Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fido
#622049
Met dit berichtje wil ik niet een discussie openen (wist niet waar ik het anders moest plaatsen) maar gewoon even een positieve opsteker geven voor alle rauwvoerders  :)

Een aantal vrienden en kennissen van ons, die ook da zijn, hebben ons het afgelopen jaar gevolgt en de effecten van brok naar rauwe voeding meegemaakt. Zij zijn verrast door de positieve gevolgen en zijn er open voor gaan staan!

Vorige week waren we op vakantie en hadden een net afgestudeerde da als waarnemer in de praktijk staan. Niet voor voedingsadvies maar voor ziektes enz.
Zij had al een dag met ons meegedraait omdat we geen standaard praktijk zijn en haar onze mening over voeding verteld (kan moeilijk een da als waarnemer hebben die tegen de klanten gaat verkondigen dat brok het beste is :-\)
Zij was ook verrast hoe blij klanten waren met rauw en kreeg spontaan een heleboel enthousiaste verhalen te horen. Zij heeft ons laten weten dat ze heel veel geleerd heeft in deze week en haar kijk op voeding heeft veranderd.

Met andere woorden: er is een verandering gaande, niet snel genoeg natuurlijk, maar toch wel een positieve verandering.
Door Fido
#622081
Lizzy schreef: Nou, dat vind ik nou leuk om te lezen! You made my day! Gekke vraag misschien maar hoe jong/oud was deze vervangende DA?

Net afgestudeerd en begin dertig. Wij waren haar tweede waarneming.
We hadden aan het uitzendburo voor waarnemende da gevraagd naar een da die open stond voor onze werkwijze. We hebben een gesprek met haar gehad en ze heeft een dag meegedraaid. Tijdens deze dag zijn haar ogen al aardig geopend. Die dag kwam ook Huub, van Tannetje, langs en daar heeft ze ook nog een tijd mee gesproken. Ze heeft die dag veel meer geleerd dan die 10!!!!!! uur tijdens de opleiding ;)

Krijg van de klanten de complimenten van de werkwijze van onze "meiden" tijdens onze afwezigheid en de da heeft ons verteld dat we hele leuke klanten hebben en een leuke, leerzame zaak.
Wij zijn ook heel tevreden over deze waarneming!
Door Lizzy
#622085
Leuk. Deze DA krijgt op deze manier direct iets mee waar ze de rest van haar carriere wat aan heeft! (tenzij ze alsnog ooit opgeslokt gaat worden door praktijken waar ze Jeuk of Hills of RC moet verkopen? Of is ze daarvoor nu te enthousiast?)
Door zoem zoem
#622141
Hoi ,
er is zeker wel verandering opkomst , ik zag in het maandblad, Onze Hond , een advertentie staan voor BARF produkten Verkoop,
Dus hiep hiep hoera , hoe meer hoe beter. :D
gr.
maja :D
Door Happy Tail
#622180
ik zag in het maandblad, Onze Hond , een advertentie staan voor BARF produkten Verkoop,

die Stefan Haak ja, nou hij heeft het een klein beetje begrepen lijkt mij als ik zijn weekmenus zie, maar goed, er is een begin in ieder geval

en degene die geabonneerd zijn op DOGMAgazine hebben waarschijnlijk ook alleereerst het artikel op pagina 40 gelezen. Eindelijk een goed artikel over vers, waarin ook uitgelegd werd dat er niet alleen vlees gegeven word ed...
Door MollyBella
#622213
Ook bij onze da begint er nagedacht te worden, Bella is nu struviet vrij en da heeft tegen assistentes uit staan leggen dat dat door de kvv en versvoeding kwam.. hiep hiep hoera!!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#622399
Fido schreef: Er wil een laatste jaars student diergeneeskunde stage bij ons lopen! Leuk hè? :)
:) Dat ben ik! Ik ben inmiddels zo positief over BARF (Lizzy bedankt voor het openen van m´n ogen!), ik wil echt niet meer ergens werken waar ze de hele dag brokken aan de man brengen.
Als ik aan medestudenten vertel hoe ik mijn hond voer dan denken ze dat ik gek ben. Botten? Gevaarlijk! Vlees? Dan krijgt je hond tandsteen want hij heeft brokjes nodig om z´n tanden schoon te maken. Ze willen het gewoon niet snappen. En ondertussen krijg ik wel de hele dag complimenten over m´n hond. Ze vinden hem er allemaal zo mooi uitzien. Maar dat dat door z´n voer komt, dat wil er echt niet bij ze in.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#622410
Dorothea2 schreef: :) Dat ben ik! Ik ben inmiddels zo positief over BARF (Lizzy bedankt voor het openen van m´n ogen!), ik wil echt niet meer ergens werken waar ze de hele dag brokken aan de man brengen.
Als ik aan medestudenten vertel hoe ik mijn hond voer dan denken ze dat ik gek ben. Botten? Gevaarlijk! Vlees? Dan krijgt je hond tandsteen want hij heeft brokjes nodig om z´n tanden schoon te maken. Ze willen het gewoon niet snappen. En ondertussen krijg ik wel de hele dag complimenten over m´n hond. Ze vinden hem er allemaal zo mooi uitzien. Maar dat dat door z´n voer komt, dat wil er echt niet bij ze in.
Dat is toch triest he.....

Maar geweldig jij komt dus als je afgestudeerd bent op de pro vers da lijst  :D
Door Cindy de Wolf
#623644
Sanyo schreef: En dan ga je je dan vestigen in Twente, zo ergens in de buurt van Vriezenveen? :D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ik ben blij te horen DAT zeer zeker de nieuwe generatie DA's er niet negatief tegen over staan. Gelukkig zien ook langzaamaan de huidige generatie DA's de voordelen van vers in.
Door Lizzy
#623669
Dorothea2 schreef: :) Dat ben ik! Ik ben inmiddels zo positief over BARF (Lizzy bedankt voor het openen van m´n ogen!), ik wil echt niet meer ergens werken waar ze de hele dag brokken aan de man brengen.
Als ik aan medestudenten vertel hoe ik mijn hond voer dan denken ze dat ik gek ben. Botten? Gevaarlijk! Vlees? Dan krijgt je hond tandsteen want hij heeft brokjes nodig om z´n tanden schoon te maken. Ze willen het gewoon niet snappen. En ondertussen krijg ik wel de hele dag complimenten over m´n hond. Ze vinden hem er allemaal zo mooi uitzien. Maar dat dat door z´n voer komt, dat wil er echt niet bij ze in.
Hihihi, wat geweldig dat je zo enthousiast bent en zelfs niet meer wilt werken in een praktijk waar het de hele dag om brokken draait. Ik vind je een kanjer :-*!!!!

Enne, gaaf joh, dat je bij Anyanimal stage gaat lopen!
Door Jolly
#623850
hee das mooi, als je daar stage gaat lopen, woon je vast redelijk in de buurt of niet?

Als je dan afgestudeerd bent en ik heb het voor elkaar, kom je dan bij mij in het natuurlijke dierenwinkeltje, de vers promotende Dierenarts zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door