Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door macgirlie
#624128
Pepper hebben we nu 3 1/2 jaar. Hij is onze eerste hond. Gisteren was ik JayJay aan het kroelen en voelde kleine korreltjes onder mijn handen. Dus gelijk de vlooienkam op zijn rug gezet en tussen de haren zaten zwarte korreltjes. Nu waren we zondag naar het strand geweest en heeft hij lekker liggen rollen, maar deze korreltjes waren zwart. Zouden het vlooiepoepjes kunnen zijn? Ik zie zelden of nooit dat hij aan het bijten id vanwege jeuk.......Voor de zekerheid heb ik JayJay maar een pipetje Frontline gegeven maar is dat afdoende? Ook diverse malen de vlooienkam bij beide over de rug gehaald maar geen vlo gevoden. Ik heb echt geen flauw idee hoe zin ding er uit ziet. Raar maar waar, ik schaam me er ook een beetje voor. Komt waarschijnlijk omdat ik als kind eens hoofdluis heb gehad en dat was echt niet leuk. Nu weet ik gelukkig beter. Luizen prefereren een schoon hoofd maar hoe het met vlooien zit? Schiet mij maar naar Mars.
Door Ine
#624130
Doe eens een theelepeltje water op een schoteltje en doe daar wat korreltjes bij. Als het water roodkleurt is het vlooienpoep, want zand verkleurt niet!
Door Ziviaantje
#624254
Iedere hond kan vlooien krijgen, of het nou vuil of schoon is  ;) Frontline is een heel goed middel tegen vlooien, sinds ik het gebruik heb ik nooit meer een vlo gezien ( en dat met 5 katten en 2 honden  :D ). Advantage is ook goed, maar omdat ik de frontline gartis krijg ( voordeel als je bij een dierenarts werkt  ;D ;D ;D ) gebruik ik natuurlijk deze. Ik gebruik het alleen in de warmere maanden. In de winter geef ik ze niks.
Door Rosita
#624609
Sinds mijn dieren vers krijgen heb ik geen vlooitje meer gezien. Toen Vito kwam had hij vlooien meegenomen en heb ik hem behandeld met Advantage. De rest van mijn dieren zijn nog steeds vloovrij. Over een maand alles weer even nakijken, maar ik verwacht dat de vlooien nu wel wegblijven.
Door Ziviaantje
#624645
Rosita schreef: Sinds mijn dieren vers krijgen heb ik geen vlooitje meer gezien. Toen Vito kwam had hij vlooien meegenomen en heb ik hem behandeld met Advantage. De rest van mijn dieren zijn nog steeds vloovrij. Over een maand alles weer even nakijken, maar ik verwacht dat de vlooien nu wel wegblijven.
Ik denk dat dat toeval is hoor ;) Want wolven in het wild krijgen ook gewoon vlooien, heeft niks met vers vlees te maken. Maar wel lekker dat je nog steeds vlovrij bent !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#624708
aussie schreef: Ik denk dat dat toeval is hoor ;) Want wolven in het wild krijgen ook gewoon vlooien, heeft niks met vers vlees te maken. Maar wel lekker dat je nog steeds vlovrij bent !
Wel met weerstand en dat krijg je weer van biologisch verantwoorde voeding.
Door Ziviaantje
#624723
Wel met weerstand en dat krijg je weer van biologisch verantwoorde voeding.
Misschien zijn barfende honden sneller in het vangen van vlooien ;D ;D ;D
Door Lil
#813533
aussie schreef: Misschien zijn barfende honden sneller in het vangen van vlooien ;D ;D ;D
Die van mij heeft inderdaad nu voor de derde keer vlooien in zijn leven, toen hij brok kreeg had hij die nooit. Maar toen smaakte hij ook niet lekker, zo slecht was zijn conditie en toen vergiftigde ik hem elke vier weken ipv alleen indien nodig. Ook vangen de katten tegenwoordig hun eigen barf, laatst zag ik ze een vogel eten waar volgens mij vlooitje op zaten :-X :-[ En me nu maar afvragen hoe ze aan dat ongedierte komen... ::)(en hoe je ervoor zorgt dat ze geen prooi vangen en of eten :)).
Door Lizzy
#817560
Erna schreef: Nog even voor de beeldvorming een mooi plaatje van een vlo ;D

Afbeelding
Proest ;D

Ik doe trouwens niets tegen vlooien. En mijn honden hebben geen vlooien. Of tenminste, gut misschien loopt er wel eens een vlo rond maar blijkbaar vindt ie mijn honden niet lekker, springt ie eraf, op de hond van de buren ;D

Ik denk dat een paar dingen wel zorgen voor meer of minder vlooien:

Mijn ervaring is: toen ik katten had: had ik meer vlooien. En hoe meer katten, de meer vlooien. Ik heb geen katten meer en sindsdien echt nul vlooien gezien.

Verse voeding: ik heb toch echt heel sterk het gevoel dat sinds mijn honden rauwe verse voeding krijgen, we beduidend minder vlooien hebben.

Je vloerbedekking is volgens mij van essentieel belang. Als je vloerbedekking of houten vloeren hebt met spleetjes, kun je wachten op vlooien. Wij hebben van voor tot achter plavuizen en dat bevalt die krengen niks ;D.
Door Mevroi Kruim
#817598
Die ervaringen heb ik dus ook: de vlooien komen eerder met de katten mee en springen over op de honden. Vroeger in de brokkentijd hadden we regelmatig een vlooieninvasie, dan gooide ik er maar weer gif tegenaan, en ex-kater Sjors was regelmatig totaal kaal vanwege vlooienallergie, ondanks gif.
Sinds de beesten barfen hebben we nauwelijks last van vlooien, niet in warme zomers en niet in koude zomers, en Sjors is al jaren keurig harig de hele zomer door. Vrijwel zonder gif; een heel enkele keer zie ik hem bijten en kluiven en dan gaat er toch een pipet Advantage tegenaan, maar als het 1x per jaar is is het veel.
Teken hebben de honden trouwens bij bosjes als ik geen gif gebruik.

De ergste vlooienplaag hebben we gehad toen we op een zolder woonden met studentikoze biezen tegels op de houten vloer  :-X :-X :-X lekker pal onder het dak tijdens een bloedhete zomer  :-X :-X
Tegenwoordig hebben we linoleum of kurk, oerlelijke plavuizen in de keuken en alleen vloerbedekking in de slaapkamer, maar daar komen de beesten niet.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op do 30 aug 2007, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#817601
Die ervaring had ik ook tot dit jaar. Man, we hebben nog nooit zoveel vlooien gezien als dit jaar. En nog nooit zoveel geld uitgegeven aan sprays, poeders, gif en wat al niet meer.

Vriezen moet het deze winter....3 weken lang - 15 graden!
Door conleeuw
#818043
Erna schreef:
Vriezen moet het deze winter....3 weken lang - 15 graden!
:( >:( >:( nou, kan het ook wat minder, zeg maximaal 2 weken of zo :-\ 3 weken op -15..... dat overleef ik niet hoor :-\ (ja ok, de vlooien ook niet maar.......
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door