Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twister
#61057
Twister kreeg altijd 250 gram Carnibest per dag. Hij deed het daar goed op, maar hij vermagerde toch iets, toen ik met hem ging trainen voor het UV. Ik heb toen zijn maaltijd verhoogd naar 270 gram.
Maar zoals jullie hebben kunnen lezen in de bar, is hij nou te dik >:(
Ik denk helaas niet meer dat ik dat gewicht eraf krijg voor zondag (de show in Zuidlaren) :-\ maar hoeveel zou ik hem nu moeten voeren? Terug naar 250 gram of naar nog minder voor tijdelijk?

Er wordt om de dag gefietst, elke dag ruim een uur gelopen, hij traint twee keer in de week (gehoorzaamheid en breitensport), gaat regelmatig naar het water en zwemt dan en hij komt ook regelmatig in het bos.
Laatst gewijzigd door Twister op wo 03 mar 2004, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#61190
Ik zou weer even teruggaan naar de 250 gram. Dan vermagert ie misschien wat langzamer, maar anders denk ik dat je zo'n jojo-effect krijgt.
Door Twister
#61319
Ik zat me net te bedenken: kan het zijn dat Twister zo dik is geworden van een paar zelfgemaakte maaltijden waar oa. rundergehakt inzat? Dat ik hiervan teveel gegeven heb?
Door Janet
#61423
Van 'een paar' maaltijden zal hij vast niet te dik zijn geworden. Hangt er natuurlijk vanaf wat je er in hebt gestopt en in welke hoeveelheden.

Kali krijgt ook iets minder omdat ze af mag vallen. 600 gram ipv 750 gram (BB en zelfmaak) per dag. Maar dat ga ik echt niet op de gram afwegen. Gewoon, de ene dag iets meer, de andere dag iets minder en het gemiddelde zit dan aardig in de buurt.

De zelfmaak heb ik nu aangepast: meer spiervlees, minder orgaanvlees, minder bot, 1 x per 2 weken (ipv per week) brood of pasta en iets vaker een hapje fytomix/groentemix.
Door Twister
#61425
Maar is het dan niet zo dat ze van spiervlees minder nodig hebben omdat dit meer "aanzet"? Twister kreeg in eerste instantie 250 gram Carnibest en later naar de 275/280 gram. Achteraf gezien had ik die hoeveelheid niet hoeven te geven, maar als ik nu zeg maar een maaltijd maak van 200 gram rundergehakt met toevoegingen: eitje, iets fytomix ed. is dat dan goed of zou het teveel zijn voor een hond met een gewicht van 8,2 kg (als hij goed van gewicht is)
Door Nelly
#61925
Twister,ik zou gewoon ff terug gaan naar het eerste gewicht. Hond kan beter iets te schraal zijn dan te vet denk ik.
Door Stephanie
#61952
Ik ben een beetje benieuwed hoe jullie aan de hoeveel heden komen. Is hier een rekensommetje voor?

Groetjes Stephanie
Door Lizzy
#61963
[quote="stefenjohn"]
Ik ben een beetje benieuwed hoe jullie aan de hoeveel heden komen. Is hier een rekensommetje voor?

Groetjes Stephanie
[/quote]

Hoi Stephanie, nee, voor versvlees geldt dat dit voor ieder merk anders is. Meestal geeft de fabrikant aanwijzingen.
Groetjes, Lizzy
Door Stephanie
#61976
Oke dus ik moet eiegenlijk gewoon een beetje kijken hoeveel Banjer op kan.

Bedankt
Door Lizzy
#61978
[quote="stefenjohn"]
Oke dus ik moet eiegenlijk gewoon een beetje kijken hoeveel Banjer op kan.

Bedankt


[/quote]

Nou nee. Als je versvlees geeft, dan moet je aan de fabrikant vragen hoeveel jij je hond moet geven (misschien staat het op de website). Wat voer je eigenlijk?
Door Janet
#62027
[quote="Twister"]
Maar is het dan niet zo dat ze van spiervlees minder nodig hebben omdat dit meer "aanzet"? Twister kreeg in eerste instantie 250 gram Carnibest en later naar de 275/280 gram. Achteraf gezien had ik die hoeveelheid niet hoeven te geven, maar als ik nu zeg maar een maaltijd maak van 200 gram rundergehakt met toevoegingen: eitje, iets fytomix ed. is dat dan goed of zou het teveel zijn voor een hond met een gewicht van 8,2 kg (als hij goed van gewicht is)
[/quote]Spiervlees meer aanzetten ???. Heb ik iets gemist of zo? Bij mijn weten verzadigt spiervlees meer (zeker in hele lappen), maar dat is iets heel anders.
Door Twister
#62521
[quote="Janet"]
[quote="Twister"]
Maar is het dan niet zo dat ze van spiervlees minder nodig hebben omdat dit meer "aanzet"? Twister kreeg in eerste instantie 250 gram Carnibest en later naar de 275/280 gram. Achteraf gezien had ik die hoeveelheid niet hoeven te geven, maar als ik nu zeg maar een maaltijd maak van 200 gram rundergehakt met toevoegingen: eitje, iets fytomix ed. is dat dan goed of zou het teveel zijn voor een hond met een gewicht van 8,2 kg (als hij goed van gewicht is)
[/quote]Spiervlees meer aanzetten ???. Heb ik iets gemist of zo? Bij mijn weten verzadigt spiervlees meer (zeker in hele lappen), maar dat is iets heel anders.
[/quote]

Oh kan ook zijn dat ik het verkeerd begrepen heb ooit hoor.... :-[

Maar dan kan ik nog steeds niet verklaren waarom hij ineens zo dik was........want die ongeveer 25 gram meer per dag en dat twee weekjes lang kan er toch nooit voor gezorgd hebben dat hij ineens te dik was? ???
Door Janet
#62702
Tja, is hij echt té dik (c.q. moddervet) of gewoon iets dikker ???.
Door Twister
#63149
[quote="Janet"]
Tja, is hij echt té dik (c.q. moddervet) of gewoon iets dikker ???.
[/quote]

Hij is niet echt moddervet, wel een stuk dikker. Nu ben ik bij hem natuurlijk ook bijna graatmager gewend, want hij kwam nooit een gram aan. Maar zijn "taille" is nu wel weg en dat vind ik eigenlijk wel zonde.....het loopt nu vanaf de borstkas zo door naar de billen, zonder "inkeping"
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door