Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pia
#624842
Help... Mijn hond gaat voor het eerst over op gemalen vlees voor de slager.
Het is een boxer van vijf jaar en weegt 27 kilo.
Voorlopig blijft ze sóchtends op brokjes en sávonds dan een vlees maaltijd.
Twee vragen: Hoe kan ik dit het beste opbouwen? En hoe veel vlees (met eventueel brokjes) mag ze sávonds hebben?
Vriendelijke groeten, Pia ;)
Door Lizzy
#624857
Hallo Pia, welkom op barfplaats!

Wat voor gemalen vlees heb je bij de slager gekocht?

Groetjes, Lizzy
Door pia
#624862
hello Lizzy,
Bedankt voor je reactie!

Het vlees is van de scharrelslager en is fijn gemalen. De inhoud is o.a orgaanvlees, gemalen botjes en van alles.
Groet Pia
Door Lizzy
#624868
[quote="pia"]
hello Lizzy,
Bedankt voor je reactie!

Het vlees is van de scharrelslager en is fijn gemalen. De inhoud is o.a orgaanvlees, gemalen botjes en van alles.
Groet Pia
[/quote]

Hoi Pia, ik moet je eerlijk zeggen dat ik nogal de rillingen krijg van hondenvoer pakketjes die door een slager zelf is samengesteld... Wanneer je dag in dag uit dit soort voer gaat geven, dan is het wel erg belangrijk dat de voeding gemaakt wordt door iemand met kennis van zaken. En iemand die slager is, heeft nog niet automatisch verstand van hondenvoeding. Het tegendeel is meestal het geval.

Wanneer je dit dagelijk wilt gaan voeren is het zaak om te weten wat er in het voer zit, welke analyse er bij het voer hoort en of het voer ook daadwerkelijk geanalyseerd is in een laboratorium. Niet ieder hondenvoermerk is geanalyseerd, maar neem nou bijv. het biologische hondenvoer Bandit: dat is samengesteld door Tannetje Koning, dierenarts en voedingsdeskundige. Neem nou Rodi of Bibi of Carnibest of Energique of Duck, etc. etc.: merken die zich al jarenlang hebben bewezen en samengesteld wordt door mensen met verstand van hondenvoer. En dat voer zou ik wel iedere dag aan mijn hond durven geven. Dit voer van deze slager niet zondermeer....

Maar goed, hoe je jouw hond moet overschakelen naar versvleesvoeding, dat staat hier beschreven:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=790

Meer over versvleesvoer in dit topic (versvlees voor beginners): http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html

Ik ga je vraag trouwens ook verplaatsen naar de kant en klaar versvlees categorie omdat de vraag nu staat in de zelf samenstel-hoek.
Door tieneke
#624904
[quote="Tineke *"]
Weet je zeker dat de slager er geen varkensvlees doorgooit?

              Tineke
[/quote]
Zat ik me ook af te vragen  ;)
Denk dat de gemiddelde slager echt niet weet dat dit dodelijk kan zijn voor een hond.
Mensen die ik ken geven gewoon rauw varkensvlees (oa strotten) aan hun honden...heb al meerdere keren verteld dat dit niet zonder risico is...helaas...
Gebruikersavatar
Door *Monique
#624970
mijn honden hebben altijd op compleet brokken gestaan. Vorig jaar november ben ik begonnen met hals brok/half carnibest. Nu staan ze sinds twee weken  :) op volledig rauw. Het berekenen hoeveel jouw hond mag/moet hebben is terug te vinden via de Barf rekenhulp. Ik heb de brokken verdubbeld met het omrekenen (i.vm vochtpercentage van rauw voer)
Mijn oudste hond van 20 kilo staat op 330 gram per dag (is gesteriliseerd)
Mijn middelste van 17 kilo staat op 270 gram per dag (ook gesteriliseerd)
Mijn jongste hond van 21 kilo staat op 600 gram per dag
Is een beetje passen en meten of ze genoeg krijgen
Goed naar je hond kijken!
Succes :)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#624981
Ligt er trouwens ook aan (denk ik) wat voor KVV je geeft. Ik weet dat Carnibest 20 gram per kilo lichaamsgewicht aan houd
Door SanBeer
#628166
[quote="trimsalon"]
Ligt er trouwens ook aan (denk ik) wat voor KVV je geeft. Ik weet dat Carnibest 20 gram per kilo lichaamsgewicht aan houd
[/quote]


Hm dat zou dan betekenen dat mijn hond van 9 kilo 180 gr aan CB mag hebben dagelijks echter ik voer 2x pd in de ochtend 100 gr en in de avond 150 gr ( 250 in totaal) dat zou dan eigenlijk teveel zijn maar hij kan behoorlijk actief zijn. Hoe bepaal je dan dat je teveel geeft want met CB blijft hij maar door eten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#628169
[quote="SanBeer"]

Hm dat zou dan betekenen dat mijn hond van 9 kilo 180 gr aan CB mag hebben dagelijks echter ik voer 2x pd in de ochtend 100 gr en in de avond 150 gr ( 250 in totaal) dat zou dan eigenlijk teveel zijn maar hij kan behoorlijk actief zijn. Hoe bepaal je dan dat je teveel geeft want met CB blijft hij maar door eten.

[/quote]

Als je hond te dik wordt dan geef je teveel en moet je dus minder geven.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#628396
Iedere hond is weer verschillend.
Bandit is nu 17 maanden en rond de 26 kilo. Hij krijgt nu 1 kilo Bibi per dag en nog is het een wandelend geraamte. Bij wijze van spreken.
De dierenarts vind hem er geweldig uitzien, maar ik vind hem aan de dunne kant. Ik wil hiermee zeggen dat ik ruimschoots over de aanbevolen hoeveelheid heenzit. Maar Bandit heeft het nodig. Hij is ook heel actief, dat zal ook nog schelen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door