Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door hannekebo
#621516
Wij willen heel graag met Bo overstappen naar carnibest, maar wij gaan in de zomervakantie altijd drie weken naar een camping, in het buitenland of in nederland. Maar dan kunnen we die worst niet allemaal meenemen, we hebben geen plaats om een extra vriezer mee te nemen.

Hoe lossen jullie dit op? Zonder oplossing beginnen we niet aan de carnibest!
Gebruikersavatar
Door chooky
#621521
Als ik, toen ik nog kvv voerde, naar een plek ging waar ik geen vriezer had, dan stelde ik die periode zelf het eten van de honden samen. Is niet moeilijk, het is maar een relatief korte periode dus je hoeft niet bang te zijn voor tekorten enzo en het is nog leuk ook :D. Nu stel ik bijna 100% zelf de maaltijden samen.
Als je dat niet wilt/eng vindt / ...  is het trouwens ook geen bezwaar om in de vakantie even terug te schakelen naar brokken hoor. Je hoeft daar ook niet wekelijks brokken voor te blijven geven.
Door hannekebo
#621523
[quote="chooky"]
Als ik, toen ik nog kvv voerde, naar een plek ging waar ik geen vriezer had, dan stelde ik die periode zelf het eten van de honden samen. Is niet moeilijk, het is maar een relatief korte periode dus je hoeft niet bang te zijn voor tekorten enzo en het is nog leuk ook :D. Nu stel ik bijna 100% zelf de maaltijden samen.
Als je dat niet wilt/eng vindt / ...  is het trouwens ook geen bezwaar om in de vakantie even terug te schakelen naar brokken hoor. Je hoeft daar ook niet wekelijks brokken voor te blijven geven.
[/quote]

Hoe maak je dat dan zelf?
Gebruikersavatar
Door chooky
#621525
Ik weet nog dat wij van camping naar camping trokken in Frankrijk. Ik nam dan met het boodschappen doen ook wat vlees voor de hond mee (kippepootjes, vleugeltjes, lapje rundvlees, lamsribbetjes, geiteribbetjes, lever, hart nieren, etc, niet alles in 1 keer hoor ;)) Vooor groente gebruikte ik enkelvoudige babyvoedingpotjes van de natuurvoedingswinkel (had ik meegenomen) en dat 2 keer per week door bijvoorbeeld rundergehakt heen.
Door zurca
#621549
Als wij in Nederland op vakantie gaan en niet genoeg vriesruimte hebben, dan gaan we opzoek naar een verkooppunt van KVV in de buurt.
Of bij een dierenwinkel/supermarkt rodi oid halen....
Buitenland heb ik nog geen ervaring mee maar dan zou ik mijn honden gewoon even brok laten eten....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#621756
[quote="hannekebo"]
Wij willen heel graag met Bo overstappen naar carnibest, maar wij gaan in de zomervakantie altijd drie weken naar een camping, in het buitenland of in nederland. Maar dan kunnen we die worst niet allemaal meenemen, we hebben geen plaats om een extra vriezer mee te nemen.

Hoe lossen jullie dit op? Zonder oplossing beginnen we niet aan de carnibest!
[/quote]

Tis vakantie, dan eet je zelf ook makkelijk, doe je dat voor woefie ook. Rolletje mee voor de 1ste dag, daarna biedt de plaatselijke supermarkt of DSZ wel uitkomst en als we heel makkelijk gaan doen neem je gewoon een zak brokken mee.
Zo, probleem opgelost!
Door Lizzy
#621774
Maar je blijft toch niet een heel vol jaar zooi-meuk voeren vanwege drie weekjes vakantie? Ik eet in de vakantie ook altijd gemakkelijk. Maar ik eet niet het hele jaar door patat omdat ik dat in de vakantie ook doe. Jij? Kijk gewoon of je bij een verkooppunt in de buurt zit en anders geef je drie weken brokken. Simpel!
Door ellyenrob
#621920
Wij kopen dan diepvries kippen en knippen die in stukken, en runderlapjes.
Af en toe wat hart of lever, zo kom je wel 2 of 3 weken door.
Door Lizzy
#622046
[quote="ellyenrob"]
Wij kopen dan diepvries kippen en knippen die in stukken, en runderlapjes.
Af en toe wat hart of lever, zo kom je wel 2 of 3 weken door.
[/quote]

Nou, inderdaad. Drie weken kip, beetje runderhart, beetje runderpoulet of soepvlees, restjes van je eigen simpele maaltijd, rauw eitje, misschien dat je eens een rauw visje kunt scoren: komen je honden supergezond de vakantie door ja.
Door Fido
#622062
Wij zijn net terug van onze vakantie in Spanje.
Eddie onze Chineze naakthond pup hadden we meegenomen. Ook wij zaten met het probleem hoe doen we dat tijdens de reis van twee dagen (Eddie ging met de auto). Naaah dan maar 1 1/2 dag brokjes geven dachten we.

Het was direct te merken; Eddie scheet minstens vier keer per dag en STINKEN. Zijn witte huidje was roze geworden en jeuk.
Gelijk bij aankomst vlees gehaald bij de supermarkt en dit gegeven met wat groente erbij en een rauw ei met de schaal verpulvert erover heen. Eddie heeft nl nog geen volledig gebit en kan daardoor nog geen botten verwerken.
Met twee dagen huid weer okee en jeuk verdwegen. Ontlasting was vrij snel weer in orde.
We hebben dus zelf samengesteld en dat ging prima!

Voor de terug weg hebben we twee flessen water bevroren en daar bovenop de vleesmaaltijden gelegd, zo bleef het lekker koel. Je word vanzelf wel creatief hoor!
Door jolly64
#622186
Mischien kan je proberen waar de verkooppunten zijn in buitenland
Zal handig zijn als er 1 in de buurt hondenvlees verkoopt
Desnoods even een ander merk
Gebruikersavatar
Door *Monique
#622382
Heb je helemaal geen plaats voor een kleine vriezer? Wij hebben een klein (bar) diepvriesje gekocht voor op de camping. Pasten precies 17 worsten in. En ik had twee (goed verpakt in aluminium en kranten ) zo meegenomen.
Door Cathelijn
#623258
[quote="hannekebo"]
Bedankt iedereen!!

Ik denk dat we gewoon maar voor de brokken kiezen in de vakantie  ;D
[/quote]
dat heb ik vorig jaar ook gedaan, dat beviel niet omdat mijn hond geen brokken eet. Dit jaar hebben we gewoon eenvoudig gebarft met spullen uit de supermarkt en dat beviel veel beter  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door