Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#622766
Vandaag had ik -per ongeluk- (kalfs)lever uit de vriezer gehaald voor de meiden. Deze week hadden ze al een (gedeeltelijke) maaltijd kippenlever op, en vandaag dus nog een keer lever. Het voelt als wat veel lever voor 1 week, of valt dat mee?

Zal ik nu een weekje lever overslaan?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#622828
Ik zou inderdaad nu een weekje overslaan, is het percentage lever over die 2 weken mooi voorzien.
Door Lizzy
#622830
Het hangt er erg vanaf hoeveel lever het is in grammen. Mijn honden (24, 28 en 32 kilo) eten bijv. gerust per week 200 a 400 gram lever per hond. Meestal ongeveer zo'n 200. Maar als het een keer wat meer is, geef ik er ook niet om. De week erop krijgen ze dan gewoon geen lever. Maar als de hoeveelheid lever die ze deze week al gehad hebben aan de erg hoge kant is, dan zou ik zelf volgende week overslaan.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#622835
Ja, het is wel aan de hoge kant, ik denk met de kippenlever meegerekend dat ze nu per hond (45, 50 en 48 kg) deze week 600 gr lever ophebben. Ik sla wel een weekje over, voelt beter.
Dank!  :-*
Door Lizzy
#622849
-Saskia- schreef: Ja, het is wel aan de hoge kant, ik denk met de kippenlever meegerekend dat ze nu per hond (45, 50 en 48 kg) deze week 600 gr lever ophebben. Ik sla wel een weekje over, voelt beter.
Dank!  :-*
Ja, bij deze hoeveelheden geef ik je gelijk: Lekker een weekje overslaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door