Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#62011
Hallo, ik heb nog even een vraag! Ik heb riblappen, tartaar, rundergegakt, kippennekjes, kippenhartjes, kippenlevertjes, lamshart en kipfilet in de vriezer liggen! Als ik nou zelf een maaltijd klaar wil maken, wat kan ik dan het beste bijelkaar geven? O ja ik heb ook blikjes sardientjes en markreel en schelvislever! Ik heb 4 franse bullen en we maken ongeveer 450 gram klaar, en dat is dus 1 maaltijd voor 4 bullen!
Door Truus
#62089
Ollie schreef: ???29 keer bekeken?????? En niemand die mij een antwoord wil of kan geven??? ??? :o
Dan zal ik de 30e wel zijn ;D ;D ;D

Maar goed...antwoord hierop kan ik je niet geven want ik geef versvlees kant en klaar, zo in het bakkie :D

Dit is meer iets voor de echte barfers onder ons dus......wie o wie?
Door Lupa
#62090
tuurlijk, maar voor me is het erg laat nu, heb gewerkt ;D ;D
je moet uitzoeken de persentages.
je honden eeten 450gr kant en klaar versvlees.
ik zou personelijk meer geven als je zelf bereid.
je kan alles door elkaar geven miets de verhoudingen een beetje kloppen.
voor 1 a 2 keer in de week is het niet zo belangrijk omdat je al gebalanseerd eten geeft.
maar help me even op weg, wat eten je honden nu en wat wegen ze ?

maar meestal mix ik niet vis met vlees.
Laatst gewijzigd door Lupa op za 06 mar 2004, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#62101
Lupa schreef: tuurlijk, maar voor me is het erg laat nu, heb gewerkt ;D ;D
je moet uitzoeken de persentages.
je honden eeten 450gr kant en klaar versvlees.
ik zou personelijk meer geven als je zelf bereid.
je kan alles door elkaar geven miets de verhoudingen een beetje kloppen.
voor 1 a 2 keer in de week is het niet zo belangrijk omdat je al gebalanseerd eten geeft.
maar help me even op weg, wat eten je honden nu en wat wegen ze ?

maar meestal mix ik niet vis met vlees.
;DHoi Lupa

Ze krijgen carnibest, en 2 of 3 maaltijden in de week een zelfbereide maaltijd! Ze wegen 10 kilo 11 kilo 13 kilo en de pup weegt ongeveer 6.5 kilo! Maar jij zegt dus vis en vlees niet samen geven! Oke, hoe geef ik dat dan, want het is allemaal blik. Hoe kan ik het beste de maaltijd voorschotelen in grammen?Dus wat is de beste verhouding bijv? En ik wil ook nog pens gaan proberen, gewoon 1 pensdag is dat oke? :-X
Door Lupa
#62108
ik heb ook 2 kookerhondje van ongeveer 12 kilo
ik heb voor 1 week per hond

895 gr. vlees 41%
405 gr. bot 18%
350 gr. groentes 16%
270 gr. organen 12%
220 gr. overig 10%
dat is voor een week als je volledig samenstelt
waar je zelf op moet(mag) letten is dat mischin jou hondje gevoelig zijn bv voor groentes of bv organen.

ik heb een tijdje geprobeerd volledig te barfen maar dat was voor me niet haalbaar.
Nu geef ik kvv en 2 dagen per week stel ik samen en nog x dan komt het niet zo nou met de % omdat je al goeie voer geeft.

Ik geef geen vis en vlees samen omdat ik denk dat die 2 dingen volledig anders zijn, maar dat is maar mijn mening, mischin de ervaren barfers doen dat wel.
Laatst gewijzigd door Lupa op za 06 mar 2004, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#62112
ik zou alles wegen en even de verhoudingen in de gaten houden.
dan kijkje voor hoe lang je hebt, de riblap zou ik appart geven als er veel vlees aan hangt zou ik daarmee een maltijd vervangen, dus bv smorgens vlees en smiddags riblap
Door Ollie
#62115
Lupa schreef: ik zou alles wegen en even de verhoudingen in de gaten houden.
dan kijkje voor hoe lang je hebt, de riblap zou ik appart geven als er veel vlees aan hangt zou ik daarmee een maltijd vervangen, dus bv smorgens vlees en smiddags riblap
Oh, ik dacht dat je bijv kippennekjes en gehakt en levertjes samen in 1 maaltijd moest doen zodat ze van alles wat binnen krijgen! ??? Dus ik kan ook gewoon s'morgens compleet en s'avonds alleen riblappen geven??
Door Lupa
#62117
omdat je al carnibest geeft hoeft het niet altijd kompleet te zijn mits je dat maar bv maximaal 2 keer per week doet.
Ik geef mijn honden 2 keer per week botten, dat kan varieren van riblap tot recreatie bot tot kipkarkas.
Hoeveel kilo hebje van de afzonderlijk ingredienten?
Door Ollie
#62130
Lupa schreef: omdat je al carnibest geeft hoeft het niet altijd kompleet te zijn mits je dat maar bv maximaal 2 keer per week doet.
Ik geef mijn honden 2 keer per week botten, dat kan varieren van riblap tot recreatie bot tot kipkarkas.
Hoeveel kilo hebje van de afzonderlijk ingredienten?
Die riblappen die ik bedoel is gewoon magere runder riblappen! Ik voer geen botten, omdat ik dat niet vertrouw met onze bullen! Alleen kippennekjes in stukjes geknipt! ;Dhahahaha, ik begrijp er nou helemaal niks meer van BLOND HE! ;D
Door Lupa
#62138
ok je hebt gelijk :-[ :-[ :-[
ik was in de waar met ribben.
je zou bv gemalen eirenschaal in kunnen doen ipv bot, of kipkarkas(bij carnibest te betstellen) dat is veel kraakbeen maar als je het eng vind zou je dat kunnen malen.
Door Lupa
#62139
als je compleet voert, is het niet erg om bv smiddags als beloning bv een kipnek te geven of al eten bij de compleet voer .
Door Ollie
#62143
Lupa schreef: als je compleet voert, is het niet erg om bv smiddags als beloning bv een kipnek te geven of al eten bij de compleet voer .
;DIk ben wel eruuuug lastig, maar kippennekjes is toch 50% bot 50% vlees??? Of hoe zit dat nou precies?
Door Lupa
#62145
ongeveer wel, de ene is minder dan de andere maar het kompenseert wel.
Weetje al hoeveel in huis hebt? dan kunnen we gaan rekenen.
Door Lupa
#62146
mijn kooikers geef ik bv 150 gr carnibest, als ik van plan ben om bv kippenvleugeltjes te geven dan geef ik smorgens 50gr vlees en smiddags krijgns 150gr kippenvleugeltjes.
Als ik pens wil geven dan krijgen ze smorgen 50 gr vlees en smiddags en lap pens van ongeveer 400gr.
Als ik alleen samengesteld geef dan heb ik bakkjes al klaar gemaakt met ongeveer die verhoudingen die ik je bover genoemd heb.
Personelijk kiez ik ook voor spiervlees, ik geef niet zo veel organen(bv pens)omdat dat al in carnibest verwerkt is en extra spier vlees is beter dan extra organen.
Laatst gewijzigd door Lupa op zo 07 mar 2004, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door