Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#620192
Ben weer druk in de weer met vitamine C en cranberry enzo vanwege shanden zijn blaasgruis, maar nu was ik vandaag zijn urine aan het meten, was het gestegen naar 8,5...dat kan de bedoeling niet wezen he...of heb ik te weinig geduld...volgens mij zakte het vorige keer namelijk wel redelijk snel...word er beetje eng van want straks slipt het dicht dan heb je meer problemen...ik ga stug door hoor maar ben er weer beetje stressig van..
Door Daisy75
#620202
Ja maar ik ben vrijdag toch meteen naar de dierenarts gegaan, en het was verder allemaal goed de waarden, het was gewoon weer blaasgruis...
Door Lizzy
#620208
Oh, aha. Ja, dat heb ik niet meer gevolgd. Ik had zo wat andere dingen aan mijn hoofd. Vreemd, dat hij alleen struviet heeft en geen blaasontsteking. Hoe heeft je DA dat getest, als ik vragen mag?

Geef je veel voedingsmiddelen waar magnesium in zit? Even tijdelijk niet doen (geen rauwe noten bijv). Verder veel laten drinken en desnoods wat bouillon geven. Wat extra natrium (zout) kan in zijn geval geen kwaad. Want van natrium gaan ze iets meer drinken.

Geef je nu vitamine C en cranberry en appelazijn?

Wat geef je nu te eten trouwens?
Door Daisy75
#620209
Lizzy schreef: Oh, aha. Ja, dat heb ik niet meer gevolgd. Ik had zo wat andere dingen aan mijn hoofd. Vreemd, dat hij alleen struviet heeft en geen blaasontsteking. Hoe heeft je DA dat getest, als ik vragen mag?

Geef je veel voedingsmiddelen waar magnesium in zit? Even tijdelijk niet doen (geen rauwe noten bijv). Verder veel laten drinken en desnoods wat bouillon geven. Wat extra natrium (zout) kan in zijn geval geen kwaad. Want van natrium gaan ze iets meer drinken.

Geef je nu vitamine C en cranberry en appelazijn?

Wat geef je nu te eten trouwens?

Ik geef geen extra voedingsmiddelen en ik voer puur en alleen Carnibest, wat ik toen ook deed.
Verder geef ik idd vit C, cranberry en appelazijn...
De dierenarts heeft een buisje plas in zo'n centrifuge gezet en onder de microscoop bekeken, verder met zo'n stick waar alle waarden op te zien zijn, en alles was verder goed daar op....moet het anders??
Door 202Spots
#620214
Ik heb altijd Potssium Citrate in huis...wanneer de Ph teveel veranderd dan geeft ik 'n tijdje 1 capsule door 't eten, je kan het ook elke dag gebruiken.
Afbeelding
~~~~~~~
What is potassium citrate?
•  Potassium citrate makes the urine less acidic. This helps to reduce the formation of kidney stones.
•  Potassium citrate is used to prevent the formation of kidney stones that are caused by high levels of calcium or uric acid in the urine.
http://www.drugs.com/MTM/potassium_citrate.html
Door Daisy75
#620221
202spots schreef: Ik heb altijd Potssium Citrate in huis...wanneer de Ph teveel veranderd dan geeft ik 'n tijdje 1 capsule door 't eten, je kan het ook elke dag gebruiken.
Afbeelding
~~~~~~~
What is potassium citrate?
•  Potassium citrate makes the urine less acidic. This helps to reduce the formation of kidney stones.
•  Potassium citrate is used to prevent the formation of kidney stones that are caused by high levels of calcium or uric acid in the urine.
http://www.drugs.com/MTM/potassium_citrate.html
Ja maar is dit ook geschikt voor struviet...ik durf niet zomaar dingen te geven hoor eigenlijk...
Door 202Spots
#620227
KayleighShanden schreef: Ja maar is dit ook geschikt voor struviet...ik durf niet zomaar dingen te geven hoor eigenlijk...
Heb je gelijk in...ik gebruik het on de Ph lager te krijgen, en had net effe verder gezocht,maar word dus NIET aangeraden voor Struvite! Sorry! :-\
Door Lizzy
#620233
KayleighShanden schreef: Ik geef geen extra voedingsmiddelen en ik voer puur en alleen Carnibest, wat ik toen ook deed.
Verder geef ik idd vit C, cranberry en appelazijn...
De dierenarts heeft een buisje plas in zo'n centrifuge gezet en onder de microscoop bekeken, verder met zo'n stick waar alle waarden op te zien zijn, en alles was verder goed daar op....moet het anders??
Meestal moet dit genoeg zijn.... maar gevoelsmatig..... Ik heb al zoveel ellende meegemaakt met blaasgruis/ontsteking/sticks, etc.: misschien is het toch niet onverstandig om de urine eens op kweek te laten zetten.

Hetgeen je doet zou genoeg moeten zijn. Het enige dat ik dan nog kan bedenken: meer laten drinken in de vorm van wat zoutige bouillon en de cranberry-dosering verhogen.
Door Daisy75
#620581
Lizzy schreef: Meestal moet dit genoeg zijn.... maar gevoelsmatig..... Ik heb al zoveel ellende meegemaakt met blaasgruis/ontsteking/sticks, etc.: misschien is het toch niet onverstandig om de urine eens op kweek te laten zetten.

Hetgeen je doet zou genoeg moeten zijn. Het enige dat ik dan nog kan bedenken: meer laten drinken in de vorm van wat zoutige bouillon en de cranberry-dosering verhogen.
Ik zal idd een paar ker per dag een bouillonnetje maken, en de cranberry dosis verhogen...vorige keer twijfelde ik ook zo vreselijk weet je nog , maar toen was het ook geen blaasontsteking en de dokter zei nu er ook nog bij dat dat het niet was want ik vroeg er speciaal naar...nou ja ik ga even doen wat jij me zegt hierboven en dan aankijken, helpt dat niet ga ik naar tannetje....
Door Daisy75
#620582
202spots schreef: Heb je gelijk in...ik gebruik het on de Ph lager te krijgen, en had net effe verder gezocht,maar word dus NIET aangeraden voor Struvite! Sorry! :-\
geeft niet hoor kan je niet weten toch... ;)
Door Daisy75
#620583
Lizzy schreef: Oh, ik las laatst, volgens mij op Barfplaats, dat iemand heel goede ervaring heeft met Eurologist. Dit is een chinees kruidenmengsel.

Ah, ik heb het topic al gevonden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 729.0.html. Het ging wel om een kat, maar dat maakt in principe niks uit.
Bedankt voor de tip, zla eens even lezen...maar nogmaals ik wacht niet te lang hoor, anders maak ik een afspraak bij tannetje...
Door Daisy75
#620772
Ik heb de Eurologist besteld, baat het niet dan schaad het niet...
Je mag het zonder zoprgen met andere toevoegingen same gebruiken en het is ook voor blaasontstekingen en struviet...ik probeer het gewoon.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door