Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#620971
Ik vraag mij af of de zaadjes van paprika's ook giftig zijn of kun je die gewoon door de groentemix doen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#621016
paprika is een lid van de nachtschade familie (net als bijv. aardappel, tomaat, pepers, aubergine). Dwz dat sommige mensen en dieren er allergisch op kunnen reageren. De paprika is een milde versie van pepers. Die bevatten een stof, capsaïcine, die de warmtezintuigen in de mond prikkelt, waardoor we pepers (niet de korrels hoor, maar rode, groene of gele pepers) als heet proeven. De stof zit vooral in de zaadlijsten en in de zaadjes. Vandaar dat het wellicht raadzaam is om die te verwijderen.
Nachtschade planten zijn van zichzelf schadelijk als ze rauw zijn (met uitzondering van de groene paprika die erom gekweekt is al rauw eetbaar te zijn. de groene paprika is de onrijpe variant van de rode paprika), dus het is belangrijk om van alle planten die familie zijn van de nachtschade de groene delen weg te snijden.
Door 202Spots
#621068
chooky schreef: Nachtschade planten zijn van zichzelf schadelijk als ze rauw zijn (met uitzondering van de groene paprika die erom gekweekt is al rauw eetbaar te zijn. de groene paprika is de onrijpe variant van de rode paprika), dus het is belangrijk om van alle planten die familie zijn van de nachtschade de groene delen weg te snijden.
Ja het is de bedoeling dat je de zaadjes eruit haalt.
Maar alle kleuren van de Bell Pepper...(de paprika's) kunnen rauw gegeten worden hoor.
Gebruikersavatar
Door chooky
#621069
202spots schreef: Ja het is de bedoeling dat je de zaadjes eruit haalt.
Maar alle kleuren van de Bell Pepper...(de paprika's) kunnen rauw gegeten worden hoor.
OEPS! ik bedoelde onrijp...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door