Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#621934
Ik heb een hele tijd Carnibest gegeven, maar kreeg het idee dat zijn ontlasting niet helemaal is wat het moet zijn. Met Bandit had hij hele stevige ontlasting. Soms ook wel droog. Er kwam dan poedervorm uit en ook witte kalkkdrollen, maar ook gewone mooie drolletjes.
Nu ben ik Bibi aan het proberen. Hij poept hier beduidend minder van dan van CB. 1-2  keer per dag. Met CB wel 4-5 per dag. Maar nog steeds ben ik niet tevreden met zijn drollen. Het begint mooi stevig. Maar het laatste restje is een stuk dunner dan de rest. Dit was met CB ook zo. Daar was de rest van de drol wel harder dan bij bibi. Maar ik vind het nog steeds een mooie drol op het laatste restje na.
Nu weet ik niet of hij misschien moet wennen aan de samenstelling.  Maar geef het nu vanaf zondag. Ik heb 10 kg gekocht om het te proberen. Maar ben er nog niet helemaal uit. Moet ik dit wat langer uitproberen of zou ik nu al resultaat moeten zien.

Ik vind Bibi wel echter vlees dan carbibest. Dat is wat plakkeriger en lijkt meer op pate. Bij Bibi heb je het gevoel echt gemalen vlees te geven.

Is het erg dat het laatste drupje drol wat zachter is dan de rest, of is dit duidelijk een teken dat hij het niet goed verteert? Ik heb hem vandaag probiotica gegeven, kijken of het nu beter wordt. Ik zou graag met bibi doorgaan, maar niet als het voor Bandit niet het juiste voer is.

Met welke merken hebben jullie goede ervaringen. Ik weet wel dat wat bij de ene hond goed is dit niet voor de andere hoeft te zijn. Maar ik wil ervaringen horen.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#621936
oeps, per ongeluk bij het verkeerde topic geplaatst. Dit moet uiteraard bij vragen KVV. Kan iemand dit voor me verplaatsen? :-[
Door Ziviaantje
#622176
Zelf heeft mijn pup de mooiste drolletjes van Duck, maar ik ben momenteel ook Bibi ( lam en rijst ) aan het mengen met Duck, omdat ik graag wil afwisselen. Van Carnibest ging ze direct aan de dunne, maar ook wel mijn fout, ik had niet gemengd. Als je graag Bibi wilt geven en alleen het laatste beetje is iets dunner zou ik me er niet druk om maken. Lekker Bibi blijven geven, desnoods eens een andere "smaak".
Door Lizzy
#622184
Is het op alle soorten Bibi hetzelfde, de ontlasting? Overigens is bij veel honden het laatste beetje zachter... Dat was bij Brutus ook, toen hij nog versvlees kreeg. Op alle merken eigenlijk.
Door MollyBella
#622216
Wijvoeren Duck en soms wat vis, kippennekjes, runderstrotjes (ga ik binnenkort proberen) erbij, hier is de poep ook redelijk goed tot het laatste beetje, dat is soms wat zachter, verder zitten mijn honden lekker in hun vel en gaat alles goed, dus ik heb geen reden tot twijfelen
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#622434
Hij doet het verder hartstikke goed hoor. Heeft een hele mooie vacht, is actief, levendig en hartstikke vrolijk.

Hij heeft het volgens mij op alle soorten. Ik heb natuurvlees, bibimix, kip/rijst en lam/rijst besteld. Misschien wissel ik teveel af, of is dit niet verkeerd?
Ik geef elke dag wel een andere variant.

Ook hoorde ik van de bibiverdeler, dat in de gewone varianten nagenoeg geen orgaanvlees zit, dat dit wel in bibimix zit. Dus is het nog wel volledig genoeg als ik alleen de natuurmix zou geven?

Ik denk door jullie antwoorden dat ik nogeens een kleine partij bibi ga halen en dan bekijk wat ik verder doe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door