Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Laura W
#624903
In mijn menu wil ik de organen gemalen als mix geven omdat ik daar dan makkelijk de groentemix/eieren e.d. doorheen kan doen. Eerst dacht ik aan voorgemalen van de slager, maar dan weet je nog niet wat er in zit. Ik maak liever zelf een orgaanmix in de keukenmachine.

De volgende ingrediënten wil ik gebruiken en dan van alles 1 kilo. Van iedere diersoort zit er dan 3 kilo in. De verdeling van organen is dan hart - 3 kilo, lever 3 kilo, nier 2 kilo en maag 1 kilo.

Kip - hart
Kip - lever
Kip - maag
Lam - hart
Lam - lever
Lam - nier
Rund - hart
Rund - lever
Rund - nier

Is deze verhouding goed? Ik kom nog 1 kilo te kort om op 10 kilo te komen, van welk orgaan zou ik dan het beste een kilo toe kunnen voegen?

Ze krijgen van deze mix 2,5 kilo per week en dan nog 1 kilo lamspens los erbij. De pens kan niet bij de orgaanmix, want Stefan kan niet tegen die lucht en aangezien we samen in de keuken staan moet ik daar ook rekening mee houden. ;)
Door Lizzy
#624908
De afwisseling van kip, lam en runder organen is natuurlijk prima! Mocht je nog iets van geit kunnen scoren: altijd goed!

Eventueel kun je er ook best een kilootje minder waardevol orgaanvlees in doen zoals lamslong of runderlong. Of geitenlong/lever/hart/nier. Of geiten/lamstestikeltjes.

Of wil je persee nog 1 kilo toevoegen van een van de genoemde orgaantjes? Volgens mij wel he... :-[. Ik zou dan zelf voor runder of lamshart en/of nier liezen. Volgens mij zit er al zat lever in en lever is best laxerend.
Door Laura W
#624926
Dit is waar ik zo aan kan komen. ;)

Dan doe ik er nog een extra kilo lamsnier doorheen. Rund krijgen ze in de rest van het menu al relatief meer dan lam.

Het percentage 's zijn dan:

Organen: hart 30%, lever 30%, nier 30% en maag 10%

Diersoort: lam 40%, rund 30% en kip 30%


Bedankt. :)
Door Lizzy
#624976
[quote="Laura W"]
Dit is waar ik zo aan kan komen. ;)

Dan doe ik er nog een extra kilo lamsnier doorheen. Rund krijgen ze in de rest van het menu al relatief meer dan lam.

Het percentage 's zijn dan:

Organen: hart 30%, lever 30%, nier 30% en maag 10%

Diersoort: lam 40%, rund 30% en kip 30%


Bedankt. :)


[/quote]

Dit lijkt me echt een prima verdeling. Ik heb zelf geen idee hoe het orgaanvlees bij mij verdeeld is. Ik heb alleen gekeken naar de hoeveelheid orgaan op het totale aanbod aan voeding.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door