Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kletsheuvel
#618841
hallo ik  heb  2 jack russeles en over die van 2enhalf jaar binky gaat deze vraag aan iedereen.
wie heeft weleens gehoord van een te lang en zacht verhemelte?
Volgens  de da heeft Binky dat.
zijn verhemelte loopt helemaal door tot in de keel,is ook zacht en daardoor klapt t onderste deel dat in zijn keel zit soms dubbel.
Waardoor ie  n raar geluid maakt omdat zijn lucht die tie uitademt er dan haast niet door kan.



Ook heeft ie dus vaak onstekingen daar.
We hebben al heel vaak gedacht t lijkt wel of ie moeilijk kan slikken,en bijna geen  brokjes eet.

Zaterdag en zondag barste dus de bom hij zat te piepen alsof ie een astma aanval had.
En kreeg het steeds vaker en langer,tot ik  naar de da ging.
Zijn hartje  was goed maar hij heeft n fikske keelonsteking.
Antibioticum gehad en over een week moet t zo goed als weg zijn.
We moeten proberen om hem als ie zo piept hem  wat stroop of honing te geven.
Dat verzacht  en maakt t mischien  soepel.
Dus is het voortaan uitkijken en nu dus uit gaan zoeken hoe  hij er het minst last van heeft.
Volgens de da komt t vaker voor bij jack russels.
Heeft iemand er ooit van gehoord ?

ik maak me toch wel ernstig zorgen het lijkt wel alsof  binky stikt.
liefs kletsheuvel
Door Borke
#618857
Wat naar dat je hond hier last van heeft.
Wat voor voeding geef je hom: brokjes?

Ik zou hem liever kvv geven, dat is gemalen complete vleesvoeding en makkelijker in te slikken voor hem.
Door K&D
#618874
Fijn dat je hier beland bent, als ik de reden minder leuk. Ik zou zeggen, ga eens lekker in de bieb neuzen, en dan stap je vanzelf over van KVV naar misschien barf. Wie weet heeft je JR daar baat bij  ;)
Door kletsheuvel
#618957
ben al aan t lezen hihi,dacht er de laatste weken al aan om  het eens uit te zoeken,binky is namelijk uit het asiel gekomen en daar zat ie omdat ie nogal mishandeld was.
Eten doet ie zo slecht en zijn gewicht is vreselijk,hij krijgt geen enkel snoep zooi tussendoor.maar  valt maar niet af.met zijn max 15 brokjes per dag.
het is een echte stresser een bang wezentje die van zenuwe dik is.
Daarom hebben we ook een hondje erbij genomen hij  heeft echt verlatingsangst.
met t andere hondje gaat t best lekker hij is n echte kunstvader of opvoeder,dus brengt ie ook zijn  angsten een beetje mee over.
Maar die bengel van een buffy zo heet ze brengt wel flink wat beweging voor hem mee.
Dus ga ik straks nog verder uitknobbelen wat voor voer het beste te nemen.
Overtuigd ben ik al dat het beter is.
xxxxxxxxx
Door Jojo
#618971
Ik ken het wel, dat probleem met het verhemelte. Het is een veel voorkomende bulldoggenkwaal helaas. Maar het is goed te verhelpen dmv een operatie, heeft de da het daar niet over gehad?? Dan korten ze het in en dat zal een enorme verbetering voor je russeltje zijn, letterlijk en figuurlijk een hele opluchting ;)
Door Lizzy
#619523
Misschien is een operatie inderdaad de beste oplossing maar tegelijkertijd zou ik verder lezen op barfplaats qua voeding. Want brokken + brood is niet echt gezond hondenvoer.....
Door Sabine Ooijen
#619854
Ik ken het,helaas,ook.Onze Diesel had het.Hij is er aan geopereerd,zo'n 3 jaar geleden alweer.Sindsdien heeft hij nergens last meer van!Ik ben dus erg blij dat ik het toen heb laten doen.
Door Breezer
#619943
Breezer heeft het heel erg gehad als pup zijnde. Maar is er nu gelukkig bijna helemaal over heen gegroeid. Alleen als hij al grommend aan een stok hangd in het bos, dan komen er nog wel eens rochelende geluiden uit. Maar verder is het gelukkig helemaal over. Anders dan had meneer idd ook onder mes gemoeten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door