Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CCSTAF
#623151
hoi! ik was al eerder lid hier, maar ben lang weggeweest.

even het volgende.

mijn reu heeft hoogstwaarschijnlijk een voedselallergie. hij staat nu 4 weken op rijst en geitenvlees en het gaat erg goed met hem.

probleem: ik kan geen geitenvlees meer krijgen.

nu moet ik de DA nog bellen maar ik had ooit van iemand begrepen toen we met dit eliminatiedieet begonnen dat carnibest eend/rijst ook eliminatiedieet "ok" was.

nu wil ik graag weten of dat ook echt zo is...
Door Mevroi Kruim
#623154
Als je hond nog nooit eend gegeten heeft dan kan eend ook als eliminatiedieet dienen.
Ik persoonlijk liet de rijst weg, granen geven vaak aanleiding tot allergieen. Maar ja, dan moet je wel gaan barfen ....
Door CCSTAF
#623187
[quote="Kruimel"]
Als je hond nog nooit eend gegeten heeft dan kan eend ook als eliminatiedieet dienen.
Ik persoonlijk liet de rijst weg, granen geven vaak aanleiding tot allergieen. Maar ja, dan moet je wel gaan barfen ....
[/quote]

het gaat om de kant en klare variant van carnibest. lijkt me niet dat ik daar de rijstkorreltjes uit moet halen he ;D

ik heb dit van 1 iemand gehoord en wil graag wat meer info over dit product van gebruikers voor ik de DA bel om dit te overleggen.
Door CCSTAF
#623188
dit staat op de website van carnibest:

100% hypo-allergeen versvoer van Carnibest


Carnibest introduceert een complete hypo-allergene verse voeding voor honden die allergisch en/of intolerant zijn voor kip, rundvlees en lamsvlees. Deze voeding is genaamd Carnibest Eend en Rijst.

Carnibest Eend en Rijst is een complete voeding voor pups en volwassen honden. Het bestaat uit puur vers eendenvlees en gepofte witte rijst. Er is gegarandeerd geen andere eiwitbron aan toegevoegd.

Carnibest Eend en Rijst is een ideale voeding voor diegene die van de dierenarts opdracht hebben gekregen om een zogenaamd eliminatie-dieet samen te stellen voor hun hond. Vaak wordt lamsvlees aanbevolen maar dit wordt in teveel voedingen teruggevonden waardoor het helaas als eliminatie-dieet niet meer werkt. Eend is uniek als dierlijke eiwitbron.

Carnibest Eend en Rijst is inmiddels een periode getest bij honden die intolerant bleken te zijn voor kippenvlees met uitstekende resultaten tot gevolg. Bovendien vinden honden de voeding zeer smakelijk en verteert het uitermate goed.

Carnibest Eend en Rijst is in principe niet bedoelt om als normale voeding te verstrekken, tenzij uw huisdier bewezen allergisch en / of intolerant is voor alle gebruikelijke dierlijke eiwitten. Dan kan deze unieke voeding u en uw hond een grote uitkomst bieden!

Tevens biedt deze voeding vele praktische voordelen, u hoeft zelf niet aan de slag om voedsel voor uw huisdier samen te stellen, bovendien is Carnibest Eend en Rijst compleet.
Door jolly64
#623209
Ik zal het op zeker gaan proberen als ik jou was  ;)
Desnoods koolvis of struisvogelbiefstuk
Maar denk dat het met eend ook goed gaat
Succes ermee en we horen het graag
Gr Jolanda
Door Elise
#623305
Mijn hond heeft ook een hele tijd naar tevredenheid op carnibest eend/rijst gestaan, ook ivm voedselallergie. Probeer alleen of je het na de eerste periode kan gaan afwisselen met andere soorten vlees. Spike heb ik te lang alleen eend/rijst laten eten en hij heeft daar dus uiteindelijk ook weer een allergie op ontwikkeld. Maar verder is carnibest eend/rijst mij prima bevallen.
Door Ziviaantje
#623326
Als je een eliminatiedieet doet moet je eigelijk 6 - 8 weken dezelfde eiwitbron gebruiken, in jou geval geitenvlees. Lukt het niet bij een islamitische slager ? Misschien heeft iemand hier het nog op voorraad voor je. Als er bij carnibest eend - rijst geen andere middelen zij toegevoegd om het compleet te maken dan kun je dat ook gebruiken, alleen moet je dan eigelijk weer overnieuw beginnen als je het goed wilt doen. Als dat geen probleem voor je is zou ik dat doen als geitenvlees niet te krijgen is.
Door Kuszco
#624911
Mijn hond heeft ook een voedselallergie en een stuifmeel/pollenallergie. Ik gebruik nu sinds 4 maanden CB eend-rijst als dieet. Ik wil dit nog een tijdje blijven geven. Als het dan goed blijft gaan probeer ik de lam-rijst versie.
CB is ook glutenvrij,honden met een voedselallergie hebben dat vaak ook van gluten. Die zitten in de eend-rijst versie ook niet.
Ik zou het zeker proberen.Het is prijzig(€ 4,50 per kg.) Mijn hond eet 1kg. per dag.
Maar het is de moeite waard.
Door Ike
#624921
[quote="Kuszco"]
Mijn hond heeft ook een voedselallergie en een stuifmeel/pollenallergie. Ik gebruik nu sinds 4 maanden CB eend-rijst als dieet. Ik wil dit nog een tijdje blijven geven. Als het dan goed blijft gaan probeer ik de lam-rijst versie.
CB is ook glutenvrij,honden met een voedselallergie hebben dat vaak ook van gluten. Die zitten in de eend-rijst versie ook niet.
Ik zou het zeker proberen.Het is prijzig(€ 4,50 per kg.) Mijn hond eet 1kg. per dag.
Maar het is de moeite waard.
[/quote]Wat gebruikt jouw hond voor de stuifmeel/pollen allergie? Hoe uit zich dit trouwens bij jouw hond
Door CCSTAF
#625468
nou ik heb het overlegt met mijn DA en we gaan het proberen. de islamitische slagers hier hebben ook al geen geit meer helaas..

morgenvroeg ga ik 3 kilo halen en woensdag komen ze aan huis brengen.

ik heb meteen wat lam/rijst en kip/rijst besteld om te proberen...
Gebruikersavatar
Door Madera
#625544
[quote="CCSTAF"]
nou ik heb het overlegt met mijn DA en we gaan het proberen. de islamitische slagers hier hebben ook al geen geit meer helaas..

morgenvroeg ga ik 3 kilo halen en woensdag komen ze aan huis brengen.

ik heb meteen wat lam/rijst en kip/rijst besteld om te proberen...
[/quote]

misschien overbodig om te zeggen maar, zolang je met een eliminatie dieet bezig bent zou ik die 2 variaties niet proberen. een eliminatie dieet heeft als functie om uit te zoeken waar een hond allergisch voor is door langzaam dingen toe te gaan voegen (als ik het goed begrepen heb hoor) dit wordt geheel in de war geschopt als je ineens lam/rijst of kip/rijst gaat geven.Ookal is het aleen maar om te proberen
Door ~Joke~
#625551
In een echt elimentatie dieet hoort zeker geen rijst, omdat honden daar ook op kunnen reageren.
Ook de toegevoegde olieen in een kant-en-klaar product kunnen reacties geven.
Als je dus echt wilt elimeren beperk je je 6 weken lang tot 1 eiwitbron waar de hond nog niet eerder mee in aanraking is geweest. Daarna ga je geleidelijk aan de eiwitbronnen toevoegen die je in de toekomst wilt gaan voeren.
Door CCSTAF
#627118
echt elimineren of niet. hij heeft nu geen last dus er is schijnbaar genoeg geelimineerd.

ik begrijp dat het gaat om het langzaam toevoegen van voedingsstoffen. daarom heb ik ook van de lam/rijst en kip/rijst maar 2 kilo besteld.

bij sam kan ik na 2 dagen zien of hij reageerd en is het na 2 dagen neutraal voer ook weer ok. dus ik kan heel makkelijk een paar dagen lam/rijst proberen en als het niet gaat een week eend/rijst geven en dan weer iets anders proberen.
Door CCSTAF
#627120
@pauline: bedankt voor het aanbod, maar ik ben blij dat hij nu op carnibest staat en er goed op lijkt te reageren.. want de geit en rijst alleen was te weinig voor hem qua voedingsstoffen en dus viel hij veel af hoeveel ik ook gaf en nu heeft hij weer compleet voer.

dat zou ik vast ook van geit kunnen maken, maar ik wil niet barfen.

@algemeen: erg jammer trouwens dat ik hier kom omdat op andere fora vaak weinig kennis is over versvoeren en ik dan hier in de KVV hoek van alle reacties de meesten krijg over BARF terwijl ik het daar met geen woord over heb gehad en dit ook absoluut niet wil...

op algemene fora worden vaak brokkenmensen afgemaakt, is dat hier bij de kvvmensen? of zie ik dar verkeerd?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door