Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door hhjm
#619213
Ik wil overstappen op KVV, (Carnibest of eventueel AHV) ik wil dit doen in combinatie doen met brokken (Cavom) .
4 dagen brokken en dan 3 dagen Carnibest.  Ik vind omdat ik meerdere honden heb het gewoon weg te duur om 7 dagen per week Carnibest te geven. Is het beste om 's morgens brok te geven enn s'avonds KVV (tussenliggende periode > 8 uur ivm vertering) of echt 3 dagen achtereen KVV en 4 dagen brok.

Een andere mogelijkheid is om 3 dagen carnibest te geven en de andere dagen een goedkopere variant bv smuldier. Ik weet echter niet of dat wel goed is tov carnibest.

Wat kan ik het beste doen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#619222
IK zou de brokken eruit doen en dan de Cb afwisselen met Smuldier. Het maakt dan niet zoveel uit of je dat om en om doet, of om de paar dagen, je mag het van mij zelfs nog door elkaar roeren.

Wil je brok blijven geven, dan is het even uitfiolieren waar je honden het best op reageren. Veel mensen geven ontbijtje brok en dinertje kvv en dat gaat dan prima, bij anderen bevalt het 3-4dagen blokje beter en weer anderen roeren de hele hap door elkaar en ook geen centje pijn. Je kunt dit het beste zien aan de ontlasting, blijft deze slap/papperig een onregelmatig, dan moet je een ander wisselpatroon aanwenden.
Door Truus
#619305
Je zou natuurlijk ook zelf kunnen gaan samenstellen, vaak kun je aan goed vlees en vleesbotten komen voor een redelijke prijs. Je zou er hier eens meer over kunnen lezen ;)
Door tieneke
#619371
Zeker met meerdere honden ben je met de goede adresjes nog goedkoper uit dan met brok.
Heb je een grote vriezer?
Laden maar zou ik zeggen  ;)
Of groot inkopen met kvv scheelt ook enorm!
Door Elf
#620897
Als het enigszins kan zou ik proberen om alleen maar KVV (en/of BARF) te gaan voeren. Er zijn trouwens ook honden die het prima doen op alleen maar smuldier. Verschillende soorten KVV combineren kan ook, gewoon even uitproberen waar jouw honden het het beste op doen.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#621460
Ik zou ook zeker de brok de deur uitdoen en de CB gaan afwisselen met Smuldier.Barfen is ook zeker het overwegen waard,is niet duurder en soms zelfs goedkoper dan KVV!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door