Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
#618573
net was ze aan het spelen met een touwtje met bailey, ik zat er met me neus bovenop. ze deden echt niks wild ofzo gewoon een voor een het touwtje naar zich toe trekken met hun bek, en dametje loopt weg hinkend op haar linker voorpootje terwijl ze haar rechter pootje optilt
ze waren echt niet aan het racen gewoon heel rustig zaten ze allebij touwtje te trekken en zomaar loopt ze ineens mank. dus ik heb haar opgepakt en haar nageltjes nagekeken, ik dacht misschien is ze wel in het touwtje lbijven hangen met een nagel maar ik kon gewoon haar nageltjes uitduwen zonder dat ze tegenstribbelde dus daar lag het niet aan. verder het pootje bevoeld en gebogen enzo maar krijg natuurlijk geen reactie. als ze er morgen nog zichtbaar last van heeft doe ik er dan goed aan traumeel te kopen?
Of raden jullie me iets anders aan voor een verstuiking of verstapping?
Alvast dankie!!!

Eerste keer dat een van mijn eigen katten wat heeft, zit bijna met tranen want ze loopt er zo zielig bij, ze steunt er wel op maar niet volledig, ze springt verder wel. ik zal haar vannacht lekker dicht bij me houden en morgen goed opletten dat ze niet te wild doet :(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#618594
Misschien is het al eerder gebeurd dat je het niet gezien hebt.
Kijk het even aan het kan morgen wel weer over zijn die kittens maken zulke rare sprongen. Geef haar maar een knuffeltje en neem er zelf ook één
Door Borke
#618596
Meestal valt het allemaal reuze mee en is rustig houden voldoende.
Traumeel is altijd handig om in huis te hebbben, dus dat zouik gewoon kopen!

Hoe is het nu?
Door jumanah
#618780
Heb je Roxy niet net laten enten? Kan een ent reactie zijn. Het kan een reactie op Feline Calicivirus zijn. Een kenmerk daarvan is onder anderen gewrichts en spierpijn moet met een dag of twee weer goed zijn. Niets aan doen ze is bezig haar weerstand op te bouwen.

http://www.intervet.nl/binaries/57_101106.pdf
Laatst gewijzigd door jumanah op ma 21 aug 2006, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#618830
bedankt!!! naar wat ik nu kan zien is er niks aan de hand... :D
ik ga zoiezo traumeel halen want dat is voor mij en me vriend ook handig om in huis te hebben ;)
maar met Roxy lijkt in orde, maar als ze gaat zitten tilt ze het pootje nog wel een op om het niet te belasten.
Door Tineke *
#618850
Gisteravond was Pierre helemaal in paniek,toen die rooie hinkte.
Hij dacht datie op z'n minst z'n pootje gebroken had.Voordat ik kon kijken liep die kleine gewoon weg.Mss dat het toch een beetje gevoelig is,als reactie op een enting heb ik nog nooit van gehoord,eerlijk gezegd.

            Tineke
Door Mevroi Kruim
#618882
Tineke * schreef: Gisteravond was Pierre helemaal in paniek,toen die rooie hinkte.
Hij dacht datie op z'n minst z'n pootje gebroken had.Voordat ik kon kijken liep die kleine gewoon weg.Mss dat het toch een beetje gevoelig is,als reactie op een enting heb ik nog nooit van gehoord,eerlijk gezegd.

             Tineke
Ik ook niet bij katten. Maar bij mijn kinderen kon de entplek soms behoorlijk opzwellen en rood en pijnlijk worden, en dan hadden ze beslist ook kreupel gelopen, ware het niet dat ze nog een beetje jong waren om te lopen.
Door *Robin*
#618949
nou je het zegt!! De DA heeft aan de rechterkant van haar nekvel geprikt dus net boven haar schouder!!
dus dan zou ze last moeten hebben van een zere plek door de inenting....
klinkt heel logisch omdat ik zelf ook altijd twee dagen een stijve arm had als je een prik kreeg, dat je hem niet omhoog kon tillen.
Door jumanah
#619727
Tineke * schreef: Gisteravond was Pierre helemaal in paniek,toen die rooie hinkte.
Hij dacht datie op z'n minst z'n pootje gebroken had.Voordat ik kon kijken liep die kleine gewoon weg.Mss dat het toch een beetje gevoelig is,als reactie op een enting heb ik nog nooit van gehoord,eerlijk gezegd.

             Tineke
Toch kan het voorkomen:

There are many serologically related strains of feline caliciviruses. They appear to have a predilection for the epithelium of the oral cavity and the deep tissues of the lungs. Some caliciviruses are nonpathogenic. Some induce little more than salivation and ulceration of the tongue, hard palate, or nostrils; others produce pulmonary edema and interstitial pneumonia. Clinically, it is often impossible to differentiate FVR from FCV infection. Two strains may produce a transient “limping syndrome” without signs of oral ulceration or pneumonia. These strains produce a transient fever, alternating leg lameness, and pain on palpation of affected joints. Signs occur most often in 8- to 12-wk-old kittens and usually resolve without treatment. The syndrome may occur in kittens vaccinated against FCV because no vaccine protects against both of the strains that produce the “limping syndrome.”

Bron: http://www.merckvetmanual.com/mvm/index ... 121604.htm



Gebeurt niet vaak maar het is mogelijk.
Door *Robin*
#619849
Het is weer helemaal goed met me meissie!!!
Ze loopt gewoon en als ze zit trekt ze haar pootje ook niet meer op. ze loopt weer lekker te racen met bailey maar ik hou haar toch nog een beetje rustig.
bedankt voor de tips
volgende keer weet ik hoe het zit.
ze moet nog 1 enting en daarna ent ik haar nooit meer. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#619867
*Robin* schreef: Het is weer helemaal goed met me meissie!!!
Ze loopt gewoon en als ze zit trekt ze haar pootje ook niet meer op. ze loopt weer lekker te racen met bailey maar ik hou haar toch nog een beetje rustig.
bedankt voor de tips
volgende keer weet ik hoe het zit.
ze moet nog 1 enting en daarna ent ik haar nooit meer. ;)
Hoezo moet ze nog 1 enting ?

Heb je je toch meerdere entingen aan laten smeren ?
Door jumanah
#619877
Helemaal mee eens 1 enting is meer dan voldoende. Hooguit met een maand of 8 alleen de niesziekte herhalen maar dat hoeft eigenlijk niet. Het is alleen verstandig als ze veel in aanraking komen met andere katten, op show bijvoorbeeld. Anders gewoon bij deze enting houden is mijn advies.
Door *Robin*
#619889
ok dan krijgt ze met 8 maanden alleen nog de niesziekte en dan is het over...
die DA heeft gezegt dat de eerste enting meer een boost was om de anti stoffen op te wekken en de tweede om af te dekken zeg maar.
ik volg toch liever jullie advies dan die van de DA.
Die zei ook dat ze tekorten kreeg van prooidieren ::)

moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet helemaal uit was wat ik wou doen en dat ik het over een maand toch wel hier had gevraagt of ik die tweede enting wel moest doen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door