Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#621130
Ik heb een hond van bijna 14 1/2 die al 3 dagen aan de diarree is. Ze krijgt nu antibiotica ( injecties, pillen gaan niet in ) en ze heeft een pijnstillende prik gehad ( buikkrampen ).  Ook krijgt ze okugest. Ze heeft geen koorts ( 38,3 ), maar wil nu helemaal niets meer eten. Ze krijgt normaal rodi compleet, heeft gisteren wel een klein beetje pens gegeten, maar vandaag wil ze niks eten. Ik heb al smuldier geprobeerd ( is ze normaal gek op ) en een pensstaafje neemt ze wel aan, maar eet het niet op. Heeft iemand nog een tip wat ik kan proberen. Qua medicijnen denk ik dat ze alles al krijgt, misschien gaan we morgen haar bloed laten nakijken ( lever ), maar ze is zo vreselijk bang voor de dierenarts dat ik er erg tegen op zie.  En als het de lever zou zijn dan is er niks anders aan te doen dan antibiotica ( bij leverontsteking ), want een levertumor, daar is toch niks aan te doen. In het beste geval heeft ze gewoon een flinke buikgriep.... Maar met deze leeftijd kan het van alles zijn  :'(
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#621239
Toen mijn oudje echt heftige buikgriep had en niet wou eten, heb ik kipfilet gekookt.
Toen heb ik met de staafmixer een soepje/papje gamaakt van de bouillon en de kipfilet.
Dit heb ik haar lauw gegeven en dat lebberde ze wel naar binnen.(met een beetje toespreken) Zo kreeg ze zowel wat vocht als voeding binnen.
Sterkte met je oudje! :-*
Door Ziviaantje
#621680
Bedankt voor jullie reacties, ze heeft gelukkig vandaag wat gegeten. Ik bedacht dat ik nog zakjes pedigreeblikvoer had liggen ( nog uit haar brokkentijd, die mengde ik omdat ze dat beter at ) en ze begon het af te likken. De stukjes "vlees" liet ze liggen. Toen maar het bakje smuldier uit de koelkast gehaald ( gisterenavond had ik het geprobeerd en toen wilde ze niet )  en ik wilde het is haar voerbak scheppen, maar ze hapte zelf al een stuk vlees uit het koelkastbakje  ;D Ik heb de helft gegeven en de rest vanmiddag. Net nog een paar bakjes smuldier bij de C1000 gehaald en ben er eentje aan het ontdooien. Voorlopig dus maar even lekker op de smuldier  ;) De ontlasting zal er niet beter op worden, maar het eten vind ik nu toch het belangrijkste  8) Hopelijk blijft dit de goede kant op gaan.
Door Ziviaantje
#622183
Ze gromt zelfs weer naar onze pup  :D Vandaag heeft ze weer goed haar smuldier gegeten, we hebben nog maar een paar extra pakjes gehaald, als die bijna op zijn gaat ze weer langzaam over op Rodi compleet.
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op za 26 aug 2006, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Spanielgek
#622188
Fijn omte horen dat het weer wat beter gaat.

Ik weet er alles van ,ik heb ook een oudje van bijna 14,en als ze niet helemaal is zoals het moet zijn maak je je daar extra druk om.

Dus ben blij dat het nu beter gaat met haar. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door