Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#618770
op vakantie in Denemarken kwam ik een dierenwinkel allerlei soorten gedroogd voer tegen: hele wijting, kleine zalmpjes, long, pens (veel grotere stukken dan die staafjes bij ons), lever, runderstaart en nog andere dingen.  Ik vraag me af of het wel of niet goed is zoiets te geven, en hoe een gedroogde vis zich verhoudt tot een verse? Zit er nog wel iets van voedingswaarde in? Persoonlijk leek het me meer geschikt om als snack te geven. (Zelf maak ik ook snoepjes van (oven)gedroogd vlees).
In een andere dierenwinkel vond ik trouwens kopvlees in de vriezer naast pens, hart, rund- en kalkoen en andere soorten vers ingevroren. Niet fijngemalen maar klein gesneden. Dus dat was weer mooi meegenomen!
Door Borke
#618774
Goed vakantieland zeg!
Gedroogd geef ik als snack of als beloning. In geval van nood zou ik het ook wel als voeding kunnen geven, mensen eten immers ook gedroogd vlees/groente op survival tochten, daar zijn die droogmachines goed voor.
Vers heeft bij mij toch de voorkeur ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#619192
oke dat was ook mijn idee. Goed vakantieland maar voor een barfer niet echt goedkoop. En vleesbot is moeilijk, Pike heeft alleen maar kippedrumstick en kippedij gehad. Hele kip kost erg duur en iets anders? Lam kost een vermogen, vis met graat heb ik niet gezien.
Maar hij heeft evengoed lekker gesmuld!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door