Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#625826
Biska is weer loops. >:(
De vorige keer was 3 maanden geleden. Op de één of andere manier past ze zich heel snel aan als er een andere loopse teef in de buurt is. Ze is dan binnen een paar dagen ook loops. 3 maanden geleden deed ze mee met Nena en Boef, dit keer met de hond van de buren.
Maar ondertussen is ze zo wel erg vaak loops en of dat nu wel gezond is? En handig is het zeker niet! Kunnen we weer met een loopse teef en een kwijlende, zingende reu in één auto op reis.
Door charmed
#625875
Hoi Sonja,

Ik heb ook zo'n teef gehad. Soms 2 maanden ertussen, soms 6 maanden er tussen, maar vaak 3 maanden er tussen. Haar dochter doet het nu ook soms. Ze is gelukkig vaak om de 6 maanden loops, maar een aantal jaren terug hielden we 2 pups tegelijk en toen ging ze eerst met de grote meute mee loops worden, de ene jonge hond werd tegelijk met de grote groep loops. Maar de andere, het zusje van de ene) die werd 3 maanden later loops en promt moest ze weer meedoen met haar loopsheid.

Het is lastig, vooral als ze dan ook nog schijnzwanger worden tussendoor. Ik weet niet wat je er aan kan doen. Een prikpil is niet aan te bevelen, dan krijg je nog veel andere situaties, blinde loopsheden, en loopsheden waar helemaal geen pijl meer op te trekken is, gespleten loopsheden. Niet aan te bevelen dus.

Groetjes,

Jacqueline
Door conleeuw
#625878
lastig hoor, je kan er soms geen touw aan vastknopen, mists ze goed eet, gezond is, en verder nergens last van heb zou ik het nog even aankijken, als ze toch om de drie maanden blijft loops worden, dan is dat mischien haar ritme, anders zou ik een keer met mijn dierenarts gaan praten, sterilisatie is natuurlijk een optie, je kan ook met hormonen gaan "spelen, maar ook dat is niet optimaal voor haar gezondheid. Het hangt er ook van af wat jou bedoeling met deze teef is?
Ik ben in de bevoorrechte positie dat beide teven nu 9 maanden tussenpause hebben gehad, en de gekke is dat ze niet gelijk loops zijn, er zit ruim een maand tussen de beide dames, maar voor een of andere reden hebben ze beide 9 maanden tussenpause ingelast ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#625937
Het is dus niet zo dat ze standaard om de drie maanden loops is. De vorige keer zat er bijna 6 maanden tussen. Maar komt ze toevallig in aanraking met de andere loopse teef, dan is ze binnen een paar dagen ook loops, ook al is haar vorige loopsheid net achter de rug.
Castratie wil ik liever niet. Ik ben bang dat het dan zo'n ontplofte cavia wordt.
Door Lizzy
#625943
Tja..., lastig. Onder invloed van de hormonen ontstaan er natuurlijk vaak wat enge dingen. En ik weet dus niet of deze kansen toenemen naarmate je hond vaker loops/schijnzwanger is. Ik denk dat ik deze vraag bij mijn DA neer zou leggen. En als die kans toe neemt, dan geloof ik dat ik zou kiezen voor de ontplofte cavia....
Gebruikersavatar
Door Sonja
#625959
Ze heeft overigens verder nergens last van. Schijnzwanger is ze ook nog niet geweest.  :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#625960
En ik zit ook gedragstechnisch een beetje met een sterilisatie in m'n maag. Het is namelijk nu al een enorme bitch.  :-\
Door charmed
#625976
Das mooi om te horen

gr. jacqueline
Sonja schreef: Ze heeft overigens verder nergens last van. Schijnzwanger is ze ook nog niet geweest.  :-\
Door conleeuw
#625989
Sonja schreef: En ik zit ook gedragstechnisch een beetje met een sterilisatie in m'n maag. Het is namelijk nu al een enorme bitch.  :-\
ja dat kan ik mij voorstellen, een die al een bitch is wordt vaak nog erger na de castratie..... dat zou mij ook een beetje afschrikken. Ik zou gewoon een keer met mijn da gaan kwebbelen en noemen dat je niet wil castreren...... kijk welke oplossing hij kan bieden, en dan zijn er toch nog een aantal homeopatische middelen die een invloed hebben op de loopsheid/hormonen, wellicht dat iemand hierover dingen kan voorstellen, ik ben helaas niet kundig wat betreft homeopathie ;)
Door Lizzy
#625996
conleeuw schreef: ja dat kan ik mij voorstellen, een die al een bitch is wordt vaak nog erger na de castratie..... dat zou mij ook een beetje afschrikken. Ik zou gewoon een keer met mijn da gaan kwebbelen en noemen dat je niet wil castreren...... kijk welke oplossing hij kan bieden, en dan zijn er toch nog een aantal homeopatische middelen die een invloed hebben op de loopsheid/hormonen, wellicht dat iemand hierover dingen kan voorstellen, ik ben helaas niet kundig wat betreft homeopathie ;)
Ja, beslist waar. Maar als ze bitchy is door haar loopsheid, dan wordt dat juist weer minder... Maar ja, moet je wel verdomd goed weten dat het inderdaad door de hormonen komt ja...

Lastig he, dit soort dingen.

Ik ken zelf eigenlijk geen homeopathisch middel om vroege loopsheden te reguleren en die ook werken, maar je zou inderdaad ook eens een homeopathisch DA kunnen vragen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#626042
Ze is altijd bitchy. Of ze nu loops is of niet. Ze is voor ons wel lief en voor Nena ook. Tegen Boef loopt ze altijd te snauwen en tegen Stan ook. Maar die laatste vindt dat leuk. Boef is er echter niet zo blij mee. Vooral omdat als ze een keer terug snauwt of corrigeert, Nena het voor Biska op gaat nemen.
Door conleeuw
#626083
Sonja schreef: Ze is altijd bitchy. Of ze nu loops is of niet. Ze is voor ons wel lief en voor Nena ook. Tegen Boef loopt ze altijd te snauwen en tegen Stan ook. Maar die laatste vindt dat leuk. Boef is er echter niet zo blij mee. Vooral omdat als ze een keer terug snauwt of corrigeert, Nena het voor Biska op gaat nemen.
dit soort bitchy is Dot ook, voor mij nog een reden om Dot niet te laten steriliseren, want dat wordt kennelijk toch erger na de sterilisatie, en dat kan ik effe niet gebruiken, ze is prima in haar eigen teven groep, een enkele reu die ze van pup af aan kent vindt ze prima, maar de rest, bah, hoepel op, en wel nu, kijk niet eens naar mij ... bitchy ;) Dot blijft tenzij medische absoluut noodzakelijk gewoon intact ;)
Door Saantje
#626101
Het meeste bitch gedrag wordt gestuurd door hormonen, tussen de loopsheden zijn ze het minst bitcherig en dat is het beste moment om te castreren omdat dat gedrag dan meestal zo blijft omdat de hormonen dan nauwelijks hoger komen te staan dan op dat lage punt. Castreer je te vroeg of te laat en ze is bitcherig dan zal dat niveau blijven en zal ze dus over het algemeen een grote bitch blijven…

Dat heb ik van iemand gehoord die haar "bitch" heeft laten castreren, ook is ze nu geen bitch meer, dus er zal wel waarheid in de filosofie zitten. ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#626124
Maar kennelijk heeft Biska dan toch een ander soort bitch gedrag. Ze is altijd even bitcherig, ook als er gewoon een maand of 6 tussen de loopsheden zat was ze 3 maanden na de loopsheid nog altijd even bitcherig.
Tja, als het niet hoeft, dan houd ik haar dus liever intact. Ook vanwege het ontplofte cavia syndroom.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door