Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#623859
Mijn hond heeft een hersenvliesontsteking en een hersenbloeding gehad. Sinds die tijd krijgt ze prednoral. Sinds een week nu twee maal daags 0,5 tablet van 20 mg. (Eerst meer).
Kan het kwaad als ik haar tegen rabiës laat enten? Volgens mij zijn de overige entingen voor het buitenland niet nodig. En eigenlijk wil ik die haar dan ook niet meer geven.
Wie heeft hier advies over?
Door Peet
#623866
Waar ga je heen, dat je een rabies-enting overweegt?

Is de hond al eerder ge-ent? Wat de Nobivac enting is inmiddels geregistreerd voor 3 jaar, dus misschien is het niet nodig.

Persoonlijk vind ik de rabies-enting echt een rot-enting....bij mijn hond komen dan acuut zijn auto-immunproblemen weer terug. Ik ent dus niet en neem hem gewoon mee naar Frankrijk. Zie nooit iemand staan bij de grens.
Door Xada
#623904
Ik wil met de auto naar Portugal, moet dus behoorlijk wat grenzen over. Om dit zonder rabiës te doen lijkt mij te risicovol.
Door conleeuw
#623924
mmm kan jij niet een leuke lieve opvang adres voor deze hond vinden zodat je niet hoef te enten? Ik vindt het best wel een klap voor een niet gezonde hond om Rabies enting te geven, als het echt niet anders kan, nou dan zal het wel moeten, maar als ik een alternatief zou kunnen verzinnen had ik het niet gedaan ;)
Door Peet
#623926
Dat is overigens nog een goed punt: alleen gezonde honden mogen ge-ent worden.

Dat staat in elke bijsluiter van entstoffen. Helaas lezen niet alle DA's die even goed.

Maar het risico..tja...dat is een afweging die je voor jezelf zult moeten maken. Portugal is idd een end weg en vele grensovergangen  :-\.
Door Ziviaantje
#623939
Dat is overigens nog een goed punt: alleen gezonde honden mogen ge-ent worden.

Dat staat in elke bijsluiter van entstoffen. Helaas lezen niet alle DA's die even goed.
Ik ken geen één dierenarts die ent als de hond ziek is hoor, en als een dierenarts dat wel doet.... hard wegrennen  ;D ;D ;D

Xada, prednoral gaat het aanmaken van antistoffen tegen. Nu weet ik niet in welke mate 10 mg per dag er invloed op heeft, maar ik zou het gewoon even met je dierenarts overleggen. En als je hond nu nog steeds een hersenvliesontsteking heeft dan inderdaad niet enten.
Door Xada
#623947
Het enigste alternatief is om dan niet te gaan, totdat deze hond er ook niet meer is.  :'(
Ik doe mijn hond niet weg (ook niet voor twee maanden en eventueel voorgoed).
Door conleeuw
#623983
Xada schreef: Het enigste alternatief is om dan niet te gaan, totdat deze hond er ook niet meer is.  :'(
Ik doe mijn hond niet weg (ook niet voor twee maanden en eventueel voorgoed).
ik had niet begrepen dat het om een langdurige verblijf in het buitenland gaat. Ga anders even buurten bij jou dierenarts, die heeft ook de behandeling van de hersenvliesontsteking gedaan, en weet meer over de toestand van jou hond op dit moment. Je hoef niet meteen te enten, je kan gewoon een gesprek aangaan. Ik besef dat het ongeloofelijk moeilijk is om je hond twee maanden elders onder te brengen, maar als ik naar mijzelf kijk, ik heb mijn honden ook ruim 6 weken elders onder gebracht toen ik een lange vakantie genomen had, ze hadden het allen gigantisch naar hun zin, mijn ouders en zussen vonden het ook erg leuk, ik moest nog enigsinds moeite doen om mijn honden weer naar huis te krijgen, uitspraken als, nee hoor, ze zit me niet in de weg, laat haar anders nog een week of twee hier, dan kan jij lekker weer in je ritme komen :o als jij nou zo'n soortgelijke adresje heb voor jou hond, dan heb je een gelukkige hond en een gelukkige oppas ;) en als je zo'n adresje niet heb of niet kan vinden en enten is geen optie dan blijft er inderdaad nog maar een ding over, thuisblijven :'(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#624006
aussie schreef: Ik ken geen één dierenarts die ent als de hond ziek is hoor, en als een dierenarts dat wel doet.... hard wegrennen  ;D ;D ;D

Xada, prednoral gaat het aanmaken van antistoffen tegen. Nu weet ik niet in welke mate 10 mg per dag er invloed op heeft, maar ik zou het gewoon even met je dierenarts overleggen. En als je hond nu nog steeds een hersenvliesontsteking heeft dan inderdaad niet enten.
Vraag ik me  af hoeveel dierenartsen je kent, want over het algemeen doet men er niet zo moeilijk over een enting te zetten "als je er toch toevallig bent" voor wat anders. Ter plekke ontwormen, samen met de enting..no problemo :-X
Door Ziviaantje
#624071
tot nu toe heb ik niet anders mee gemaakt de gene die ik ken enten ook als de hond ziek is
Tjee zeg, ik zou dan toch eens rond gaan kijken naar een andere dierenarts  ::) Ik vind het een hele slechte zaak als een dierenarts dat doet !
Vraag ik me  af hoeveel dierenartsen je kent, want over het algemeen doet men er niet zo moeilijk over een enting te zetten "als je er toch toevallig bent" voor wat anders.
Even tellen hoor.... ik heb in de afgelopen 14 jaar een stuk of 12 dierenartsen meegemaakt ( ik werk in een praktijk en tijdens ziektes en vakanties hebben we regelmatig andere dierenartsen hier werken ), en echt, geen één ent als het dier ziek is.
Ter plekke ontwormen, samen met de enting..no problemo 
 

In principe doen we dat niet, geven het middel mee en zeggen het over een week of wat te geven ( liever eigelijk ruim voor de vaccinatie, maar ja, dan zijn ze al hier voor de enting, kunnen we ze moeilijk terug sturen ). Alleen bij katten waarbij de eigenaar het niet thuis lukt wordt de pil door de dierenarts ingegeven. Dan is het kiezen tussen 2 kwaden, niet ontwormen of tegelijk met de enting. Gelukkig bestaan er tegenwoordig ook antiwormdruppels die je in de nek kan druppelen, kan de baas het toch thuis zelf doen.
Door Xada
#624164
Ik heb net met mijn DA gebeld en hij is niet voor enten. Maar zegt hij oktober duurt ook nog even en anders regelen we wel wat. Zijn voorstel kan ik hier niet neerzetten, maar mijn voorstel is anders en ik denk dat hij daar ook wel mee accoord gaat als het in het voordeel van de hond is. En we gaan beiden voor de hond en minder voor de regels.
Door conleeuw
#624185
Xada schreef: Ik heb net met mijn DA gebeld en hij is niet voor enten. Maar zegt hij oktober duurt ook nog even en anders regelen we wel wat. Zijn voorstel kan ik hier niet neerzetten, maar mijn voorstel is anders en ik denk dat hij daar ook wel mee accoord gaat als het in het voordeel van de hond is. En we gaan beiden voor de hond en minder voor de regels.
:-\ mmmmm no comment :-\
Door Xada
#624204
conleeuw schreef: mischien......omdat het niet legaal is ????  :-\
Zijn idee is om zich in de datum te vergissen. Mijn voorstel is om van één enting twee notities te maken. Er moet namelijk nog een hond geent worden.
Door conleeuw
#624206
Xada schreef: Zijn idee is om zich in de datum te vergissen. Mijn voorstel is om van één enting twee notities te maken. Er moet namelijk nog een hond geent worden.
vraagje, is de hond in kwestie wel eens tegen rabies ingeent? zo ja wanneer dan?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door