Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door zurca
#61900
Hallo Allemaal,

Over een paar weken ga ik een midweekje weg, de oudste kat gaat dan met me mee. Het autorijden opzich vind ze niet zo'n probleem alleen ze zet zo'n keel op... en dat houdt ze lang vol...
Nu heb ik Bach Rescue Remedy gekocht maar weet eigenlijk niet zo goed wanneer ik hier nu mee moet gaan beginnen...Een paar dagen voor vertrek of een week of..??
En, ook niet geheel onbelangrijk, hoe geef je dat aan een kat?? Op de bijsluiter staat; "naar behoefte 4 druppels in water met tussenpozen drinken, of 4 druppels direct op de tong doen."
Dat laatste lijkt mij niet haalbaar bij een kat ;) dus door wat water mengen?! of kan ik het ook door wat vlees doen?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen..
Groetjes Zurca
Door alies2
#62043
Hoi Zurca,

Waarom nem je geen kontakt op met Sonja Verberne? Zij kan je iets geven dat wat gerichter werkt dan rescue.
Alies
Door zurca
#62061
alies2 schreef: Hoi Zurca,

Waarom nem je geen kontakt op met Sonja Verberne? Zij kan je iets geven dat wat gerichter werkt dan rescue.
Alies
Wie is Sonja Verberne ( :-[) en hoe kan ik kontakt met haar opnemen?!
Door Lizzy
#62164
Ik geef Rescue pas wanneer daar de noodzaak toe is. Dus niet van te voren. En, ik doe de druppels gewoon in de bek.
Door alies2
#62278
Ik geef rescue aan mijn hond nooit tevoren. Neem het zelf wel preventief.
Alies
Door zurca
#62374
Ik heb een mailtje gestuurd naar Sonja Verberne.
Ben benieuwd naar haar antwoord..
Maar als iemand hier nog wat weet..alle raad is welkom..
Ik begrijp dus dat jullie, Lizzy en Alies, pas geven als "de situatie" daar is..
Door Peet
#62522
Ik gaf het altijd via een spuitje zonder naald.
Dus de druppels in een eierdopje, klein beetje water erbij zodat het niet al te vies smaakt, dat opzuigen met een spuitje zonder naald...Dan de kat stevig bij zijn nekvel pakken, koppie naar achter buigen (dan gaat het bekkie al een beetje open), en zachtjes en voorzichtig in zijn bekje spuiten....
Toegegeven, de ene kat laat dit makkelijker toe dan de andere... ;D
Peet
Door Lizzy
#62891
Ja, ik geef het pas als de situatie daar is. Ik vind trouwens de rescue spray errrug handig! Veel handiger dan zo'n druppelflesje. Indien nodig spray ik dat gewoon in bek van hond of kat of van mezelf ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#63078
Wij maken het zelf en zetten dat op glycerine, dat heeft een zoetig smaakje, vinden ze lekkerder dan brandy.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#63814
Lizzy schreef: Ja, ik geef het pas als de situatie daar is. Ik vind trouwens de rescue spray errrug handig! Veel handiger dan zo'n druppelflesje. Indien nodig spray ik dat gewoon in bek van hond of kat of van mezelf ;D
Als ik hier met een spray aan kom zetten schieten ze allebei in de stress :(, ik heb ze nu met de clicker aangeleerd de druppels van het pipetje op te likken, moet de rescuedruppels wel iets verdunnen (idd in een eierdopje met iets water) anders vinden ze de smaak te sterk. Nu kan ik 'druppels' roepen en dan komen ze voor me zitten, ik houd het pipetje een beetje boven hun kop en zij vangen de druppels op :). Ik ben een paar dagen bezig geweest om ze dit te leren. Ik geef rescue ook wel preventief, voordat ze naar de dierenarts gaan bv. en daarna ook weer.
Door zurca
#64057
Nitus schreef:
Als ik hier met een spray aan kom zetten schieten ze allebei in de stress :(, ik heb ze nu met de clicker aangeleerd de druppels van het pipetje op te likken, moet de rescuedruppels wel iets verdunnen (idd in een eierdopje met iets water) anders vinden ze de smaak te sterk. Nu kan ik 'druppels' roepen en dan komen ze voor me zitten, ik houd het pipetje een beetje boven hun kop en zij vangen de druppels op :). Ik ben een paar dagen bezig geweest om ze dit te leren. Ik geef rescue ook wel preventief, voordat ze naar de dierenarts gaan bv. en daarna ook weer.
Ik vrees dat dit iets is wat ik m'n katten niet aangeleert krijg..Al zou ik tien clickers gebruiken ;D ;D
Ik heb ondertussen een mailtje terug gehad van Sonja Verberne. Zij gaf als advies om een paar dagen van te voren al te beginnen en op het moment dat we de auto ingaan..En inderdaad verdunnen met water, dan met een pipetje opzuigen en zo in de bek van de kat doen...Jaja, zo klinkt het heel simpel.. ;)
Laatst gewijzigd door zurca op wo 10 mar 2004, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#64096
Je kunt het misschien ook op een stukje brood doen en dat dan geven? Ik heb geen katten dus ik weet niet of ze dat eten, maar met homeopathische druppels deed ik dat ook wel eens. Bij mijn hondjes werkte het wel, maar dat zijn ook zo'n beetje alleseters. Je kan het trouwens ook door het drinkwater doen bedenk ik mij in enen, zorg je er gewoon voor dat ze hun bakje helemaal leegdrinken door het niet zo vol te doen. Ja en dan ga je me zometeen natuurlijk vertellen dat katten geen water drinken ;D. Sorry, ik heb dus geen verstand van katten maar misschien heb je wat aan deze tips.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#64336
Je kunt ook een druppeltje in de oorschelp wrijven. Dus niet in het oor druppelen maar op de schelp.
Of om hen heen sprayen, dat wordt met paarden ook veel gedaan, maar de meeste katten vinden sprayen niet echt geweldig. Lijkt te veel op blazen.
Door zurca
#64411
Nitus schreef: Je kunt het misschien ook op een stukje brood doen en dat dan geven? Ik heb geen katten dus ik weet niet of ze dat eten, maar met homeopathische druppels deed ik dat ook wel eens. Bij mijn hondjes werkte het wel, maar dat zijn ook zo'n beetje alleseters. Je kan het trouwens ook door het drinkwater doen bedenk ik mij in enen, zorg je er gewoon voor dat ze hun bakje helemaal leegdrinken door het niet zo vol te doen. Ja en dan ga je me zometeen natuurlijk vertellen dat katten geen water drinken ;D. Sorry, ik heb dus geen verstand van katten maar misschien heb je wat aan deze tips.
;D ;D
Jaja..Ze drinken wel water hoor..Maarre katten zijn, helaas, echte kieskeuren..Druppels door drinkwater of voer daar trappen de meeste niet in. En dan vertikken ze gewoon te drinken of te eten..
Ik denk wel dat het lukt om met een spuitje wat water met druppels in de bek te krijgen, opzich is het niet zo'n moeilijke tante..Alleen pillen daar heeft ze een bloedhekel aan maar dit is vloeibaar en alleen een kwestie van naar binnen laten glijden..
Maar de tip van Hitam ga ik zeker ook proberen. Ze vind het namelijk heerlijk als ik haar oren masseer, daar gaat ze goed voorzitten en valt dan in slaap ;)
Ik heb niet de spray, dus het omhaar heen nevelen zal moeilijk worden, tenzij ik hier of daar nog een sprayflesje heb staan..
Helpt dit dan net zo goed als het innemen van de druppels?!
Laatst gewijzigd door zurca op do 11 mar 2004, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door