Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#622385
Sinds een dikke week staan mijn honden op rauw. Vanaf 2 dagen op 1 keer per dag (was 2 keer). Ik probeer zoveel mogelijk te varieren. Nu vind ik Didge stinken. De eerste dagen uit zijn vacht (is nu wat minder geworden).
Ik hoor hem geen winden laten maar ik ruik hem wel :(
Is dit normaal?
Door Mevroi Kruim
#622426
Is zeer waarschijnlijk ontgiften. Sommige honden hebben dat heel erg, sommige niet. Alle troep die ze met de brokken binnenkregen en opgeslagen hebben komt er weer uit, via de huid, ogen, orgen, voetzolen, bek ....
Als z'n vacht echt stinkt zou ik hem regelmatig wassen. Gaat weer over.
Door FuegoTinto
#622430
Het kan inderdaad het "ontgiften" zijn zoals bovenstaand al gezegd wordt.
Bovendien lijkt het mij beter dat je je hond nu eerst maar eens alleen kvv moet geven en qua variatie wacht tot je hond aan deze manier van voeren gewend is zogezegd,
zijn lichaam maakt nu al een aardige verandering door, en dan met name zijn spijsverteringsstelsel, hetgeen best zwaar kan zijn aangezien het beestje nu "echt voedsel" moet verteren dan de brok waarop zijn enzymen ingesteld waren.
Over een paar maandjes zou je 's kunnen gaan denken om je hond wat kippennekken bij te voeren afgewisseld met sardienes.........
Voer je ook de kruidenmix overigens?

Groetjes en succes........... ;)
Door Lizzy
#622687
Nou, mij lijkt het beslist niet nodig hoor, om kant en klaar versvlees te voeren. Gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent. Waarschijnlijk is je hond aan het ontgiften. Komt vanzelf goed. Stinkt z'n vacht? Dan zou je hem kunnen afsponzen met water en een appelazijn oplossing. Je kunt hem ook tijdelijk chlorella geven trouwens. Dat helpt bij het ontgiften en werkt tegen vieze luchtjes.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#622713
ze hebben al een dik half jaar half brok/half CB gehad!
Wat is chlorella?
Door Lizzy
#622850
trimsalon schreef: ze hebben al een dik half jaar half brok/half CB gehad!
Wat is chlorella?
Chlorella is een algje. Deze site bevat wel nuttige informatie: http://www.chlorella-alg.com/

Wat voor afwisselende dingen geef je hem? Zit er ook vette vis bij?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#622906
Ik had op internet al het e.e.a over chlorella gelezen. Ze hebben afgelopen week Rib (geit !!??) gehad, kippepoot, eendepoot, orgaan (runderhart), kopvlees met kruidenmix. En vanavond een kalfsbot.
Het is nog een jonge gezonde hond (20 maanden). Hij heeft nog nooit problemen met iets gehad. Ik had zelf meer problemen met de oudere honden verwacht (bijna 8 en 9 jaar). De poedel van bijna 10 jaar is wat meer aan de dunne, maar heeft altijd al wat moeite gehad met omschakelingen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door