Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
#621191
Ik heb op het moment een opvangkat te logeren. Het katje heeft een grote wond in haar oksel en het asiel heeft niet de tijd en middelen om daar adequaat voor te zorgen. Dus ik heb haar thuis totdat ze een nieuw baasje krijgt.
Ze is brood en brood mager en heeft vreselijke honger, dus daar heb ik mooi gebruik van gemaakt!! De meegekregen kittenbrokken zijn de deur uit en ik heb haar hup direct op carnibest overgezet. Ik meng het nu nog met wat kleine stukjes tilapiafilet, die ze erg lekker vindt en warm het een paar tellen op in de magnetron. Maar het gaat erin!! Het duurt even en ze maakt er een forse knoeiboel van, maar ze eet het uiteindelijk op!!!
Ik heb van de hondenvariant gewoon de natuurmix en de lam-rijst thuis, dus dat krijgt ze nu.
Door Antonia
#621271
Helen schreef: Ik heb op het moment een opvangkat te logeren. Het katje heeft een grote wond in haar oksel en het asiel heeft niet de tijd en middelen om daar adequaat voor te zorgen. Dus ik heb haar thuis totdat ze een nieuw baasje krijgt.
Ze is brood en brood mager en heeft vreselijke honger, dus daar heb ik mooi gebruik van gemaakt!! De meegekregen kittenbrokken zijn de deur uit en ik heb haar hup direct op carnibest overgezet. Ik meng het nu nog met wat kleine stukjes tilapiafilet, die ze erg lekker vindt en warm het een paar tellen op in de magnetron. Maar het gaat erin!! Het duurt even en ze maakt er een forse knoeiboel van, maar ze eet het uiteindelijk op!!!
Ik heb van de hondenvariant gewoon de natuurmix en de lam-rijst thuis, dus dat krijgt ze nu.
Waarom lukt jou nu wel, wat mij niet lukt. Wat doe ik verkeerd? Of heb ik echt van de enorme eigenwijsjes?
Ik ga jouw manier maar eens proberen. Dus ik heb 2 vragen:
- hoeveel seconden op welke stand (hoeveel watt) van de magnetron warm je op?
- hoe is ongeveer de verhouding Cb - visfilet?
Door *Robin*
#621455
Helen schreef: Ik heb op het moment een opvangkat te logeren. Het katje heeft een grote wond in haar oksel en het asiel heeft niet de tijd en middelen om daar adequaat voor te zorgen. Dus ik heb haar thuis totdat ze een nieuw baasje krijgt.
Ze is brood en brood mager en heeft vreselijke honger, dus daar heb ik mooi gebruik van gemaakt!! De meegekregen kittenbrokken zijn de deur uit en ik heb haar hup direct op carnibest overgezet. Ik meng het nu nog met wat kleine stukjes tilapiafilet, die ze erg lekker vindt en warm het een paar tellen op in de magnetron. Maar het gaat erin!! Het duurt even en ze maakt er een forse knoeiboel van, maar ze eet het uiteindelijk op!!!
Ik heb van de hondenvariant gewoon de natuurmix en de lam-rijst thuis, dus dat krijgt ze nu.
Goed hoor!!
lekker dat ze eet, ik hoop dat ze aankomt en beter wordt!!
veel succes met verzorgen!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#621992
Helen schreef: Ik heb op het moment een opvangkat te logeren. Het katje heeft een grote wond in haar oksel en het asiel heeft niet de tijd en middelen om daar adequaat voor te zorgen. Dus ik heb haar thuis totdat ze een nieuw baasje krijgt.
Ze is brood en brood mager en heeft vreselijke honger, dus daar heb ik mooi gebruik van gemaakt!! De meegekregen kittenbrokken zijn de deur uit en ik heb haar hup direct op carnibest overgezet. Ik meng het nu nog met wat kleine stukjes tilapiafilet, die ze erg lekker vindt en warm het een paar tellen op in de magnetron. Maar het gaat erin!! Het duurt even en ze maakt er een forse knoeiboel van, maar ze eet het uiteindelijk op!!!
Ik heb van de hondenvariant gewoon de natuurmix en de lam-rijst thuis, dus dat krijgt ze nu.
Hopenlijk knapt ze snel weer op :)
Door Helen
#622015
Ik denk dat ik een kwart tilapiafilet in kleine stukjes door drie kwart carnibest meng. Ze krijgt vier keer per dat een beetje, zodat ze nooit helemaal voldaan is en gewoon hongerig blijft. Alles bij elkaar krijgt ze wel ruim voldoende hoor ;) Ik heb het de eerste dag in de magnetron opgewarmd en de tweede dag al niet meer. De magnetron stond op 800 W en het heeft er een paar seconden ingezeten. Gewoon om het net aan op te warmen.

Verder zit ze voorlopig in een grote hondenbench, want ze mag ivm de wond niet springen. Ook is ze geen honden gewend. Het eten staat er dus gewoon en ze kan niet weg en heeft niet veel anders te doen, dus ze heeft weinig keus....

Ze krijgt ook gewoon echt niets anders. Ik ben daar erg simpel in.
Door Suzan54
#622093
Ieder dier heeft zijn eigen achtergrond en daarbij maakt honger rauwe bonen zoet. Als ze eenmaal de smaak goed te pakken hebben, zijn 'ze door'.
Ik heb  gemerkt bij mijn eigen katten en hun familieleden bij anderen dat het wel degelijk uitmaakt uit welke lijn de kat komt en de mate van het gemakkelijk overstappen. Het zal wel net zo zijn als stoppen met roken: de ene mens is veel gevoeliger voor een verslaving dan de andere.
Door Helen
#627469
Ik had vanavond zo'n pret. Ik ging het eten afwegen en klaarleggen voor de beestenbende en Ziggy is ondertussen zodanig gewend aan de honden dat er drie hongerige monsters bij de keukendeur zaten te wachten. Balou de keuken in en een oefening laten doen voor haar eten. Ik de keuken uit en Kuma een oefening laten doen voor haar eten. Ondertussen stond Ziggy er druk miauwend naast. Toen snel Ziggy's eten gepakt en in de bench neergezet. Het eten van de honden is altijd in een paar seconden op en Ziggy begint ook steeds meer vaart te maken, want dat duurde ook amper een minuut!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#627485
Helen schreef: Ik had vanavond zo'n pret. Ik ging het eten afwegen en klaarleggen voor de beestenbende en Ziggy is ondertussen zodanig gewend aan de honden dat er drie hongerige monsters bij de keukendeur zaten te wachten. Balou de keuken in en een oefening laten doen voor haar eten. Ik de keuken uit en Kuma een oefening laten doen voor haar eten. Ondertussen stond Ziggy er druk miauwend naast. Toen snel Ziggy's eten gepakt en in de bench neergezet. Het eten van de honden is altijd in een paar seconden op en Ziggy begint ook steeds meer vaart te maken, want dat duurde ook amper een minuut!!!
Hahahaha grappig is dat he ;D
Door Helen
#627948
En vandaag is het eerste lapje rundvlees erin gegaan!! Ze scheurde er zo stukken vanaf en at alles op!! Jawel hoor, dit wordt een barfkat!!!
Door Helen
#634805
En jawel!!! Vandaag zijn de eerste kippennekken erin gegaan!! Wel 3 om precies te zijn!!! Half platgeslagen. Het duurde wel een half uurtje oid. Maar ze zijn er alle 3 ingegaan!!! Ziggy wordt een barfkat!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door