Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#625220
Mijn Britt is nu 5 1/2 maand,een verschrikkelijk slopertje,maar dat is bijzaak.1 hoektand is ze al kwijt.Nu dus nog 3 te gaan.1 zit al los,dus die komt er wel uit.Die andere 2 zitten muurvast.Ik hoop echt dat die er op de normale manier uit gaan.Anders moet ik ze laten trekken.Mijn DA doet het alleen met gehele narcose,maar zijn leermeester doet het met een roesje.Als het echt nodig is ga ik toch voor dat roesje.Shelties en narcose is niet leuk.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#625226
Ja, als de nood aan de teef komt ga ik ook voor dat roesje.B.V.4 kilo hond 2 kilo roesje inspuiten.Shelties zijn nogal lastig met narcose,en hoe minder hoe liever.Ik wacht nog even af.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#625282
jolly64 schreef: In ieder geval succes toegewenst en mischien vallen ze er nog vanzelf uit  :)

Ja dat hoop ik ook.Ik zie er echt tegen op.Liefst gaan ze er gewoon natuurlijk uit,maar ja.Ik laat ze nu op zoveel mogelijk bot knagen.De anderen zijn wel wat jaloers.Maar even doorbijten.
Door Twiz
#625348
Bij Twizzle heeft het wel tot een maand of 7 geduurd voordat die hoektanden er eindelijk uitgingen.
Terwijl een heleboel mensen direct gaan lopen mekkeren, joh die moeten er door een DA uitgehaald worden, heb ik de raad van onze fokker opgevolgd en rustig afgewacht. Ik had van haar gehoord dat het weleens tot een 8,5 maand kan duren voordat die krengen het veld ruimen, overigens bij honden, waarbij zij het hebben meegemaakt zonder problemen en geheel uit zichzelf.

Laat je vooral niet op stang jagen door verhalen van mensen die eigenlijk overhaast hebben beslist om niet de natuur maar de DA zijn werk te laten doen.

Tot 7 maanden zou ik zeker wachten. Ik weet niet hoe groot de blijvende hoektanden al zijn, maar als ze nog niet helemaal schots en scheef in het bekkie staan heb je nog wel even.

Voorzichtig met een flostouw samen spelen wil ook wel goed helpen, niet hard rukken maar gewoon de druk/trekkracht langzaam opvoeren.

Succes
Door Lizzy
#625351
Mijn DA vond het ook verstandig om tot 7 maanden te wachten. En warempel, ze vielen er inderdaad voor die tijd vanzelf uit bij Ling.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#625360
Unique schreef: Mijn Britt is nu 5 1/2 maand,een verschrikkelijk slopertje,maar dat is bijzaak.1 hoektand is ze al kwijt.Nu dus nog 3 te gaan.1 zit al los,dus die komt er wel uit.Die andere 2 zitten muurvast.Ik hoop echt dat die er op de normale manier uit gaan.Anders moet ik ze laten trekken.Mijn DA doet het alleen met gehele narcose,maar zijn leermeester doet het met een roesje.Als het echt nodig is ga ik toch voor dat roesje.Shelties en narcose is niet leuk.
Ik zou nog rustig een poosje wachten. Met regelmaat een flink kipkarkas of geitenrib te knagen geven en dan zal het heus wel goed komen.
Jane heeft nu nog maar 2 hoektanden staan, de rest is al weg :-X
Door tieneke
#625363
Gewoon afwachten...Tara had ook al langere tijd een dubbel voortandje wat de Da er al uit wilde halen.....heb het mooi zelf gedaan toen het aardig los zat  ;) was zo gebeurd!
Zolang de andere tandjes nog niet echt door zijn zou ik het nog even aankijken  ;)
Door tieneke
#625365
Angelique schreef: Ik zou nog rustig een poosje wachten. Met regelmaat een flink kipkarkas of geitenrib te knagen geven en dan zal het heus wel goed komen.
Ja zo deed ik het ook! ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#625366
tieneke schreef: Gewoon afwachten...Tara had ook al langere tijd een dubbel voortandje wat de Da er al uit wilde halen.....heb het mooi zelf gedaan toen het aardig los zat  ;) was zo gebeurd!
Zolang de andere tandjes nog niet echt door zijn zou ik het nog even aankijken  ;)
Die nieuwe tanden zullen er vast alwel staan. Maar goed, zolang de nieuwe goed groeien en niet de scheeft groeien door die melktanden, liet ik er niks aan doen.
Zelf regelmatig wiebelen wil ook nog wel een helpen :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#625371
Lizzy schreef: Ja, en met flosstouwen met de andere honden laten spelen wil ook nog wel eens helpen!
Hier geen flostouwen nodig. Vandeweek viste ik een tand bij een ander uit de vacht ;D ;D
Door conleeuw
#625381
ik ben ook van het afwachten, vaak komen ze er wel gewoon nog uit. Ook ik heb af en toe een pup die lang hoektanden hield.... nog nooit nodig geweest om het met hulp van da te laten verwijderen, wel soms tot een maand of 7 - 8 moeten wachten voor de tanden om uiteindelijk uit te komen.... nog even geduld zou ik zeggen ;)
Door tieneke
#625385
Angelique schreef: Zelf regelmatig wiebelen wil ook nog wel een helpen :-X
Heb er zo al enkele om zeep geholpen.
Zaten wel aardig los hoor ;)
Terwijl de volwassen tanden al aardig door kwamen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door