slomer werd, ze had de laatste 3 dagen geen zin meer in wandelen. Het waren allemaal van die vage klachten die ook wel kunnen komen door een te hoge schildklierwaarde, daar zat ik dus ook aan te denken. Als ze net gegeten had, was het alsof ze overvol zat en het eten kwam er tot 3 x toe weer uit. Ze moest gewoon overgeven. Na de sterrilisatie liet de dierenarts ons de baarmoeder zien en deze was zo ongeveer een halve kilo zwaar.

Na de operatie begon ze ineens veelvuldig op de bank te springen. Dit had ze na begin met Carnibest maar een paar keer gedaan in een maand of 4. We hadden haar 3 x op de bank zien springen en dit vonden wij al een groot wonder. Maar nu doet ze dat dus dagelijks. Met pijnstillers sprong ze een keer of 8 per dag op de bank, nu wat minder. Zo'n 3 x daags lukt haar dat wel, niet gelijk na de wandeling, dan valt ze moe in slaap in haar mandje. Maar als ze uitgerust is springt ze gerust een keertje op de bank. Ook het lopen doet ze veel vlotter nu, ook kan ze nog wel treuzelen hoor. Want dat is ook gezellig lekker met je huisgenootjes, bij elke boom snuffelen.

De rest gaat ook goed, alleen Keshia heeft een hotspot. Jammer hoor, met zo'n dikke vacht is dat ook wel te verwachten, helaas kan ik dit niet voorkomen door KVV te geven. Bij haar is het echt een verstikkende vacht, en je hoeft maar even een dag te vergeten te controleren en ze heeft zo hotspots. Er heeft een teek in haar hals gezeten. In haar hals is ze behoorlijk gevoelig voor hotspots helaas. Moet morgen even een tondeuze of scheerapparaat kopen dan kan ik haar weer scheren ;) en dan is het probleem ook zo opgelost. Atjo adviseerde mij de vorige keer Weerstand van MacSamuel te geven, toen zat ze helemaal onder de hotspots en dat was binnen 5 weken over. Met een ab kuur het jaar ervoor toen ze er ook zo onder zat, was het pas na 9 weken over.

Gr. jacqueline
#625975
Hoi lizzy,

Zeker gaat het hier goed. Die hotspot, tja, dat komt puur omdat ze veel te veel vacht heeft (dat kan je met voeding ook niet corrigeren ben ik bang) Maar het is nog niet zo'n grote hotspot dus we moeten er even goed opletten en vrij maken. Dan komt alles snel weer goed.

De andere honden doen het ook goed. Keshia hoest echt veel minder, minder medicatie nodig. Savannah geen aanvallen en vrolijk, Savannah eerst na de light op natuur gezet, maar nu weer terug op de light, die vind ze toch veel lekkerder. Ze is ook al 9 dus qua leeftijd kan het wel en haar vacht gedijt er goed op. Ylanie nooit meer hevige diarree gehad, wel met de warmte eens wat dunne ontlasting, maar dat hadden de anderen ook wel eens. Whisper eet eindelijk eens goed. Phoebe heeft amper nog buikpijn, met brokken had ze vaak een vicieuze cirkel van niet eten, overgeven. Nah dat probleem is ook uit de wereld. Prudence, was nooit te verzadigen met eten, nu eet ze goed, maar heeft geen extra honger meer en ze blijft heel mooi op haar 9 1/2 kilo zitten. Die ze wel mag hebben. Paige vind het ook lekker LOL


Dank je, de verhuizing, ben benieuwd hoe de dames er op gaan reageren ;o)) Hele grote tuin..

Gr. jacqueline



[quote="Lizzy"]
Nou, buiten de hotspot lijkt het dus hartstikke goed te gaan bij je! Fantastisch! Heerlijk om te lezen.

Enne, succes met de verhuizing he!


[/quote]
#626059
Dit is echt heerlijk nieuws. Al 5 maanden geen aanvallen meer. Dat hoop ik met Zita en KVV ook te bereiken. Geen aanvallen meer. In stilte hoop ik dat de aanvallen inderdaad van de Royal canin brokken waren. Momenteel zit er 6 maanden tussen. Na de tweede aanval ben ik met carnibest gestart. Dus ik hoop nog steeds. 4 oktober is het halve jaar weer om.Mijn buik begint nu al te draaien.
Maar in ieder geval gaat het bij jullie heel goed. Goh wat zo'n voeding al niet kan doen. Maar eigenlijk ook logisch, zo'n hele hondenlichaam draait daarop.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje
#626074
Hoi,

Dank je. Ik denk dat we die hotspot zo onder de knie hebben, nu we weten dat het ook met weerstand te verhelpen is, moet haar zo nog even kaal maken, toch maar even de oude scheerapparaat proberen en anders met de schaar ;)

Gr. jacqueline

[quote="Bernie"]
Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat zeg (op die hotspot na dan). :D
Veel suces met de verhuizing. ;)
[/quote]
#626078
Hoi Liliane,

Ik sta er zelf ook van te kijken hoor. Zoveel aanvallen als Savannah had, was gewoon niet meer te doen. ZE kwam van de ene in de andere terecht. En vrijwel meteen klaarde ze op toen we met Carnibest begonnen. Na 2 weken nog wat brokken gevonden en kibbelingen gepikt en daar ging ze weer in aanval.

Royal Canin heeft Savannah's moeder toen ook zo'n problemen mee gehad. Iedereen zei dat ik mijn honden verwende dat ze maar moesten eten wat ik ze kocht, dus ik heb het even volgehouden (achteraf tot mijn spijt) Want Shari kreeg me toch een hoofd toen ze echt honger had (na 1 week hongerstaking) ze heeft toen met lange tanden nog wat gegeten, normaliter wilde ze het niet eten omdat ze er niet tegen kon (bleek achteraf) en toen ze het wel at, kreeg ze ineens een opgezwollen hoofd, dat was voor mij de druppel en toen heb ik ze volgens anderen weer verwend en heb haar zelf nieuwe brokken uit laten kiezen.

Deze heeft ze langere tijd gegeten. Maar op 5 jarige leeftijd kreeg ze epileptische aanvallen. Ben bang dat dit allemaal met het voer te maken heeft gehad. Haar eerste aanval heeft haar drempel tot aanvallen verlaagd (eerste aanval na narcose). Ben blij dat we met Savannah verder zijn gekomen. Op naar de volgende 5 maanden ;)

Jij suc6 met Zita, ik hoop dat ze ook zonder problemen het halve jaar voorbij gaat. Ik zou me niet te zenuwachtig maken als ik jou was. Want dat vangt jou Zita op, extra spanning is nooit goed voor honden met een lage aanvalsdrempel.

Groetjes,

Jacqueline

Kuszco schreef: Dit is echt heerlijk nieuws. Al 5 maanden geen aanvallen meer. Dat hoop ik met Zita en KVV ook te bereiken. Geen aanvallen meer. In stilte hoop ik dat de aanvallen inderdaad van de Royal canin brokken waren. Momenteel zit er 6 maanden tussen. Na de tweede aanval ben ik met carnibest gestart. Dus ik hoop nog steeds. 4 oktober is het halve jaar weer om.Mijn buik begint nu al te draaien.
Maar in ieder geval gaat het bij jullie heel goed. Goh wat zo'n voeding al niet kan doen. Maar eigenlijk ook logisch, zo'n hele hondenlichaam draait daarop.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door