Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door antoinette
#618361
Ik zag net bij mijn hond op haar borst aan de onderkant een kwabje hangen. Het lijkt net of er een waterballonnetje onder haar huid zit.
Wat kan dit zijn? gestoken door insect? ze heeft er geen last van. Zal goed in de gaten houden of het groter wordt.
Door 202Spots
#618449
[quote="antoinette"]
Ik zag net bij mijn hond op haar borst aan de onderkant een kwabje hangen. Het lijkt net of er een waterballonnetje onder haar huid zit.
Wat kan dit zijn? gestoken door insect? ze heeft er geen last van. Zal goed in de gaten houden of het groter wordt.
[/quote]

Dit heeft mijn Tor heeft al 'n hele tijd aan de zijkant/onderkant zitten:
Afbeelding
Het is iets kleiner dan 'n halve ping-pong balletje en voeld zacht aan.
De DA heeft er naald biopsy van gedaan, en het is gewoon 'n vetbultje, dus verders niks aan doen of ongerust over maken.
Wanneer je denkt dat het veranderd of wanneer het hard aanvoeld,dan zou ik even de DA laten kijken.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#618461
Hier bij mijn oudje ook zo'n kwabje.
Bij een biopt bleek het inderdaad om een vetbult te gaan, er kwam zo ongeveer pure olie uit. Als het niet te hard groeit of in de weg zit bij het lopen, kan het gewoon blijven zitten.
(ze heeft er ook één gehad vlak bij haar oksel, die wel snel groter werd, en die heb ik wel laten weghalen)
Door antoinette
#618468
maar mijn Jazz is pas 15 maanden. komeen vetbulten voor bij zul;ke jonge honden? en zo snel? Vanmorgen nog niks aan de hand
Door 202Spots
#618821
[quote="antoinette"]
maar mijn Jazz is pas 15 maanden. komeen vetbulten voor bij zul;ke jonge honden? en zo snel? Vanmorgen nog niks aan de hand
[/quote]

Lijkt me ook wel erg jong,maar weet niet of het zou kunnen....
Vetbult komt ook niet in 1 dag te voorschijn, en zie je eigenlijk langzaam groter worden...
Hoe ziet het er vandaag uit?
Wanneer het 'n insect bijt is dan moet het vandaag wel minder zijn.
Door Happy Tail
#619027
Baya heeft ook een vette vetbult gehad, boven op haar flank. Toen was ze 1,5 jaar.  Na een week of wat liep deze gelukkig leeg,

<enter onsmakelijkheids modus> er liep echt vocht uit alsof het een vette jeugd puist was of zo'n steenpuist met vocht en bloed, die hebben we toen goed leeggeknepen en schoongehouden </ einde onsmakelijkheidsmodus>

heeft een tijdje geduurt voordat er weer mooi haar opzat.
Als het er langer op had gezeten had ik even langs de DA gegaan om een punctie te laten nemen wat er nu inzit, want het kan natuurlijk ook wat anders zijn, in het geval van een Ridgeback dus een Dermois Sinus.....
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#619035
Bij Bandit ontdekte ik pas geleden 2 bulten, ik dacht vetbulten. Maar het waren dus zwellingen van een tekenbeet. Dit heeft wel 1.5 week geduurd voordat dit weggetrokken was.
Door 202Spots
#620203
[quote="antoinette"]
dat gekke vochtkwabje is na 2 dagen vanzelf weggegaan. gek hoor
[/quote]

Gelukkig niks om over in te zitten dan!! ;)
Zal waarschijnlijk toch iets van insect bijt geweest zijn he?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door