Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jeannet & Gimli
#622191
Ik zit met het volgende :
Gimli zit sinds kort op kvv, nou wil ik af en toe ook kippennekken geven.
Meer barf zit er helaas niet in, mijn echtgenoot is daar op tegen.
Maar kan ik kippennekken als volledige maaltijd geven of meer als toetje voor na de maaltijd ?
Ik weet nl niet hoe en wat, dat heb je als je net om de hoek komt kijken met kvv en barf. :D
Door tsjarlie
#622202
ik heb hier ook een vraagje pver. waar vind je die kippennekken en kan e dat in vriezen en dan per stuk ontdooien? of komt dat de kwaliteit niet ten goede?
Door Mevroi Kruim
#622436
[quote="tsjarlie"]
ik heb hier ook een vraagje pver. waar vind je die kippennekken en kan e dat in vriezen en dan per stuk ontdooien? of komt dat de kwaliteit niet ten goede?
[/quote]

Bij de poelier (meestal moet je ze bestellen) op de markt is vaak het goedkoopst. Ja, die kun je in de vriezer bewaren. Per stuk ontdooien: hangt ervan af hoe je ze verpakt hebt. Ik doe alles per kilo en dan is het lastig om er eentje af te halen. Maar hier eten de katten hooguit drie keer van zo'n kilo, dus ik ontdooi gewoon een hele kilo. De honden krijgen het zelden meer, die hebben andere botten te knagen. Aan de kwailiteit doet het ontdooien weinig af, of je ze nou per stuk of per kilo ontdooit.
Door tt-tjes
#623680
Ben zelf ook nog maar een beginner hoor, maar als je pas net KVV geeft kun je beter beginnen met 1 kippenekje voor erbij.
Even goed plat slaan met een hamer en vasthouden om te kijken of ze goed kluiven. Zo wennen ze ook aan het eten van botten.

Als dit goed gaat en ze verteren het bot goed kun je na een poosje ook een keer een hele maaltijd van kippennek geven.
Zo bouw je het op. Lees anders in de bibliotheek nog een keer het stuk over het voeren van botten ;)
Door Ike
#623698
Kippenekken kan je zowel als tussendoor of als maaltijd geven hoor ;) (er is dan natuurlijk wel verschil in de hoeveelheid die je geeft)
Door Femke
#623764
[quote="Gimli"]
Maar als beginnende kvv en barfer, kan je het als volledige maaltijd geven of meer als tussendoortje? :please:
[/quote]

Tannetje zei laatst op een lezing: als de ene helft compleet is, hoeft de andere helft niet compleet te zijn.
Met andere woorden: af en toe een maaltje wat anders tussendoor is helemaal geen ramp  ;)
Door Femke
#623765
[quote="Gimli"]

Meer barf zit er helaas niet in, mijn echtgenoot is daar op tegen.

[/quote]

daar groeit je man vanzelf wel in mee  ;)
Die van mij wilde ook pertinent niet dat er gebarft werd. Nou, de honden barfen volledig nu, en af en toe als hij pruttelt geef ik een dagje carnibest  ;D ;D ;D
Door Femke
#623775
[quote="Gimli"]
Ach hij geeft al toe aan kippennekken, dus wie weet in de toekomst ?? ;)
[/quote]

dabedoelik  ;)


voor je het weet staat je man geitenribben te hakken in de keuken (vinden ze stoer tegenover de buurman)  :D :D
Door Happy Tail
#624585
voor je het weet staat je man geitenribben te hakken in de keuken......

hihi

nou hier ben ik toch nog steeds degene die stoer de geitenribben staat te hakken, pens in stukken te snijden, orgaanpakketjes te ontleden ed...
niks stoere vent hier. ja wel stoer lopen te vertellen dat Bya barft dat wel, maar verder weet ie eigenljik niet wat er allemaal naar binnen gaat ;)
Door *wendy*
#624602
[quote="Femke"]
Tannetje zei laatst op een lezing: als de ene helft compleet is, hoeft de andere helft niet compleet te zijn.
Met andere woorden: af en toe een maaltje wat anders tussendoor is helemaal geen ramp  ;)
[/quote]

Zo doe ik het ook zo'n dag of 3 tot 4 in de week.
Bijv in de ochtend CB en dan 's avonds nekken, ribben, pens oid.
Door Lizzy
#624687
Het enige nadeel van kippennekken vind ik dat het niet echt veel toevoegt aan de meeste versvleesvoersoorten. De meeste bevatten namelijk al gemalen kippenbotten. Als je 1 maaltijdje per week iets zelf samen wilt stellen, kun je beter iets geven dat niet in versvlees zit, zoals bijv. sardien. En later ook zalmkop, dan hebben ze lekker wat te kluiven ook. Of een stuk van een 'heel prooidier' zoals eend of parelhoen of konijn. Zorgt voor wat afwisseling en kunnen je hondjes toch 1 keer per week de tandjes goed gebruiken (dit lukt ook niet echt op kippennekken). Kippennekken zijn natuurlijk wel fijn om je hond aan bot te laten wennen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door