Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#621809
Mijn nieuwe barfertje van een jaar krijgt pukkeltjes :-[. Ik heb hem nu 10 dagen, hij staat al de hele week op volledig barf. Voorheen kreeg hij deels brok, deels kvv. Zonder problemen. Nu vraag ik mij dus af of dit te maken kan hebben met ontgiften? Hij kreeg al kvv dus vlees was hem niet vreemd. Het lijkt op puistjes, eerst op de buik en onder de ellebogen, toen binnenkant dijbeen. Ik vind ze nu ook op nek en keel. Het is droog, hij lijkt er geen last/jeuk van te hebben. Ik geloof dat ik er de meeste last van heb. Ik zou graag Calendula willen proberen maar dat likt hij dan misschien op? Ik heb wel gelezen dat het geen kwaad kan als een homeopatisch middel voor uitwendig gebruik wordt opgelikt maar ik ben daar niet zo van overtuigd, het staat er niet voor niets op toch?
Door 202Spots
#621848
Zal waarschijnlijk wel ontgiften zijn, de calendula er op doen en dan hem bezig houden? Of desnoods 'n kap om zodat hij niet kan likken totdat het ingetrokken is?
Gebruikersavatar
Door pike
#621874
Hem bezighouden lijkt me de hondvriendelijkste oplossing. Maar ik heb geen idee hoelang ik hem dan zou moeten afleiden. Hij blijft het natuurlijk toch ruiken? En als hij toch gaat likken, ook al kan het geen kwaad meer voor de zalf, gaan die plekjes misschien daardoor juist wel irriteren? Misschien kan ik het het beste doen voor de lange ochtendwandeling.
Door 202Spots
#621898
Ik heb voor Cissy, zoiets zelf gemaakt, van plastic gaas , stof eromheen en velcro straps om vast te zetten,
Wanneer ze weer zo'n krabbel bijt bijt bijt allergy periode heeft, dan doe ik dat om haar nek wanneer ik weg ga en ook s'nachts. ze kan er ook mee onder de dekens komen,dus werkt  prima! 8)

Afbeelding
http://www.handicappedpets.com/acc/nobite/

Of ander voor de wandel insmeren ,dan heeft het ook tijd om in te trekken
Gebruikersavatar
Door pike
#621913
wait a minute, ik geloof niet dat ik snap hoe die collars werken. Kunnen ze hoofd/hals niet meer draaien of zo?
Door 202Spots
#621923
Hoofd kan gewoon draaien, op en neer, omhoog omlaag,naar rechts naar links, maar kan niet de hele nek buigen om ergens te likken of te bijten... en het is echt NIET zielig hoor, ik vind dit veel makkelijker voor de hond zelf dan zo'n lampekap om hun kop.

Heb net effe Cis de nekband om gedaan om ter laten zien.
De velcro strips  zitten aan de andere kant,maar ik doet 'n extra veter erom heen zodat het niet lost gaat..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#621935
Dank voor de uitleg! Heel wat beter dan die stomme kappen. Pike heeft er ooit een omgehad, die liep er altijd mee tegen de deurposten aan, binnen de kortste keren zat er geen verf meer op!
en mijn vroegere tekkeltje, tja met die korte pootjes, die kap hing tot op de grond en zodra hij wou gaan lopen bleef de kap steken op de stoeptegels, in het gras of in de grond. Zat het arme beestje gelijk muurvast. Ik liep zelf constant krom om dat kapje van de grond te houden. Ondingen zijn het.
Door 202Spots
#621946
Cis is ook wel okay met 'n lampekap, maar dit is echt veel makkelijker.
Torro word complete horens dol wanneer ie 'n kap om moest.....helemaal in paniek en stop niet met schudden,bijten krabbellen voordat dat die kap van ze kop is...maakt niet uit HOE vast we hem hebben gedaan...hij komt op een of andere manier toch los...
Dus we doen bij hem nooit geen kap om :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#622017
Als hij er geen last van heeft, zou ik er geloof ik even niets op doen. Gewoon even afwachten, als het ontgiften is zou het vanzelf weer moeten verdwijnen.
Door Lizzy
#622070
Ik zou er ook niks op doen. Lekker laten gaan. Eventueel (bij jeuk) wat deppen met verdunde appelazijn. Eventueel tijdelijk ook wat extra vis en borage-olie geven. En dan geduldig afwachten. Ik denk ook dat dit wel een ontgiftingsreactie is.
Gebruikersavatar
Door pike
#622525
oeps ik had het al 2x ingesmeerd  :( geen verandering te zien trouwens. Ik hoop dat het snel over gaat
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door