Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door quibal
#619836
Graag zou ik willen weten of iemand een oplossing heeft. Mijn twee honden verharen het hele jaar door ernstig. Zo erg dat ik ze bijna niet kan aaien.
Ik heb schapenvet, olie door hun eten, ander voer, druppels en pilletjes geprobeerd. Ze hebben geen mijt, hun huid ziet er mooi uit en schilfert niet.
Wie heeft er een oplossing? 
Door quibal
#619844
Het zijn Jack Russel's De oudste is een reu van 4 jaar en is gecastreerd .
De jongste is een teefje van 3 jaar niet gestereliseerd. Ze krijgen brokken speciaal van de dierenarts met lams en rijst, maar met kip heb ik ook gehad.
Door Truus
#619908
Ik zou ze overzetten op versvlees. Je hebt kant en klaar waar alles in zit maar je kunt ook zelf samen gaan stellen wat veel leuker is voor je honden.
Het is gezonder dan droge brokken en voor de vacht is het ook goed.
Nou verharen mijn Jack Russells ook wel maar veel minder dan voorheen en ze ruiken lekkerder enz. Er zijn zoveel voordelen dus...brokken aan de kant ;) :D
Door quibal
#619967
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ze hebben mij vertelt, toen ik de hondjes kocht, gelijk brokken te geven en juist geen vlees.
Ik wil het toch graag proberen. Wat voor vlees kan ik het beste nemen? En moet ik het gekookt geven of (half) rauw. En is af en toe vis b.v. gekookte kabeljauw ook een optie? 
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#619969
Om te beginnen kun je KVV geven. KVV is compleet vers vlees uit de diepvries. Je hebt verschillende merken zoal Rodi, Smuldier (bij de meeste supermarkten te verkrijgen) en verder Duck, Bibi, Carnibest etc.
Je moet er wel op letten dat je de complete versie geeft.
Je kunt ook zelf gaan samenstellen maar dan moet je hier wel even goed lezen wat je kunt geven.
Ik zou zeggen begin met zoiets als Rodi ofzo en lees je hier flink in over hoe je zelf het eten kunt samenstellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door