Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BrigitteAB
#617650
Al een geruime tijd ben ik me aan het verdiepen in het barf en heb ik hier veel mee gelezen. Langzaamaan begonnen met kippennekken en vleugels en vandaag heb ik een bestelling gedaan bij een slagerij en ik kan zometeen al wat spullen ophalen. Vanaf morgen is het de bedoeling dat mijn jongste hond gaat barfen en ik vind het nog steeds wel eng en dan met name de juiste samenstelling vinden vind ik nog best moelijk.

Ook denk ik dat het best nog wel wat zal gaan worden aangezien de hond een echte brokkenhond is. Ik heb eerst mijn 2 honden op vers gezet maar na 9 maanden Duck zie ik bij de probleem hond nog geen verbetering en met b.v Carnibest hoef ik niet aan te komen, gif vind hij het ::). Ik hoop dus dat hij naast de kippennekken die hij graag eet ook de andere dingen zal gaan eten. 

In huis heb ik nu kippennekken, kippenvellen, kippenlever en maagjes, geitenribben, lamspens, kippenvleugels, geitenvlees, long, zalmkop en sardientjes.

Hopelijk kan het barfen hem van zijn problemen (huid/vacht) afhelpen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#617858
BrigitteAB schreef: Al een geruime tijd ben ik me aan het verdiepen in het barf en heb ik hier veel mee gelezen. Langzaamaan begonnen met kippennekken en vleugels en vandaag heb ik een bestelling gedaan bij een slagerij en ik kan zometeen al wat spullen ophalen. Vanaf morgen is het de bedoeling dat mijn jongste hond gaat barfen en ik vind het nog steeds wel eng en dan met name de juiste samenstelling vinden vind ik nog best moelijk.

Ook denk ik dat het best nog wel wat zal gaan worden aangezien de hond een echte brokkenhond is. Ik heb eerst mijn 2 honden op vers gezet maar na 9 maanden Duck zie ik bij de probleem hond nog geen verbetering en met b.v Carnibest hoef ik niet aan te komen, gif vind hij het ::). Ik hoop dus dat hij naast de kippennekken die hij graag eet ook de andere dingen zal gaan eten. 

In huis heb ik nu kippennekken, kippenvellen, kippenlever en maagjes, geitenribben, lamspens, kippenvleugels, geitenvlees, long, zalmkop en sardientjes.

Hopelijk kan het barfen hem van zijn problemen (huid/vacht) afhelpen.
Oh, je hebt een mooi starterspakketje in je vriezer liggen :D Alleen kippenvellen zie ik niet zo de lol van in, die tuffen ze hier fijn terug als er een keer eentje per ongeluk tussen de karkassen zit :-X. Long zou ik ook maar met hele kleine mate geven.
Heb je al een soort menu/plan van aanpak in gedachte?
Hopenlijk zijn zijn klachten voedingsgerelateerd en zullen ze snel verdwijnen. Wel zou ik dan zeker helemaal graanvrij voeren.

Ik zou je vriezer nog bij willen vullen met hart (rund, lam, of kip)

Wat zijn zijn huid/vachtproblemen precies?
Door 202Spots
#618534
Je hebt alvast wel 'n lekker voorraadje!!
Maar ik zou ook geen extra kipvel kopen en extra bij 't eten doen.
Het vel wat op de kippen onderdelen zit voldoende.
Door BrigitteAB
#618906
Angelique schreef: Oh, je hebt een mooi starterspakketje in je vriezer liggen :D Alleen kippenvellen zie ik niet zo de lol van in, die tuffen ze hier fijn terug als er een keer eentje per ongeluk tussen de karkassen zit :-X. Long zou ik ook maar met hele kleine mate geven.
Heb je al een soort menu/plan van aanpak in gedachte?
Hopenlijk zijn zijn klachten voedingsgerelateerd en zullen ze snel verdwijnen. Wel zou ik dan zeker helemaal graanvrij voeren.

Ik zou je vriezer nog bij willen vullen met hart (rund, lam, of kip)

Wat zijn zijn huid/vachtproblemen precies?
De vellen heb ik erbij gekregen ;) maar die zal ik dan idd niet meer geven. Maar ik kreeg wat dingentjes en vond het een beetje sneu om nee te zeggen.

Het is de bedoeling om hem iig één keer daags te gaan voeren. Het is namelijk geen grote eter. Ik gaf hem altijd 2 x dgs maar omdat hij steeds slechter ging eten zat ik er al langer aan te denken om hem 1 x dgs te gaan geven. Daarbij is dat ook wel makkelijk aangezien hij mee gaat naar mijn werk en daar in een roedeltje zit wil ik hem 's morgens iets 'kleins' geven b.v. wat kippennekken of een stuk pens of iets dergelijks. Dit omdat ik het zielig zal vinden als alle andere honden eten krijgen en hij niet :'( ;)

En dan gewoon 's avonds thuis zijn grote maaltijd. En ik zat er eigenlijk aan te denken of ik misschien gewoon 7 verschillende maaltijden zou kunnen maken, dus gewoon iedere maandag hetzelfde, dinsdags enz enz.

Alleen met het samenstellen heb ik nog wat moeite, ik bedoel om hem iedere avond in 1 maaltijd alles te geven wat hij nodig heeft, daar ben ik me nog aan het in verdiepen.
Door BrigitteAB
#618913
Oh sorry ik vergat je vraag over zijn huidproblemen.

Hij is zowiezo erg gevoelig voor hotspots, er zit nu weer een nieuwe op zijn dij. Verder uit de meeste jeuk zich tussen zijn tenen zowel voor als achter. Hij kan heel dwangmatig kluiven aan zijn tenen en zijn vacht is daar dan ook helemaal verkleurd. Ik zal er eens een foto van maken.

Hij heeft nu zelfs zijn littekens waar zijn wolfsklauwtjes van zijn verwijderd tot bloedens toe open gebeten.

Het is dus een soort van allergie en dat heeft hij ieder jaar tegen de zomer wel alleen nooit zo erg en lang als dit jaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door