Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#617905
Skik kreeg begin vorige maand ineens enorme last van zijn linkerachterpootje. Hij gilde van de pijn en gebruikte die poot zo min mogelijk bij het lopen. Wij zijn toen naar de dierenarts geweest en kregen pijnstillers mee. Om een lang verhaal kort te maken, we zijn in Amsterdam bij een orthopedische kliniek geweest en Skik blijkt Patella luxatie (2e graad) aan beide knieen te hebben. Gelukkig heeft hij nu geen pijn maar je merkt wel dat hij een beetje voorzichtig loopt. Nu kost het opereren bij die Amsterdamse kliniek 850,00 euro per knie. Ik heb inmiddels verder geinformeerd en in Utrecht een dierenkliniek gevonden die opereerd voor 310.00 euro.
Natuurlijk wil ik dat Skik goed wordt geholpen dus mijn vraag is heeft er hier iemand ervaringen met patella luxatie en de operatie? Zo ja kan iemand mij een goede kliniek aanbevelen?
En zijn er nog ondersteunende middelen die ik hem kan geven?
Door tt-tjes
#617907
Ik heb goede ervaringen met
Maarten Kappen
Kliniek voor Gezelschapdieren in Eersel
0497-518000

Dan wel niet met patella, maar wel met afgescheurde pezen van de hak.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#617945
www.detweedelijn.nl

Ik verwacht dat het verschil in kosten ondermeer zit in bv anasthesie, bewaking tijdens operatie en manier van opereren. Dan bedoel ik eigenlijk dat de ene kliniek zich tijden een ok volledig in steriele kleding hijst en de andere trekt bv alleen steriele handschoenen aan.
Als een kliniek alles uit de kast trekt om zo steriel mogelijk te werken en de anasthesie zo veilig mogelijk te maken dan zit daar een kosten plaatje aan vast.

Een verschil van 800 of 300 euro is wel veel...

Gr. Jolanda
Door nelb
#617956
Ik kan je (gelukkig) niet helpen. Ik heb inmiddels met van alles ervaring maar hiermee niet. Ik hoop dat alles goed komt met Skik en met jouw geldbuidel.
Groetjes,
Nel
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#618193
Hij heeft soms last soms niet. Met uitlaten merk je er niet veel van dan loopt hij normaal. Maar soms binnen zie je dat hij heel voorzichtig opstaat. En af en toe met spelen met de andere pup heeft hij wat pijn. Het is gelukkig niet meer zo dat hij continu pijn heeft en de hele tijd mank loopt. Maar je ziet wel dat hij erg voorzichtig is met hoe hij zijn benen gebruikt. Hij is trouwens net een jaar geworden.
Door FuegoTinto
#618219
tt-tjes schreef: Ik heb goede ervaringen met
Maarten Kappen
Kliniek voor Gezelschapdieren in Eersel
0497-518000

Dan wel niet met patella, maar wel met afgescheurde pezen van de hak.
Heb gelukkig (ff afkloppen) ook geen ervaring met deze aandoening m.b.t. de honden hier, echter inderdaad hoor ook ik uit mijn omgeving veel goede referenties over Maarten Kappen uit Eersel!!

verder veel sterkte met je hondje, ik hoop dat ze zich snel wat beter voelt ;)

dikke x en een knuffel voor je doggie :-*
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#618282
Lupa schreef: in heemstede
DA Baljet
die heeft Mientje geopereerd binnen 6 weken liepze weer als een kip ;D
maar....patella 2 is niet noodzakelijk te opereren toch?
met spierversterkers kom je een eind
Nou bij de orthopedische kliniek hadden ze het wel over opereren.
(beide knieen, wel in twee operaties)
De dierenarts van de kliniek in Utrecht zij dat het misschien als de knie waar hij het meest last van heeft geopereerd zou worden dat de andere in sommige gevallen niet nodig zou zijn omdat die dan minder wordt belast.
Nou ja, ik zal nog wel eens flink gaan informeren her en der.
In ieder geval bedankt voor de tel.nrs. en adressen.
Trouwens wat voor spierversterkers raden jullie aan?
Lijkt mij ook wel verstandig om te geven.
Door nikèdog2000
#618345
bij mij in het dorp laat iemand zijn hond door een da anabole inspuiten voor stevigere spieren
voor jou ook een optie 8)
grapje :D
Door tt-tjes
#618392
Mieke Linger schreef: Trouwens wat voor spierversterkers raden jullie aan?
Lijkt mij ook wel verstandig om te geven.
Zwemmen, daar worden de spieren sterker van en is niet zo belastend.
Kijk eens op http://www.aquadog.nl, en dan bij praktijkvoorbeelden. Staat een verhaaltje van een vlinderhondje met patella
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#618422
nikèdog2000 schreef: bij mij in het dorp laat iemand zijn hond door een da anabole inspuiten voor stevigere spieren
voor jou ook een optie 8)
grapje :D
;D Nou misschien voor mezelf, ik kan nl. ook wel wat stevigere spieren gebruiken!
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#618425
tt-tjes schreef: Zwemmen, daar worden de spieren sterker van en is niet zo belastend.
Kijk eens op http://www.aquadog.nl, en dan bij praktijkvoorbeelden. Staat een verhaaltje van een vlinderhondje met patella
Bedankt voor de tip! Ik ga zeker op deze site kijken.
Door K@rin
#618559
1  jaar is helemaal niet jong hoor !
De meeste aangeboren echt Luxerende Patella's worden vóór het 1e jaar geopereerd !
Door chrisje
#618599
Ik heb ook een hond (Pitbull) moeten laten opereren aan patella. Eerst de ene knie en dan de andere. Nadien geen problemen meer. Maar operaties zijn in Nederland toch zoveel duurder :o.
Hier betaalde ik 250 euro per knie.
Door GJ
#675587
Ik heb sinds een paar weken een Chihuahua. Na een poosje hoorden we vaak knakjes.
Dat hebben mensen ook vaak, je gewrichten maken dan een knak geluidje, in je vingers bijvoorbeeld, als je er heel hard aan trekt. Dat geluidje horen we (nu nog steeds) supervaak! Heel af en toe tilt ze een achterpootje een poosje op. Voor de rest kunnen we echt niet merken dat ze pijn heeft.
We zijn pas bij de dierenarts geweest, die vond haar helemaal gezond, ook de gewrichten. Pas na die tijd drong het tot ons door dat we wel erg vaak knakjes horen.
Nu is mijn vraag: hoor je altijd knakgeluidjes als je hondje PL heeft? of komt zo'n geluidje bij honden net zo vaak voor als bij mensen..? (Mijn voeten knakken minstens 4x per stap)
Ik vraag me echt af of dit iets ernstigs betekent!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door