Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kefraya
#625656
Ben vandaag begonnen met mijn opleiding tot kattengedragstherapeut.
Ik kreeg bij binnenkomst een mooie tas overhandigd met cursusmateriaal, reader etc. Tot mijn grote schok zaten er ook in: pen, notitieblokje, boekje over kattenvoeding en over kattenrassen, alle uitgegeven door... jawel Royal Canin :P
Zo doen ze dat dus.....

Tijdens de lunch merkte ik dat ruim een kwart van alle aanwezigen een of meerdere katten had met blaasproblemen had. Iedereen kon probleemloos oplepelen welke brokken er waren en waar ze voor dienden, maar wat ik nog veel erger vond: niemand scheen zich af te vragen of het wel normaal is dat zoveel dieren op speciale dieetvoeding zitten.
En dat er ook speciale brokkenlijnen zijn voor bepaalde rassen... :o
Ik hoop trouwens wel dat dat de enige bemoeienis is van RC met de opleiding, anders moet ik nog een alternatief college gaan voorbereiden  8)
Door Fido
#625710
Kefraya schreef: Ben vandaag begonnen met mijn opleiding tot kattengedragstherapeut.
Ik kreeg bij binnenkomst een mooie tas overhandigd met cursusmateriaal, reader etc. Tot mijn grote schok zaten er ook in: pen, notitieblokje, boekje over kattenvoeding en over kattenrassen, alle uitgegeven door... jawel Royal Canin :P
Zo doen ze dat dus.....

Tijdens de lunch merkte ik dat ruim een kwart van alle aanwezigen een of meerdere katten had met blaasproblemen had. Iedereen kon probleemloos oplepelen welke brokken er waren en waar ze voor dienden, maar wat ik nog veel erger vond: niemand scheen zich af te vragen of het wel normaal is dat zoveel dieren op speciale dieetvoeding zitten.
En dat er ook speciale brokkenlijnen zijn voor bepaalde rassen... :o
Ik hoop trouwens wel dat dat de enige bemoeienis is van RC met de opleiding, anders moet ik nog een alternatief college gaan voorbereiden  8)
Het bekende liedje..........................ze zitten met hun neus overal tussen! En de rest loopt er als makken schapen achteraan :-\
Door Lizzy
#626010
Ja, ongelofelijk he, hoe ze zich overal tussen drukken. Tja, dit is DE manier om klanten aan je te binden. En ja, het is eigenlijk echt van de zotte dat niemand zich afvraagt waarom er zoveel huisdieren speciale dieten nodig hebben... Je hebt brokkies voor blaasgruis, huidproblemen, maagproblem, darmproblemen, kanker, diabetes, enzovoorts enzovoorts. En niemand vraagt zich af hoe al deze dieren ziek zijn geworden.... Erg he..... :'(
Door Kefraya
#626075
Wat mij ook zo verbaast is dat ze het bij deze cursus doen. Het gaat om gedragstherapie, wij mogen natuurlijk officieel geen voedingsadviezen geven.

Heb heeeeeel voorzichtig in hun voedingsboekje gebladerd en heb nog steeds hoge bloeddruk van de passage: 'Vroeger werd gezegd dat brokken slecht waren. Tegenwoordig werken brokken zelfs preventief'
Ha, ik ga me alvast voorbereiden :boxing:
Misschien wel een goed idee om het boekje van Tannetje te bestellen en te laten zien  ;)
Door Fido
#626084
Vanmiddag hele lieve klanten gehad die net een poes uit het asiel hadden gehaald. Ze kregen een doosje in hun handen gedrukt (RC) en dat de kat deze voeding eet en nodig had (was geen dieetvoer). Klanten kwamen direct naar ons om te vragen wanneer ze de kat op vlees konden zetten, hebben dus vlees mee  8).

Ik heb het doosje gehad zodat ik dit weer aan nieuwe klanten kan laten zien hoe de commercieële brokkenindustrie het aanpakt  ::).
Dus ook asiels worden erbij betrokken (alles voor de brokkenindustrie ten kosten van goede én eerlijke voedingsadviezen  >:()

Sterkte met je cursus  ;) ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#626416
Dat is Tinley?
Ik heb daar ooit een les gegeven over alternatieve geneeswijzen en gedrag en ook iets verteld over natuurlijke voeding.
Ze wilden me daar niet meer terug hebben.
Lag natuurlijk aan de studenten....................
Door Kefraya
#626471
Ik weet niet wanneer dat was, want ik geloof (hoop) wel dat er inmiddels wat veranderd is. Er staat nu tenminste ook een onderdeel Bach-bloesems op het programma, dus sommige docenten houden zich blijkbaar wel wat bezig met alternatieve therapieën.
Maar wat men van verse voeding vindt.....ik zal het wel merken als ik aan de module 'Medisch' begin!
Door Kynida
#626694
Ik doe dus de hondenkant bij van Hall en jaaaa ook ik kreeg de pennen en notitieboekjes van Royal Canin. Ach ik heb ook nog steeds een hondenlijn van het bewuste merk, is nog steeds goed dus ik gebruik 'm lekker, maar de brokken hoef ik niet ;D
Door Lizzy
#626895
Kefraya schreef: Zo zie je maar, je invloed is ongemerkt groter dan je denkt ;)

Ja. Ik denk van wel. De hersenspoeling is vele malen groter als dat wij kunnen bevroeden en het begint gewoon al op de dierenfaculteit/opleiding. Ongemerkt worden je daar de brokmerkjes als je hersenen in geplant.
Door Borke
#627184
Hitam schreef: Dat is Tinley?
Ik heb daar ooit een les gegeven over alternatieve geneeswijzen en gedrag en ook iets verteld over natuurlijke voeding.
Ze wilden me daar niet meer terug hebben.
Lag natuurlijk aan de studenten....................
Nee, het ligt aan jou, je had ze moeten sponsoren en nu doet blijkbaar een brokkenfabrikant dat >:(

Er wordt zoveel geld verdient met brokken dat er blijkbaar ruime reclamebudgetten zijn en dat werkt goed, want wie geeft er nou geen brokken....  wij allen hier zijn slechts een speld op een hooiberg!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door