Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jang
#619955
Beste mensen,

Onze hond, een Welsh Terrier van 3,5 jaar oud en sinds een jaar in ons bezit heeft vanaf het begin last van jeuk en krabben. Meermalen de dierenarts bezocht, spuiten en prednisolon etc. Vanaf oktober 2005 overgegaan op Carnibest aangevuld met regelmatig fruit, groente uit blik en knoflook en gestopt met brokken.
Iedereen die de hond ziet is goed tevreden over de vacht en conditie.

Er zijn geen plekken, wondjes of andere zaken te zien op de huid.

Wie heeft dezelfde ervaring of wie kan mij adviseren?

Jan Goosen
Door Lizzy
#620057
Hoi Jan, soms kan jeuk ook duiden om een gewoonte of stressprobleem. Zou dat bij jouw hond het geval kunnen zijn? Heeft het verse voer nog iets verbetering gebracht of helemaal niet? Mogelijk ligt de oorzaak niet bij de voeding... (en dan is het toch goed om vers te blijven geven omdat dat de algehele gezondheid van de hond gewoon verbeterd/goed houdt). Heb je ook al eens extra omega 3 vetzuren uit visolie geprobeerd? En een eliminatie-dieet?
Gebruikersavatar
Door pike
#620147
Zoals ik het bericht lees heeft de Welsh nergens last meer van sinds hij vers krijgt :)
dus in zijn geval zou het zeer goed aan de voeding gelegen kunnen hebben.
Door bruutjevos
#620840
Een vriendin van me en haar hond heeft in deze tijd altijd last van jeuk.

Zij geeft op aanraden van de Da huidtonicum. 15 druppels per dag. Dit gedurende 3 maanden.

Daarna is de jeuk weer over.

Succes ermee!!
Door jang
#620974
Truus schreef: Is er al eens een huidafkrabsel gemaakt bij de dierenarts?

Hoi Truus,

De dierenartsen vonden dit niet nodig vooral omdat zijn huid en vacht er sinds hij geen brokken meer krijgt er fantastisch uit ziet.
Echter het krabben en jeukenis sinds die tijd wel minder maar nog lang niet over.

Mvg

Jan Goosen
Door jang
#620976
Lizzy schreef: Hoi Jan, soms kan jeuk ook duiden om een gewoonte of stressprobleem. Zou dat bij jouw hond het geval kunnen zijn? Heeft het verse voer nog iets verbetering gebracht of helemaal niet? Mogelijk ligt de oorzaak niet bij de voeding... (en dan is het toch goed om vers te blijven geven omdat dat de algehele gezondheid van de hond gewoon verbeterd/goed houdt). Heb je ook al eens extra omega 3 vetzuren uit visolie geprobeerd? En een eliminatie-dieet?
Hoi Lizzy,

Onze hond krijgt veel afleiding, wandelen, fietsen etc. en tijdens die tijd merk je niets. Het verse voer heeft wel verbetering gebracht maar hij is er nog lang niet van af.
Ik ga op jouw advies de vetzuren uit visolie maar eens proberen.
Dank je voor je tip.

Jan
Door jang
#620979
pike schreef: Zoals ik het bericht lees heeft de Welsh nergens last meer van sinds hij vers krijgt :)
dus in zijn geval zou het zeer goed aan de voeding gelegen kunnen hebben.
Hoi Pike,

Het bericht is door mij niet goed weergegeven. De jeuk en het krabben is wel verminderd maar nog lang niet over.

Jan
Door jolly64
#620991
Mijn hond was allergisch voor dierlijke eiwitten en doet het goed op lamsvlees met rijst  ;D
Maar zie dat jou hond met vers vlees nergens last meer van heeft
Ik zou zeggen HOUDEN ZO  :D
Door Lizzy
#621240
jolly64 schreef: Mijn hond was allergisch voor dierlijke eiwitten en doet het goed op lamsvlees met rijst  ;D
Maar zie dat jou hond met vers vlees nergens last meer van heeft
Ik zou zeggen HOUDEN ZO  :D
Je hond was dan vast allergisch voor specifieke dierlijke eiwitten? (want lam is ook dierlijk eiwit).
Door Lizzy
#621295
jolly64 schreef: Inderdaad
Hij doet het goed op lamsvlees  ;)
Perfect! Heb je enig idee voor welk vlees hij wel allergisch is?
Door jolly64
#621296
Waarschijnlijk kip en varkensvlees
Rund heb ik ook weleens geprobeerd maar ik hou het nu maar gewoon op lamsvlees
Als ik het precies wil weten moet ik alles gaan uitproberen en doe het liever maar niet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door