Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Novy
#6193
Hoe zit dat nu precies met versvlees. Naar mijn idee zijn van de meeste versvleesvoedingen de eiwitfracties heel hoog (26% - 30%). Duck is 22,2%.
Hoe zit het met de calcium %, wat dus belangrijk is voor grote hondenpups om niet te hard te groeien.
Dat tandsteen wordt verwijderd door brokken is bij mij inmiddels een fabel. Honden kauwen nauwelijks. De meeste brokken komen ongekauwd de maag in.

Kan iemand me nu eens uitleggen, waarom versvlees beter zou zijn voor een grote hondenpup dan brokken. Dan bedoel ik met name de eiwit en calcium-fosfor aspecten. Ook in versvlees kunnen ze troep stoppen.
Volwassen honden is een heel ander verhaal.

Brokken en versvlees mensen, kom op. Leer mij eens wat.

Want ik weet niet meer wat ik mijn BD moet geven
Ik was net weer in de dierenwinkel,en krijg weer de vreemste verhalen,ik zie door de bomen het bos niet meer
Laatst gewijzigd door Novy op ma 18 aug 2003, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#6194
o gelukkig je hebt het woord fanaten veranderd   ;D
Ik kan je het proberen uit te leggen maar kan dat niet zo duidelijk als Paul ,Lizzy of Roger.
Ik kan alleen zeggen zonder onduidelijk te worden dat het erg belangrijk is van welke bron het eiwit afkomt,je hebt hoogwaardige eiwitten en de eiwitten in brokken behoren daar dus niet bij.(tenminste in 9 van de 10 gevallen)
Ikzelf geef carnibest en daar is de eiwit fractie 13%.
In puppy brokken is extra calcium toegevoegd later kwamen ze er achter dat dit niet zo goed is voor grote rassen en maakte ze een puppybrok voor grote rassen.
Normaal zou zijn dat de pups hetzelfde eten als de volwassen roedelgenoten alleen meer,en op die manier krijgen ze wat extra binnen naar behoefte.Plus dat het in een vers vlees menu om natuurlijke calcium en eiwit bronnen gaat die altijd beter zijn dan de chemische varianten.
Door sylvia
#6196
Hé, dat is vreemd !!. Dat stuk heb IK geschreven op het hondenforum en gewijzigd hier op de Barfplaats.

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... c&start=10

Novy: Lees hier eens. Daar heb ik het hele verhaal uitgelegd gekregen.

http://www.barfplaats.nl/cgi-bin/yabb/Y ... 6;start=30


O dus ik ben niet achterlijk novy heeft dat stukje waar jij dat fanaten had gebruikt veranderd ik had dat al gelezen en dacht...ik ken dit verhaal,je had dit zelfde verhaal ook hier geplaatst...dacht ik...ehhh weet ik ,want dat woord fanaten valt bij mij nogal verkeerd vandaar  ;D
Door Ineke
#6197
Ennuh Sylvia, ik bedoelde 'fanaten' niet lelijk hoor    :o
Meer zo van: als je ervan overtuigd bent dat versvlees het beste is voor je hond, dan moet je mij er ook van kunnen overtuigen.
Fanaten is wat korter    ;)
En overtuigd ben ik    :)
Laatst gewijzigd door Ineke op ma 18 aug 2003, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#6198
Ennuh Sylvia, ik bedoelde 'fanaten' niet lelijk hoor    :o
Meer zo van: als je ervan overtuigd bent dat versvlees het beste is voor je hond, dan moet je mij er ook van kunnen overtuigen.
Fanaten is wat korter    ;)
En overtuigd ben ik    :)
ja ik snapte em later wel dat het niet zo bedoeld was.
Maar toen ik daarnet hetzelfde verhaal zag staan dacht ik hé was dit nu weer,je zou bijna denken dat je een deja vu had  ;D
Door Paul_Barte
#6199
o gelukkig je hebt het woord fanaten veranderd   ;D
Ik kan je het proberen uit te leggen maar kan dat niet zo duidelijk als Paul ,Lizzy of Roger.
Ik kan alleen zeggen zonder onduidelijk te worden dat het erg belangrijk is van welke bron het eiwit afkomt,je hebt hoogwaardige eiwitten en de eiwitten in brokken behoren daar dus niet bij.(tenminste in 9 van de 10 gevallen)
Ikzelf geef carnibest en daar is de eiwit fractie 13%.
In puppy brokken is extra calcium toegevoegd later kwamen ze er achter dat dit niet zo goed is voor grote rassen en maakte ze een puppybrok voor grote rassen.
Normaal zou zijn dat de pups hetzelfde eten als de volwassen roedelgenoten alleen meer,en op die manier krijgen ze wat extra binnen naar behoefte.Plus dat het in een vers vlees menu om natuurlijke calcium en eiwit bronnen gaat die altijd beter zijn dan de chemische varianten.
HO.........HO........HO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-/

De eiwitfractie in Canibest is natuurlijk GEEN 13% !!!

Het percentage is heel iets anders als de eiwitfractie Sylvia............

Hou de eiwitfractie maak op ongeveer 25%  ;)
Door Janet
#6200

HO.........HO........HO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-/

De eiwitfractie in Canibest is natuurlijk GEEN 13% !!!

Het percentage is heel iets anders als de eiwitfractie Sylvia............

Hou de eiwitfractie maak op ongeveer 25%  ;)
Paul... onze reddende engel ;D.
Door sylvia
#6201

HO.........HO........HO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-/

De eiwitfractie in Canibest is natuurlijk GEEN 13% !!!

Het percentage is heel iets anders als de eiwitfractie Sylvia............

Hou de eiwitfractie maak op ongeveer 25%  ;)
ja ik bedoel er zit 13% eiwit in,en dat is wat mensen lezen ook op een zak brokken,er staat eiwit 25% dus zit er 25% eiwit in bij carnibest is dat dan 13%.
Of denk ik nu raar.
Door Ineke
#6202
Ja Sylvia,

De eiwitfractie bereken je uit de energie:

berekenen eiwit fractie:
voer A heeft 23% ruwe eiwit en levert 4000 kcal/kg
23% van 1000 = 230 gr x 4 = 920:4000 = 0,23 = 23% eiwitfractie.
voer B heeft 20% ruwe eiwit en levert 3000 kcal/kg
20% van 1000 = 200 gr x 4 = 800:3000 = 0,26 = 26% eiwitfractie.
Een voer met een lager ruw eiwit% kan dus een hogere eiwitfractie opleveren!

Op de brokkenzakken komt het ruwe eiwitgehalte nagenoeg overeen met de eiwitfractie. Dat is mijn vondst tenminste.
Bij versvlees is dat dus niet zo, omdat er een hoog vocht gehalte in zit

Geleend van http://www.welcometotools.nl/weetjes.html

De energie (Kcal) kun je weer uit het % eiwit, koolhydr, vet berekenen.

Hier kun je lezen hoe. Zij leggen dat beter uit dan ik  ;D
http://www.shelties.nl/voeding/energie.htm

Ik hoop niet dat ik nu stoute dingen doe door die urls te vermelden  :-/
Laatst gewijzigd door Ineke op ma 18 aug 2003, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#6203
Ja Sylvia,

De eiwitfractie bereken je uit de energie:

berekenen eiwit fractie:
voer A heeft 23% ruwe eiwit en levert 4000 kcal/kg
23% van 1000 = 230 gr x 4 = 920:4000 = 0,23 = 23% eiwitfractie.
voer B heeft 20% ruwe eiwit en levert 3000 kcal/kg
20% van 1000 = 200 gr x 4 = 800:3000 = 0,26 = 26% eiwitfractie.
Een voer met een lager ruw eiwit% kan dus een hogere eiwitfractie opleveren!

Geleend van http://www.welcometotools.nl/weetjes.html

De energie (Kcal) kun je weer uit het % eiwit, koolhydr, vet berekenen.

ja die weet ik tenminste die wist ik ooit heb ik het geleerd ,maar ik bedoel te zeggen dat bijna niemand dit zo leest,die lezen zoveel procent zit erin that's it
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 18 aug 2003, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Novy
#6204
Hé, dat is vreemd !!. Dat stuk heb IK geschreven op het hondenforum en gewijzigd hier op de Barfplaats.


Novy: Lees hier eens. Daar heb ik het hele verhaal uitgelegd gekregen.
Sorry,maar omdat ik met dezelfde vraag zat heb ik hem er hier neergezet,had het ook zelf kunnen typen ,maar uit luigheid had ik het ff zo overgezet
Hoop niet dat je het erg vind(zal het nooit meer doen) :-[

Maar ik neem aan dat het om de antwoorden gaat,daar zijn we dus nieuwsgierig naar ,
En die ga ik nu allemaal even lezen!! ;)


Laatst gewijzigd door Novy op ma 18 aug 2003, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#6205

Sorry,maar omdat ik met dezelfde vraag zat heb ik hem er hier neergezet,had het ook zelf kunnen typen ,maar uit luigheid had ik het ff zo overgezet
Hoop niet dat je het erg vind(zal het nooit meer doen) :-[

Maar ik neem aan dat het om de antwoorden gaat,daar zijn we dus nieuwsgierig naar ,
En die ga ik nu allemaal even lezen!! ;)


Hoi Novy ,vette letters hoeven niet hoor we lezen het toch wel,zoek dan gelijk de andere topic van oxbowbas,waar dezelfde vraag staat met allerlei antwoorden.
Door Novy
#6206
Er ging iets mis met het quoten,vandaar dat ik het vetgedrukt heb gedaan,maar het quoten ging later wel ;)
Door sylvia
#6207
Er ging iets mis met het quoten,vandaar dat ik het vetgedrukt heb gedaan,maar het quoten ging later wel ;)
Ik had het gezien eerst zat je tekst bij de quote in  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door