Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#622998
wat drogen jullie zoal? Ik heb een droger aangeschaft, en in het weekend fanatiek begonnen. Pens en lever. Nou de pens ging goed, maar de lever was niet zo'n succes. Kon het van de roosters schrapen :-[
Nu wil ik nog long drogen. Nog iemand een idee?
Door Ine
#623043
trimsalon schreef: stinkt hart genoeg? Gebruik het namelijk als beloningen.
Beloningsbrokjes hoeven toch niet te stinken?
Bedenk, dat een hond vele malen beter kan ruiken dan een mens.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#623044
trimsalon schreef: stinkt hart genoeg? Gebruik het namelijk als beloningen.
In die zin stinkt long volgens mij ook niet echt. Maar als je daaraan twijfelt doet een beetje knoflookpoeder wonderen :D
Door evelyn02
#623063
trimsalon schreef: Nou de pens ging goed, maar de lever was niet zo'n succes. Kon het van de roosters schrapen :-[
Misschien had je de lever niet lang genoeg gedroogd. Ik vind lever prima gaan en ik hoef niets af te schrapen. Ik maak wel hele dunne plakken die ik later ik kleine stukjes knip.
Door Mevroi Kruim
#623114
Runderlever droogt hier prima, kippenlever is niet zo'n succes. Veder droog ik kipfilet, zonder vet, gaat ook erg goed.
En appel, banaan, tomaat ... wortel ga ik nog proberen. Lekker als snack, en voor avontuurlijk kamperende zoon.
Door hellenbanjerbo
#623194
ik heb inmiddels ervaring met hart, lever, long en pens. knip alles in kleine stukjes en vaak tijdens het drogen in nog kleinere stukjes omdat ik het als beloningen gebruik. de lever plakt wel iets maar krijg het er makkelijk van af. anne-marie (nitus hier op de lijst) legt de lever een poosje tussen keukenpapier om het vocht er aan te ontrekken, dan droogt het sneller en minder plakkerig.
Door Lil
#623272
Ik dep alles met keukenpapier af en er blijft nooit iets plakken. Zelfs lever droogt in zo'n zes en half uur, nu doe ik lever en hart wel op de onderste roosters. Idem voor nier.

Zalm is ook een succes in de droogmachine. Luchtpijp ook, alleen wat moeilijker in blokjes te knippen. Doe er ook blokjes rundvlees, lamsvlees en kip in (spiervlees).

Stinkt pens niet erg? Anders moet ik dat ook eens proberen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#623333
ik heb kippenlever (of kippelever!!) gebruikt. Maar misschien is rund wel beter. En ik had de lever idd al tussen keukenpapier laten drogen en afgedept.
Die andere dingen ga ik ook eens proberen. Ik heb bij mijn jongste reu gemerkt (en die is op dit moment erg aan het puberen en ontdeugend aan het zijn en de wereld voor de tweede keer aan het ontdekken  ;D dat als het maar hard genoeg stinkt, hij loopt als een trein. Dit geld alleen voor de obedience. Met behendigheid werk ik eigenlijk alleen maar met een speeltje.
De pens rook een beetje maar niet vervelend.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door