Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#624599
Wie weet een LEKKER recept voor groentemix?? Hier en daar lees ik wel een dingen als 'dat is bitter' en 'die zijn zuur' van smaak. Nou heb ik een bull die het niet uitmaakt wat ik er allemaal door flikker, maar de ander eet het gewoon niet. Misschien is mijn mixje hem wel te bitter of te zuur ofzo?! Dus, met welke groentes maak je een zoetig en vooral smakelijk mixje?! :)
Door Lizzy
#624668
Volgens mij vinden de meeste honden de meeste groentes lekker:

gekookte pompoen (lekker zoet), gekookte sperzieboontjes, broccoli, courgette, andijvie, wortel, bietjes, witlof. Maar pompoen en wortel en courgette zijn meestal favo. Nou eten mijn honden alle groentes, maar meestal meng ik er dus wel iets van wortel of pompoen of courgette doorheen.

Dus wat je zou kunnen proberen: pompoen met wat courgette en andijvie en bijv. alfalfa. En dan eens kijken of ie dat moet....

Wat je ook nog kunt proberen: gekookte groentes. Sommige honden vinden rauwe groentes gewoon goor....

En als dat ook niet lukt: heeeeel weinig groentes geven en dat mengen met pens.

En als dat ook niet lukt: geen groentes.
Door Xada
#624787
Ik heb ook zo'n lekkere groente eter. Heb laatst 200 gram groente gemixt met 500 gram pens, maar eten, ho maar. Terwijl hij stapelgek op pens is en zeker wel honger had, want dit heb ik hem 3 dagen lang voorgezet. Nu maar weer wat anders proberen.
Door Lizzy
#624807
Xada schreef: Ik heb ook zo'n lekkere groente eter. Heb laatst 200 gram groente gemixt met 500 gram pens, maar eten, ho maar. Terwijl hij stapelgek op pens is en zeker wel honger had, want dit heb ik hem 3 dagen lang voorgezet. Nu maar weer wat anders proberen.
Maar ik vind dat ook rijkelijk veel, 200 gram groente op 500 gram pens. Als je hond geen groente lust, dan denk ik dat je beter kunt beginnen met 20 of 50 gram groente op 500 gram pens.
Door Xada
#624813
O, ik dacht als er maar meer dan 50% vlees bij zit is het wel goed. Ga ik proberen om er minder groente in te doen.
Door Lizzy
#624814
Xada schreef: O, ik dacht als er maar meer dan 50% vlees bij zit is het wel goed. Ga ik proberen om er minder groente in te doen.
Hihihi, ja, bij veel honden werkt dat ook wel. Bij sommige niet en ik ben bang dat die van jou in de laatste categorie valt ;D!
Door tieneke
#624890
Lizzy schreef: Hihihi, ja, bij veel honden werkt dat ook wel. Bij sommige niet en ik ben bang dat die van jou in de laatste categorie valt ;D!
;D ;D ;D ;D
Hier hebben ze vanmorgen een vers bereide groentenmix op van groene bladsla,worteltjes,bleekselderij,radijs,knoflook,normaal zit er meer verschillende groenten van boven en onder de grond in, maar het vloog werkelijk naar binnen....zat wel een eitje,yoghurt,visolie en rundvlees door he?  :P
Door Jojo
#624892
Ja, gekookt eet hij veel wel, ik bewaar altijd wat van onze maaltijd voor hem. Broccoli en witlof bijvoorbeeld gaan dan zonder morren naar binnen :)
Door Lizzy
#624894
Jojo schreef: Ja, gekookt eet hij veel wel, ik bewaar altijd wat van onze maaltijd voor hem. Broccoli en witlof bijvoorbeeld gaan dan zonder morren naar binnen :)
Misschien moet je overwegen om hem dan voortaan gekookte groentes te geven.
Gebruikersavatar
Door pike
#625374
hiram schreef: beter trouwens niet met vis maar dat is een ander verhaal...
waarom niet :confused1: :confused1: ik doe dat namelijk regelmatig. Groente wordt hier alleen gegeten als er iets doorheen zit. Dus ik roer hier alles door elkaar zodat de groente overal aan kleeft. Dus eigenlijk roer ik niet iets door de groente, het komt er  op neer dat ik de groente door het spier- en orgaanvlees doe dat ze toevallig krijgen, dus dat kan ook vis zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door