Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#623152
We voeren onze hond sinds een half jaar ongeveer vers. Na 1,5 maand zijn we bijna volledig gaan Barfen.
Nu is het zo dat hij zijn ontlasting vaak in 2x doet per wandeling. Er zit vaak zo'n 50 meter tussen. Maar nu ontlast hij zich vaker dan dat, ook bij de andere wandelingen poept hij, soms wel 3x per dag!!
Dit lijkt me een beetje vreemd.
Door conleeuw
#623161
Dat twee keer na elkaar poepen is niet abnormaal wat mij betreft, ik heb ook een hond die het zo doet.
Beide mijn dames poepen ook een aantal keren per dag, vooral als we lekker lang lopen, dan is het ook nog zo dat aan de einde van de wandeling de ontlasting ook een beetje zachter is dan aan de begin, dat heeft ook te maken met de spanning/opwinding. Dus over drie keer per dag zou ik me niet druk maken, tenzij er andere dingen meespelen, is het dunne ontlasting, lijkt de hond ziek, of heeft hij last van zijn darmen? Eet hij slecht? Hoe oud is jou hond eigenlijk? Voer je mischien meer dan eerder? Heel veel vragen, maar soms helpt het om beter inzicht te krijgen over waarom  ;) ;D
Door Daphne
#623202
conleeuw schreef: tenzij er andere dingen meespelen, is het dunne ontlasting, lijkt de hond ziek, of heeft hij last van zijn darmen? Eet hij slecht? Hoe oud is jou hond eigenlijk? Voer je mischien meer dan eerder? Heel veel vragen, maar soms helpt het om beter inzicht te krijgen over waarom  ;) ;D
Het is geen dunne ontlasting, gladjes maar stevig, het komt er in 3 stukjes uit ( ;D geweldig, ontlasting van je hond beschrijven op internet  ;D), hij eet absoluut niet slecht. Wel begint hij af en toe wat voorzichtig te eten met bepaalde producten, ik voer niet meer dan eerder, alleen voor een vastendag krijgt hij 2x zoveel. Het is een gecastreerde reu van 3 jaar oud. Volgens mij heeft hij gaan last van zijn darmen, hij laat namelijk nagenoeg geen scheten meer sinds we Barfen.
Het is inderdaad tijdens lange wandelingen (die maakt hij minimaal 1x per dag) dat hij het soms in 2 á 3x doet.
Door conleeuw
#623203
Daphne schreef: Het is geen dunne ontlasting, gladjes maar stevig, het komt er in 3 stukjes uit ( ;D geweldig, ontlasting van je hond beschrijven op internet  ;D), hij eet absoluut niet slecht. Wel begint hij af en toe wat voorzichtig te eten met bepaalde producten, ik voer niet meer dan eerder, alleen voor een vastendag krijgt hij 2x zoveel. Het is een gecastreerde reu van 3 jaar oud. Volgens mij heeft hij gaan last van zijn darmen, hij laat namelijk nagenoeg geen scheten meer sinds we Barfen.
Het is inderdaad tijdens lange wandelingen (die maakt hij minimaal 1x per dag) dat hij het soms in 2 á 3x doet.
Als ik het zo lees is er niets echt aan de hand, buiten dat hij zijn ontlasting nu verspreid in drie delen ;D ;D leuk inderdaad zo'n "shit" topic. Ik zou me er niet druk om maken, mijn honden doen niet anders. Mischien dat andere hier ook nog iets over kunnen zeggen ;)
Door jolly64
#623208
Mijn hond poept ook meerdere keren
Lijkt wel of hij af en toe ze eigen geen tijd gunt of zo
Zeker met die hoosbuien
Dan wil meneer snel weer naar huis  ;)
Door hellenbanjerbo
#623229
hoi daphne,

zo lang het geen diarree is zou ik me geen zorgen maken. mijn honden eten nagenoeg hetzelfde en krijgen nagenoeg dezelfde beweging. Banjer poept alles in 1 keer en Bó verspreidt het in 3 soms 4 porties  ;) per wandeling. altijd zo gedaan, zelfs toen ze nog brokken kregen.
Gebruikersavatar
Door pike
#623249
Ik zou me daar ook niet druk om maken. In de br.. tijd poepte Pike 5 tot 6x per dag (en enorme hopen :o)! Nu nog maar 3x per dag, waarvan 2x tijdens de ochtendwandeling. Zelfde met Armagnac. Hoosbui of geen hoosbui! :D
Door Daphne
#623266
hellenbanjerbo schreef: hoi daphne,

zo lang het geen diarree is zou ik me geen zorgen maken. mijn honden eten nagenoeg hetzelfde en krijgen nagenoeg dezelfde beweging. Banjer poept alles in 1 keer en Bó verspreidt het in 3 soms 4 porties  ;) per wandeling. altijd zo gedaan, zelfs toen ze nog brokken kregen.
Hé Hellen,
Het frapante is, en dat is ook de reden dat ik het hier plaats, dat hij nu vaker poept dan toen hij nog brokken kreeg.
Door 202Spots
#623276
Daphne schreef: Nu is het zo dat hij zijn ontlasting vaak in 2x doet per wandeling. Er zit vaak zo'n 50 meter tussen. Maar nu ontlast hij zich vaker dan dat, ook bij de andere wandelingen poept hij, soms wel 3x per dag!!
Dit lijkt me een beetje vreemd.
Hier 1 die alles er in 1 keer uitgooid, en de andere die er altijd 2 keer over doet, de 2 aparte op 50 meter afstand zie ik eigenlijk als 1 ontlasting...en wanneer er 20 meter later nog wat achter aan komt, dan hoort dat ook bij de eertse ontlasting ,
s'avonds  word er weer gepoept  en dan is dat voor alle 2 de honden dus gewoon als  2 x per dag gerekend.
Door Mevroi Kruim
#623286
Ja, hier op BP zijn poepverhalen de gewoonste zaak van de wereld. Er zijn hier zelfs mensen die de drollen willen zoenen (he Tien  ;))
BP, altijd weer grensverleggend  8) 8)

En eerlijk gezegd sluit ik me gewoon bij mijn voorgangers aan. Niet druk over maken, die drollen,  vaak of 1x, als het er redelijk goed uit ziet, dus geen beton en geen water, dan laat ik het voor wat het is. Er zit nu eenmaal bij versgevoerde honden, en zeker bij barfhonden, veel meer variatie in het voedsel en dus ook bij het restprodukt.
Door Daphne
#623417
Bedankt voor jullie reacties.
Ik vond het gewoon opvallend t.o.v. zijn brokkenperiode. Die keer dat hij 2x per wandeling ontlast reken ik ook tot 1 ontlasting inderdaad. Ach ja, het ziet er verder goed uit en hij is gezond en eet gezond dankzij BARF.
Geen zorgen dus!
Door macgirlie
#623514
Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat naast de gebruikelijke plasvlaggen een drol de ultieme manier is om andere honden te laten weten dat jij daar bent geweest. Of het waar is weet ik niet. Mijn honden, beiden ongecastreerde reuen, poepen ook vaak in twee etappes, 1 x vlak nadat we buiten zijn en nog 1 x voordat we weer naar huis gaan. De laatste keer is het inderdaad wat slapjes en wateriger. Ik zou me er geen zorgen over maken.
Door Lil
#623961
macgirlie schreef: Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat naast de gebruikelijke plasvlaggen een drol de ultieme manier is om andere honden te laten weten dat jij daar bent geweest. Of het waar is weet ik niet.
Ik denk dat er wel iets in zit, na de castratie verspreid Boris het niet meer en doet hij alles in een keer, net als het feit dat hij minder markeert met urine.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door