Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#624910
Ik heb afgelopen dinsdag mijn kefir bloemetje in een pot (eerst steriel gemaakt met heet water) gedaan met halfvolle, houdbare melk. In een donkere kast gezet (op kamertemperatuur). Maar ik zie nog niets geen afscheiding! :'(
Iemand een idee wat ik ( misschien) fout heb gedaan. Of moet ik nog een dag of wat wachten
Door Lizzy
#624914
Bij mijn weten duurt het soms even voordat de kefirkorreltjes op volle sterkte functioneren.

Nu staan ze 24 uur? Je mag ze nog best wat langer laten staan hoor. Langer als 48 uur liet ik het overigens niet staan. Ik vond het dan goor gaan stinken. Sommige mensen laten het wel langer staan, kweste van smaak, denk ik.....
Door Bernadette
#624928
Het is bij mij ook bijna nooit twee keer hetzelfde. Je kunt proberen om het al te gaan maken, of voor de zekerheid nog een dagje laten staan?
Door Lizzy
#624980
Met water-kefir is dat ook het geval. Het schijnt ook samen te hangen met temperatuur (en in geval van waterkefir dan ook wat je er verder bij smakt dus misschien hangt het ook wel af van het type melk dat je gebruikt).
Door Lizzy
#625320
judith1967 schreef: Bij mij duurt het meestal een dag of 4,5. ;)
Zijn je kefirbloempjes nog in orde? Of zet je de melk + kefir koud? Want 4,5 dag is wel lang!
Door Charlotte
#625329
Nu het wat kouder buiten wordt laat ik het een dag of 6 staan.
Door Lizzy
#625347
Grappig! Ik vind de kefir na 2 dagen al gaan stinken en na 3 dagen echt ronduit vies. Ik denk dat smaken verschillen ;D
Door Charlotte
#625370
Lizzy schreef: Grappig! Ik vind de kefir na 2 dagen al gaan stinken en na 3 dagen echt ronduit vies. Ik denk dat smaken verschillen ;D
;D Ik ruik het amper eigelijk. Wel vind ik de smaak erg smerig, gelukkig vinden de honden het erg lekker!!
Door Lizzy
#625420
Charlotte schreef: ;D Ik ruik het amper eigelijk. Wel vind ik de smaak erg smerig, gelukkig vinden de honden het erg lekker!!
Ohwww, je eet het dan zelf niet? Ja nee, ik denk dat mijn honden het na 4,5 dagen ook nog wel eten, die vreten namelijk alles ;D.
Door Bernadette
#625843
Ik laat het meestal een dag of drie staan. Alleen met dat warme weer niet langer dan twee dagen.
Door JR
#625983
ik laat het ook iedere keer een dag of 4 a 5 staan.
is het na 2 dagen niet nog heel erg dun??zeg maar vloeibaar?
na zo'n 4 dagen is het net zo dik als kwark.
ik vraag me ook af of de probiotische voedingswaarde hetzelfde is als je het "maar" 2 dagen laat staan...
ik hoor heel vaak van mensen dat ze het 5 dagen laten staan,of in ieder geval totdat er een beetje een soort gelige korst op komt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door