Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door emielenjolanda
#620140
onze hond is van het weekend in een pension geweest en sindsdien is hij erg moe

ik heb hem maandag opgehaald en hij doet niks meer alleen maar slapen en dit ben ik niet gewent omdat hij altijd wilt spelen en achter de katten aanloopt en nu na het plassen en poepen direct naar huis. hij eet wel maar daarna gaat hij direct weer liggen.

hij slaap van een uur of negen smorgens tot 5 uur en dan om 10 uur weer tot s'morgens 6 uur

heeft iemand een idee maken ons een beetje zorgen.

groetjes van emiel en jolanda :'(
Door conleeuw
#620141
had ik gereageerd is ie weg?? nog maar een keer, het kan zijn dat door de vele indrukken dat jou hond nu even gesloopt is en bij moet slapen. Kelly had het ook toen ze voor het eerst bij de honden creche ging, ze kwam thuis en ging snurken, niet meer vooruit te branden, volledig gesloopt, ook de weekeinden was het zaak om te slapen, nu is ze gewend en slaapt ze niet meer zo veel.  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#620145
ik denk ook dat de hond gewoon oververmoeid is. Mogelijk heeft hij de hele dag door geravot en hebben andere honden hem niet de gelegenheid gegeven een lekker dutje te doen. Tijdens onze vakantie is Pike er een keer vandoor gegaan en heeft 2,5 uur uiterst fanatiek reeënsporen nagelopen. Toen was hij helemaal kapot, niet meer in staat om te lopen, en zelfs zijn ogen gingen niet meer open. (En hij is gewend om meerdere uren per dag te lopen). Hij was nog in staat te eten (hij was vast uitgehongerd) en is toen in slaap gevallen. 's avonds wou hij niet meer aan de wandel, alleen even plasje doen. De volgende dag kon hij zijn ogen nog steeds amper open krijgen!. Hij heeft bijna twee dagen nodig gehad om bij te komen van 2,5 uur jacht! Dus als hij een heel weekend "trainingskamp" heeft gehad is jouw hond nu waarschijnlijk gewoon aan vakantie toe!
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#620517
Wat ook soms (vaak??) voorkomt is dat honden een "rustgevend" middel toegediend krijgen door de pensionhouder.

jacquemine
Door pallas
#620522
Jacquemine schreef: Wat ook soms (vaak??) voorkomt is dat honden een "rustgevend" middel toegediend krijgen door de pensionhouder.

jacquemine
Da's niet te hopen zeg >:( 
Gebruikersavatar
Door Sonja
#620529
Jacquemine schreef: Wat ook soms (vaak??) voorkomt is dat honden een "rustgevend" middel toegediend krijgen door de pensionhouder.

jacquemine
Nou, dat moet dan wel een paardenmiddel zijn geweest als dat 3 dagen later nog werkt.  :confused1: Boeffie is zelfs na een narcose al eerder weer uitgeslapen. Denk echt dat de hond eerder hartstikke moe is van alle indrukken die hij in het pension heeft opgedaan en nu, in zijn eigen veilige en vertrouwde omgeving zijn verloren slaap inhaalt.
Laatst gewijzigd door Sonja op do 24 aug 2006, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#620598
Jacquemine schreef: Wat ook soms (vaak??) voorkomt is dat honden een "rustgevend" middel toegediend krijgen door de pensionhouder.

jacquemine
:o :o nog een reden om mijn hond nooit naar een pension te brengen :(
Door Lizzy
#620677
Jacquemine schreef: Wat ook soms (vaak??) voorkomt is dat honden een "rustgevend" middel toegediend krijgen door de pensionhouder.

jacquemine
Ik heb hier echt nog nooit eerder van gehoord en eerlijk gezegd kan ik me echt niet voorstellen dat dit op waarheid berust.

Ik denk dat je hond gewoon heel moe is van de tijd dat hij in het pension heeft gezeten. Vaak maken al die geestelijke indrukken de hond heel erg moe. Maar, ik vind het wel iets om in de gaten te houden en er desnoods even mee naar de DA te gaan, als het niet heel snel weer over is.
Door Xada
#620807
Ik vang ook honden op in de vakantie en daar zijn ook honden bij die bij mij geboren zijn. Meestal komen ze gewoon in de roedel en erg druk zijn die niet (Berner Senners). De meeste honden hebben toch wel twee tot drie dagen nodig om bij te komen als ze weer thuis zijn en slapen dan heel erg veel. (Dit is wat ik van hun bazen hoor.) En bij mij krijgen ze echt geen rustgevende middelen, of van mij of de honden moet die rust uitstralen. Ik zou het even aankijken en als het te lang duurt even naar de DA, maar drie dagen is dus heel normaal.
Door *wendy*
#620813
Hier geldt nog net niet de regel...2 dagen in pension, 2 dagen slapen bij thuiskomst. Maar scheelt niet veel.

Ze doen daar veel meer, maar vooral andere, indrukken op. Slapen daar wel, maar toch minder diep. Boy heeft het daar erg druk met zijn kleine kereltje te beschermen (althans hij denkt dat dat nodig is). En Gandor weer andersom, die heeft het idee dat hij zijn grote broer moet beschermen.
Toevallig waren ze de laatste keer heel snel "hersteld" maar misschien kwam dat omdat ze de pech hadden dat ze in 4 weken tijd 3 keer in pension hadden gezeten en dus "rustiger" waren geweest in pension.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door