Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#624923
Kan een hond jeuk aan zn anus hebben zonder te gaan sleetje rijden??
Joey heeft ergens jeuk maar omdat hij niet zo´n soepel hondje is (compact bulletje) kan hij er niet bij. Hij geeft het volgende aan: happend in de lucht draaien op zn kont, hij probeert zeg maar bij zn staart te komen, en happen en likken richting zn liezen, knieen (hij kan dus ook niet verder dan dat). Als ik hem bij zn kont krab dan lijkt hij doordat hij genoegelijk gaat smakken aan te geven dat ik in de buurt zit maar ik zie dus helemaal niets ???
Denk vanmiddag maar even naar het inloopspreekuur, mag zij ´het´ klusje even voor me klaren ;)
Of gaan ze echt wel sleetje rijden als ze last van hun poepert hebben??
Door mandyen boris
#624946
hai jojo, mijn hond heeft ook verstopte anaalklieren en gaat dan ook niet sleetje rijden maar krapt zijn staart kapot, de da knijpt ze zo uit, en hij kan het je voor doen zo dat je het voortaan zelf kan doen is zo gebeurd.. joep van mij blijft altijd langer zitten met poepen als ze vol zitten en gaat dan persen, succes er mee. groetjes mandy boris en joep
Gebruikersavatar
Door Angelique
#625002
Jojo schreef: Kan een hond jeuk aan zn anus hebben zonder te gaan sleetje rijden??
Joey heeft ergens jeuk maar omdat hij niet zo´n soepel hondje is (compact bulletje) kan hij er niet bij. Hij geeft het volgende aan: happend in de lucht draaien op zn kont, hij probeert zeg maar bij zn staart te komen, en happen en likken richting zn liezen, knieen (hij kan dus ook niet verder dan dat). Als ik hem bij zn kont krab dan lijkt hij doordat hij genoegelijk gaat smakken aan te geven dat ik in de buurt zit maar ik zie dus helemaal niets ???
Denk vanmiddag maar even naar het inloopspreekuur, mag zij ´het´ klusje even voor me klaren ;)
Of gaan ze echt wel sleetje rijden als ze last van hun poepert hebben??
Ik gok op een vlo :P
Door conleeuw
#625008
kan anaalklier zijn, kan gewoon jeuk zijn, kan een vlo zijn..... jij mag het verzinnen ;D als jij vermoed dat het anaalklier is, inderdaad even laten leeg halen, of jij moet het zelf willen of kunnen doen :D
Door Jojo
#625016
Neenee!!! Geen vlooien daar heb ik natuurlijk eerst naar gekeken en naar andere plekjes die zouden kunnen jeuken uiteraard ;)

Ik ben dus even naar het inloopspreekuur geweest vanmiddag en mn vermoeden was juist, zn beide anaalklieren zaten vol. Fijn klusje dus voor de da :naughty: :tease: ja, voor dat soort dingen zit ik bij de da hoor! Ik betaal elke maand premie aan die verzekering van Joey maar kom eigenlijk nooit meer bij de da sinds we barfen dusse..... ;D
Door conleeuw
#625017
Jojo schreef: Neenee!!! Geen vlooien daar heb ik natuurlijk eerst naar gekeken en naar andere plekjes die zouden kunnen jeuken uiteraard ;)

Ik ben dus even naar het inloopspreekuur geweest vanmiddag en mn vermoeden was juist, zn beide anaalklieren zaten vol. Fijn klusje dus voor de da :naughty: :tease: ja, voor dat soort dingen zit ik bij de da hoor! Ik betaal elke maand premie aan die verzekering van Joey maar kom eigenlijk nooit meer bij de da sinds we barfen dusse..... ;D
groot gelijk hoor, ik zou het niet zelf doen als het niet moest, het stiiiiiiiinnnnkkkkkttt, mijn da zeg altijd het kan als chemische wapen gebruikt worden ;D ;D ;D nou Joey is in iedere geval van de elende verlost ;)
Door Yves
#625050
FF een leker verhaal zo voor etenstijd, maar ik voel altijd aan Yves z'n kont/anus om er achter te komen of ze al weer vol zitten  :-X . Je pakt gewoon met je wijsvinger en duim het gedeelte naast de anus en voel je daar een bobbel dan zitten ze vol.
Ik wacht liever niet zodat hij het zelf aangeeft want dan is het al vaak geirriteerd en ontstoken.
Door Jojo
#625073
Mja, zoals je misschien wel weet heeft een franse bulldog haast geen staart. een heel kort staartje is het maar, en die zit dan ook nog eens heel nauw aangesloten tegen zn bibsje aan zeg maar. De da zei al, met een hond die gewoon een staart heeft kan ze het gewoon 'uitwendig'leeg knijpen zeg maar. Bij dergelijke rassen al een franse bull gaat ze met haar vinger naar binnen :P
Door herder_lover
#625149
hmmm, lekker verhaal  ;) ;)

Ik heb nog nooit gemerkt dat ze hier er last van hebben. Is het een kwaal voor teven en reuen of alleen reuen?
Ik zie hier op de club een hond die er vaak last van heeft en hij gaat dan ook ongegeneerd sleetje rijden  ;D
Helpt het dat als je Barf geeft ? Dan is de ontlasting vaak wat harder toch? Ik heb hier nl nooit dieren met klachten ???
Door Jojo
#625187
Nou, het zou wel moeten helpen, die harde ontlasting. Maar Joey krijgt ook barf maar heeft heel wisselende ontlasting en de afgelopen weken is het wel overwegend slap geweest. Daarom verbaasde het mij ook niet dat die klieren vol zaten. Zal eens kijken of mee bot voeren voor hem de oplossing is ???
Door jolly64
#625230
Mijn vorige hond had er altijd last van en heb het zlef geleerd om te doen van de DA  ;)
Maar meuren die stank  :-[
Het hele huis leek wel vergeven en daarna deed ik het maar buiten  ;D
Door Stef@nie
#625260
Ik heb ook zo'n hond die regelmatig last heeft van anaalklieren. Het is een teefje. Ze gaat niet sleetje rijden, maar hevig bijten en likken. Al een paar keer mee naar de dierenarts geweest, elke keer waren ze vol, hij kneep ze leeg, daarna leek het even minder. Ze heeft ook al een keer ontstoken anaalklieren gehad. Ik durf het ook niet zo goed zelf te doen, maar de dierenarts vraagt er wel elke keer geld voor... Eigenlijk hoopte ik ook dat barf zou helpen. Wie weet helpt het bij Maxi wel. Ik zal het snel genoeg weten!
Door Jojo
#625303
Stef@nie schreef: Ik heb ook zo'n hond die regelmatig last heeft van anaalklieren. Het is een teefje. Ze gaat niet sleetje rijden, maar hevig bijten en likken.
Ja zie, hij is dus niet de enige die niet gaat sleetje rijden!! Joey wil dus ook bijten en likken, maar hij komt er gewoon domweg niet bij. Daarom lijkt het net alsof hij ergens anders jeuk heeft!!
Door Stef@nie
#625309
Jojo schreef: Ja zie, hij is dus niet de enige die niet gaat sleetje rijden!! Joey wil dus ook bijten en likken, maar hij komt er gewoon domweg niet bij. Daarom lijkt het net alsof hij ergens anders jeuk heeft!!
Nee, want bij Maxi zijn de anaalklieren duidelijk de oorzaak (tenminste...dat lijkt tot nu toe zo), maar sleetje rijden heeft ze nog nooit gedaan! Wat sneu eigenlijk dat Joey er niet bij kan, want misschien krijgen honden het zelf ook zo op een of andere manier een beetje geleegd ?
Door Jojo
#625384
Stef@nie schreef: Nee, want bij Maxi zijn de anaalklieren duidelijk de oorzaak (tenminste...dat lijkt tot nu toe zo), maar sleetje rijden heeft ze nog nooit gedaan! Wat sneu eigenlijk dat Joey er niet bij kan, want misschien krijgen honden het zelf ook zo op een of andere manier een beetje geleegd ?
Ja, aan de ene kant sneu en lastig, aan de andere kant: hij kan zo ook niets kapot maken en enorme hotspots veroorzaken. Ook toen hij gecastreerd was hoefde hij geen kap op zodat hij de hechtingen niet er uit kon likken want hij kon er zowieso toch helemaal niet bij!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door