Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tsjarlie
#623819
ik gaf vandaag voor de eerste keer onze hond Duck. het was een razend succes. nog nooit at hij zo snel en voor de eerste keer kijk hij naar me om nog te vragen. normaal moest ji erbij blijven om te zorgen dat hij at. over een succes gesproken dus.

maar nu heb ik nog een vraagje. omdat tsjarlie nog maar een pup is, ben ik dus volop bezig hem alles te leren (zit, blijf,....) en geef ik hem tijdens het oefenen als beloning een klein koekje. bestaan ook hier gezode versies van of wat geven jullie als beloning. kan toch moeilijk steeds een kippennekje geven...

alvast bedankt.
Door Peet
#623823
Leuk he, hoe je hond geniet van zijn lekkere voertje  :D

Trainen kan ook met gezonde snacks: stukjes fruit, kaas, gedroogde stukjes vlees.

Ik vind zelf die kleine trainertjes (zalm, pens) erg handig, die je in de dierenwinkel kan kopen.
Door Mevroi Kruim
#623849
Heel veel BP-ers, en ik dus ook, drogen zelf vlees met hun droogmachine (nee, niet de wasdroger, een food dehydrator, speciaal voor voedsel drogen). Dan heb je verantwoorde beloningkjes zonder troep erdoor, en als je op lage temperaturen droogt blijft de voedingswaarde vrijwel intact.
Tieneke van de Nollebakkers verkoopt ze.
Door evelyn02
#623917
Drogen in de oven op lage temperatuur (50 graden) met de deur op een kier is een goed alternatief voor een droger.
Door Boefke
#623920
Ik had laatst een hele zak lamshart gekookt als snoepjes. Vond mijn hond heeeeeerlijk. Helaas heeft een veel te initiatiefrijke andere hond tijdens het ongevraagd apporteren van die zak vol met al die heerlijke snoepies de meeste opgegeten >:( Sindsdien krijgt Boef weer brokjes kaas.
Door Bianca1
#624045
ik train gewoon met kvv, of de vleesmaaltijd van die avond in kleine stukjes gesneden, dat doe ik in een plastic bekertje in een heuptasje, geen enkel probleem. Ik heb ook wel eens zelf gedroogd, maar ik vind dat zo'n rotklus als je geen droogmachine hebt.
Ik train nu dus gewoon met de 'avondmaaltijd', en die plan ik dan wél zo dat ik niet met ribben of karkassen hoef te strooien, maar met stukjes riblap of geitevlees bijvoorbeeld
Door Ziviaantje
#624059
Ik koop gebraden kipfilet ( broodbeleg ), maar je kunt ook gewone kipfilet gebruiken. Ik snijd het in stukjes van 1 cm2 ( bij verse kipfilet dus eerst dunne plakjes snijden ), leg het op een stukje keukenpapier op een bord in de magnetron. Op vol vermogen een minuutje of 2 ( in de gaten houden ), buiten de magnetron af laten koelen en je hebt trainers waar ze een moord voor doen  ;D Het voordeel : geen vette vingers !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door