Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#625257
3 weken geleden is Pyts geopereerd en sinds die tijd is ze haar stem kwijt.
Nu is ze gecastreerd dus niet echt een operatie in de buurt van de stembanden.
Maar er komt sinds die tijd niet meer uit dan een l*llig piepje, iemand enig idee waardoor dat kan komen?
Door Helen
#625265
Is ze geintubeerd? Daarna zijn ze vaak even hun stem kwijt. Balou was na haar laatste narcose ook een paar dagen haar stam kwijt. Ze had hem wel helemaal terug na een paar dagen. 3 weken vind ik wel wat lang duren...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#625270
Helen schreef: Is ze geintubeerd? Daarna zijn ze vaak even hun stem kwijt. Balou was na haar laatste narcose ook een paar dagen haar stam kwijt. Ze had hem wel helemaal terug na een paar dagen. 3 weken vind ik wel wat lang duren...
Nee we hebben hier een veearts die geeft gewoon een ouderwetse narcose , die heeft niet eens van dat soort apparatuur, daarom vind ik het ook zo raar.
Door *Robin*
#625271
onze kater Rusty die heeft na zijn penis amputatie nooit meer normaal kunnen mauwen :-\ het klonk heel lullig    
me  ...  e  ...  ew
dat kwam volgens de DA door slijmvorming van de narcose, hij hoestte ook na de operatie (soort van keel schrapen leek het wel), hij heeft er uiteindelijk astma van gekregen, niet best dus....

ik hoop dat haar stem geluid weer terug komt....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#625274
*Robin* schreef: onze kater Rusty die heeft na zijn penis amputatie nooit meer normaal kunnen mauwen :-\ het klonk heel lullig   
me  ...  e  ...  ew
dat kwam volgens de DA door slijmvorming van de narcose, hij hoestte ook na de operatie (soort van keel schrapen leek het wel), hij heeft er uiteindelijk astma van gekregen, niet best dus....

ik hoop dat haar stem geluid weer terug komt....
Ze heeft niet gehoest of geschraapt, ze kan alleen niet meer miauwen, het klinkt net als een kapotte deur
Door *Robin*
#625332
[quote="sylvia"]
Ze heeft niet gehoest of geschraapt, ze kan alleen niet meer miauwen, het klinkt net als een kapotte deur
[/quote]

ja vreemd :-\
wel fijn dat ze niet hoest....
ik hoop dat het gauw over gaat :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#625964
Het veranderd ook niet het blijft gewoon een sneu gepiep wat eruit komt, Ik had eigenlijk liever gehad dat het Phoebe was die het had want pfffff de hele straat weet altijd wanneer ze naar binnen wil  ::) ;D
Door Ine
#626201
Onze Mormel kan ook niet mauwen, geen idee, of ze het ooit gekund heeft trouwens :-\
Ze is wel gecastreerd/gesteriliseerd, maar dat was voor mijn tijd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#626684
[quote="Ine"]
Onze Mormel kan ook niet mauwen, geen idee, of ze het ooit gekund heeft trouwens :-\
Ze is wel gecastreerd/gesteriliseerd, maar dat was voor mijn tijd.
[/quote]

Pyts kon voor die tijd wel miauwen, ze kan het nu nog steeds niet  :-\
Door karin2
#627021
hé wat raar  :-\
het éérste waar ik aan dacht was dus ook dat ze geintubeerd was ,niet dus .
tja dan kan ik ook niks meer verzinnen  :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#629086
Ik denk dat ze een infectie op haar stembanden heeft opgelopen bij de dierenarts. Ze is er gelukkig niet ziek van geweest (ze had de eerste dag na de operatie wel koorts) maar langzaam aan begint het volume terug te komen, het klinkt alleen nog wel als een schorre breedbekkikker.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#630182
[quote="*Robin*"]
ik hoop dat het weer helemaal terug komt
geef die mooie dame maar een knuffel van me :-* en van haar dochter ;)
[/quote]

Zal ik doen  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door