Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ziviaantje
#625121
Hoe ontdooien julie de "worsten" van bibi en carnibest ? Normaal laat ik ze eerst helemaal ontdooien en duw dan het vlees uit de wordt, maar er blijft altijd was smurrie achter. Nu heb ik net een carnibest worst iets laten ontdooien, het  "kopje" eraf gesneden, maar het leek wel een rituele slachting  ;D ;D ;D Ik zat meteen onder de vleessappen, ook niet handig dus.
Door *Natasja*
#625128
Ik laat de Bibi ongeveer 2 uur liggen en snij het dan in porties met een scherp mes. Ik heb precies een kilo (of 2, als ze geen BARF krijgen die dag) per dag nodig, dus dat is makkelijk. De porties doe ik dan in zakjes en laat het zo verder ontdooien.
Door K@rin
#625377
Ik laat de CB ontdooien
Snij de worst doormidden
pak de ijzerensluitinkjes tussen duim en wijsvinger
schud de 2 helften leeg in een bak
Door *wendy*
#625411
[quote="Karin & Pyrs"]
Ik laat de CB ontdooien
Snij de worst doormidden
pak de ijzerensluitinkjes tussen duim en wijsvinger
schud de 2 helften leeg in een bak[/quote]

Ik ook en soms zit ik dan nog met een mesje wat te peuteren omdat er een vrij groot stuk klem zit tussen die sluitinkjes en ik wel zoveel mogelijk eruit wil hebben  :-[ :D
Gebruikersavatar
Door Madera
#625438
[quote="Karin & Pyrs"]
Ik laat de CB ontdooien
Snij de worst doormidden
pak de ijzerensluitinkjes tussen duim en wijsvinger
schud de 2 helften leeg in een bak

[/quote]
Hier prces hetzelfde, alleen gooi ik 1 helft in de bak de andere in een zakje in de koelkast voor de dag er na! ;)
Door Jojo
#625702
Ok, nog een andere manier voor de Cb:
Ik haal de rol uit de vriezer, spoel um even af onder de lauwwarme kraan zodat het plastic los gaat zitten, snij in de lengterichting open en doe de rol in zn geheel in een tupperware-achtige bewaardoos van de Ikea, waar die in zn geheel in past en laat um zo in afgesloten doos ontdooien. Geen last van vleessappen ;)
Door Fynn
#625719
[quote="Jojo"]
Ok, nog een andere manier voor de Cb:
Ik haal de rol uit de vriezer, spoel um even af onder de lauwwarme kraan zodat het plastic los gaat zitten, snij in de lengterichting open en doe de rol in zn geheel in een tupperware-achtige bewaardoos van de Ikea, waar die in zn geheel in past en laat um zo in afgesloten doos ontdooien. Geen last van vleessappen ;)
[/quote]


Ik spoel hemniet ommaar snij het plastic over de lengte open en haal de bevroren rol eruit.
Daarna in een tupperware doos en ontdooien.
Anders is het zo'n smurrie wat je uit de verpakking moet krijgen.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door tieneke
#625736
[quote="Truus"]
Laat het maar eens in een bak koud water ontdooien, dat gaat heel snel.
[/quote]
In een bak heet water gaat het nog veel sneller  ;D
Door Truus
#625738
[quote="tieneke"]
In een bak heet water gaat het nog veel sneller  ;D
[/quote]
Ja lach jij maar :P, probeer het maar eens, het is echt waar ! Bovendien verwarm je het vlees niet ;)
Door tieneke
#625740
[quote="Truus"]
Ja lach jij maar :P, probeer het maar eens, het is echt waar ! Bovendien verwarm je het vlees niet ;)
[/quote]
Okee... :-[...ga het de eerstvolgende keer meteen doen...als ik weer eens vlees voor de katten vergeet.
Het vlees wordt anders natuurlijk wel warm,maar hier is het in een paar tellen naar binnen gewerkt...door de honden...en katten...hoezo eer van je werk?  ::) ::)
Door *wendy*
#625746
Het schijnt echt te werken.
Binnen 2 uur schijnt er een rol van 1 kg helemaal ontdooit te zijn...nooit geprobeerd, maar van horen zeggen  :D
Door Truus
#625748
[quote="pippy"]
Het schijnt echt te werken.
Binnen 2 uur schijnt er een rol van 1 kg helemaal ontdooit te zijn...nooit geprobeerd, maar van horen zeggen  :D
[/quote]
He he..eindelijk een medestander :thumbup:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door