Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#620673
He he, eindelijk, er is weer een nieuw boek uit over verse/rauwe voeding voor carnivoren! En deze keer in het Nederlands! YES!

Het boek heet: Voer voor Carnivoren. Schrijfster is dus Tannetje Koning. ISBN 90-5911-354-3

Wie heeft het al gelezen? Aan die wil ik vragen mee te doen aan dit boek-besprekingstopic ;D!

Ik heb het boek gelezen. En het is een interessant, leuk, simpel boek. Geen poe-ha. Het legt erg goed uit waarom je rauw moet voeren. Er wordt daarbij heel goed uitgelegd wat het nadeel is van brokken. Het legt verder uit hoe je rauw moet voeren. Kort en bondig wordt uit gelegd welke onderdelen je moet voeren en hoe. Dus vleesbotten, vlees, orgaanvlees, groentes, etc. komt allemaal aan bod.

Het enige dat ik zelf een beetje jammer vind aan het boek is dat het wat diep in gaat op de verschillende stromingen binnen het vers/rauw waarbij de focus wordt gelegd op de verschillen in plaats van de overeenkomsten. Daarbij wordt er geschreven dat de BARF methode van Ian Billinghurst 'erg fanatieke aanhangers' heeft. Misschien een kwestie van perceptie, maar ik vind de Ian Billinghurst aanhangers helemaal niet fanatiek... 

Al met al: een hartstikke leuk boek. Een aanwinst. Vooral voor de mensen die nog brokken voeren en voor de mensen die over willen schakelen en voor de mensen die in de begin-fase van overschakeling zitten: een heel fijn boek. Voor de gevorderde zelfsamensteller is het leuk om te lezen en goed om te hebben, maar is het niet echt "een must".
#620684
Erna schreef: Is het een leuk boek om mee te geven aan puppykopers?

Bij de Bruna is het nog niet leverbaar zie ik op de site.  >:(
Ja, het is beslist een goed boek om mee te geven aan pupkopers. Tannetje is dierenarts en ik denk dat veel mensen het fijn zullen vinden om een bevestiging te lezen van iemand die dierenarts is. Het is ook fijn dat het boekje even kort het fenomeen versvlees aanhaalt. Ik denk dat dat voor veel pup-kopers ook prettig is. Het zijn maar 2 bladzijdes hoor, maar dat is ook genoeg. Als ze zelf willen gaan samenstellen zou ik ze zelf ook wel begeleiden. Want er wordt niet geschreven over percentages en ik denk zelf dat niet iedereen daar goed mee uit de voeten kan.

Volgens mij is het boek trouwens momenteel alleen te koop via de praktijken van Tannetje, via Tannetje en binnekort via (ik dacht) Mediaboek.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 24 aug 2006, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#620698
Lizzy schreef: Neeeejjj, doe nog maar ff geen zoef naar de eerste beste boekwinkel ;D! Zie mijn vorige bericht!
Da's nou jammer.... Nou ja, ben nu al in een ander goed boek bezig (Hondse hoogstandjes van Marcel Nijland) en ik kan niet alles tegelijk lezen helaas.... Maar, mijn man gaat dit weekend naar Almere.... Wie weet lukt het even langs te gaan?

Rachel.
#620703
bloemetje schreef: Een NLboek over vers fantastisch!! Ik wil het ook!
Ik hoop dat het idd bij Mediamarkt komt, dan kan ik het ook halen  ;D
Ik vermoed dat Lizzy Mediaboek bedoelt ;). Ik kan me niet voorstellen dat de Mediamarkt tussen de huishoudelijke apparatuur en electronica een boek over versvoeding te koop aanbiedt ;D.
#620708
petrap schreef: Ik vermoed dat Lizzy Mediaboek bedoelt ;). Ik kan me niet voorstellen dat de Mediamarkt tussen de huishoudelijke apparatuur en electronica een boek over versvoeding te koop aanbiedt ;D.
Jaaa, die bedoel ik ;D ;D ;D ;D. Sorry!
#620709
Jammer dat er (voor zover ik gevonden heb) nog geen site is over het boek. Dan zou ik de link op rauwvoer.startpagina.nl kunnen zetten. Maar wat niet is kan nog komen! ;) Het kan trouwens waarschijnlijk wel 'ooit' besteld worden bij bruna, anders zetten ze toch e aaankondiging niet neer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door