Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door blissie
#54524
Hoiiiiiiiiiiiiiiii
Heb een vraagje,ik geef mijn honden nu Duck compleet.
De ontlasting is goed,alleen merk ik dat er teveel onverteerde granen zitten,vind dat een minpunt.En er zitten best meer koolhydraten in,Bibi heeft dit veel minder.Ik kan wel klooien met meer spiervlees erdoorheen maar ik wil een goed basisvoer houden,zonder teveel aan die granen die blijkbaar niet goed verteren.
Is het nu niet beter om over te gaan op Bibi?Ik heb vlakbij een verkoper dus ik kan zo overschakelen.
Wie heeft ervaring met Bibi en ook Duck?
Door Yorick
#54530
Hoi Blissie,


Ik heb geen ervaring met BIBI maar wel met Duck. Ook ik vind dat er teveel granen in de ontlasting zitten, er werd me ooit verteld die granen enkel een zuiverende functie hadden, ze lieten de darmen dus werken en daarom komen ze er in hun geheel weer mee uit, of dit waar is weet ik niet iemand?? Ik zie wel een duidelijk verschil qua ontlasting (veel steviger en VEEL minder) en ook de vacht van gestereliseerd teefje blinkt als een spiegel wat vroeger wel anders was.

Omdat ook ik een andere voeding een kans wou geven en de versevleesvoedingen hier in belgië vrij beperkt heb ik mijn bestelling geplaatst bij Carnibest die leveren aan huis. Ik heb op dit forum al zeer goede dingen over deze voeding gehoord, over BIBI ook trouwens maar daar geraak ik dus niet aan. Over duck ook veel goeds behalve dan de granen in de poep en dat het er uitziet als platgereden karton (de lam & rijstversie ziet er wel stukken beter uit)

Je kan natuurlijk ook de ene helft van de week bibi geven en de andere helft duck, kwaad kan het niet!
Laatst gewijzigd door Yorick op ma 16 feb 2004, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sharpie
#54533
Hoi,
Ik heb ook een tijdje Duck gevoerd en voer nu sinds ± 1,5 maand Bibi, waar ik zeer tevreden over ben.
Persoonlijk vind ik Bibi beter dan Duck, niet dat Duck slecht voer is hoor, maar Bibi ziet er gewoon beter uit, het is grover gemalen en roder van kleur, waardoor ik denk dat er meer spiervlees in Bibi zit.
Ook zit er idd minder graan in Bibi en de verhoudingen van Bibi zijn bekend, kijk maar bij kant-en-klaar versvlees: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2029
Door ~anna~
#54541
Mijn honden hebben met Duck nog mooier ontlasting en van Duck kan ik nog meer kwijt word het nog goedkoper.Dat er meer graan in zit heb ik geen moeite mee en de honden vinden het heerlijk.Het is gewoon goed voer en het merk bestaat niet voor niets al 30 jaar.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op ma 16 feb 2004, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#54559
Sorry maar begrijp dit niet helemaal.

Je schrijft van Duck hebben ze nog mooiere ontlasting en op de andere topic zeg je
>>En dat deed ik een tijdje overwegend Energique en daarnaast soms Duck ik kies nu voor het laatste.Andere merken ga ik niet uitproberen want over deze twee ben ik al te tevreden.<<

Heb je nu WEL of GEEN Bibi gegeven ???
Door Janet
#54610
Ervarng met beide merken. Van Duck ging mijn vorige hond krabben (granen-allergie, dus toen kwam ik er ook achter dat er veel graan in zit >:(). Verder niet veel bijzonders.
Ik wissel nu (althans, niet op dit moment, maar het is wel de bedoeling) bibi af met barf, waarin extra spiervlees/groenten, wat en geen orgaan. Mientje hier doet het er uitstekend op.
Door Ineke
#54613
[quote="blissie"]
Is het nu niet beter om over te gaan op Bibi?Ik heb vlakbij een verkoper dus ik kan zo overschakelen.
Wie heeft ervaring met Bibi en ook Duck?
[/quote]

Ik heb, voordat ik Bibi kende, allerlei merken gegeven, waaronder Duck.
Ik had toen alleen nog maar Bas. Hij vond het erg lekker en zijn ontlasting was, voor zover ik me kan herinneren, goed. Ik stond toen zelfs op het punt om 160 kg te gaan halen, dus het zal wel goed bevallen zijn ;D
Toen kwam ik op dit forum terecht en heb Bibi geprobeerd.
Ook Bibi is Bas gaan eten. Of eigenlijk is Bas Bibi gaan eten ;D De Bibimix. De andere mixen lust hij niet.

Ikzelf vind Bibi meer op versvlees lijken. Duck vond ik meer een brij-pap. Daarom is mijn keuze op Bibi gevallen.
Aan de andere kant vind ik Duck weer gemakkelijker om te breken. In vier stukken als dat nodig is. Even op de rand van de vriezer en krak. Duck ontdooit ook sneller.
Met Bibi is het eigenlijk altijd een gedoe. Eerst een beetje ontdooien (ik vergeet het dan altijd weer, dus dan wordt het helemaal een zootje), dan in vier stukken snijden, die nooit gelijk van gewicht zijn (is natuurlijk niet zo erg) en dan weer in de vriezer. Bas krijgt naast zijn brokjes, 250 gr Bibi.
Met een grotere hond is het natuurlijk iets gemakkelijker, dan laat je de rest in de koelkast voor de volgende dag.

Ik heb in die tijd allerlei berekeningen gemaakt van de soorten voer, de prijs en de benodigde hoeveelheden per dag.
Duck was toen, samen met Bibi de goedkoopste per maand. Hoeveel precies weet ik niet, want ik gooide vorige week per abuis mijn bestand weg :(

Ik heb dus uiteindelijk voor Bibi gekozen, omdat ik het er meer uit vind zien als vlees.
Maar Duck vond ik gemakkelijker.
Voor Bas maakt het niet uit, die doet het op beiden goed.
Door tieneke
#54797
Duck is inderdaad net een plak karton en ziet er niet uit.
En er zit gewoon veel graan in.
Bibi daar zie je de stukken vlees inzitten en het vult meer dan de Duck.
Jammergenoeg at Kobus dit niet meer.
Nu voer ik Carnibest en daar ben ik goedkoper mee uit dan de Rodi-kompleet wat niet genoeg vulde.
Mijn hond is in een paar weken al een stuk dikker geworden.
En zijn ontlasting ziet er keurig uit ;)
Gewoon uitproberen waar jouw hond het het beste op doet!
Door blissie
#61712
Nou,ik heb nu 10 dagen BiBi gegeven en het bevalt prima,tenminste de honden vreten het als pacmannetjes op,Duck was al een verbetering tov brokken,maar toch bleef de ontlasting vol met granen zitten en het % lag in mijn ogen veel te hoog.
Met BiBi zie je echt het vlees zitten en Duck ziet er gewoon vaag uit,weet eigenlijk niet of het nu zo geweldig is,maar goed.
BiBi is dus in de smaak bevallen bij de doggies en nu heb ik weer 40 kilo gehaald.
En mijn oudste die geopereerd was krijgt wat meer en is al weer aardig aan het aankomen,dus het is toppie! ;D
En bedankt voor alle reacties! ;)
Door Yorick
#61735
Hoi Blissie,

Leuk dat ze de BIBI zo lekker vinden!

Ik hoor hier iedereen wel zeggen dat Duck net platgereden karton is maar als je de andere smaken bekijkt ( lam & rijst bijvoorbeeld) die zien er wel smakelijker uit hoor! Wou ik gewoon ff kwijt, ik bedoel maar: de kruidenmix ziet er ook niet uit maar dat vinden de honden wel superlekker .....
Door MARCELDH
#61743
dan zou je bijv ook tog duck en bibi kunnen mengen
mijn hond is nu net een paar dagen over op duck
en pist en scheit gelijk veel minder
dat vind ik wel eengroot voordeel maar hij was ietsje mager en zie em tog niet egt veel aankomen want maar dat kan misschien ook omdat hij zo snel groeit omdat het nog een pup is :S
baco is nu bijna 14 weken en weegt circa 11 kilo
en hij krijgt 500 gram duck per dag
Door Yorick
#61763
Persoonlijk ben ik geen voorstander om Duck en Bibi te mengen, heb ik hier geleerd ;) De samenstellingen zijn niet hetzelfde hé. Wat je wel kan doen is Bibi 's ochtends en Duck 's avonds geven natuurlijk.

Geef je nog andere dingen aan je pup? Kippenvleugels of andere botten? Als je vind dat ie iets te mager is mag je gerust wat bijvoeren alhoewel het natuurlijk beter is dat je pup iets té mager ipv té dik is, dan worden de gewrichten minder belast. (In de kolommen van Duck staat dat je een pup van 12,5kg tot halfvolwassen gewicht ongeveer 760gram mag geven.)
Door MARCELDH
#61766
euh ja mijn pup heeft van de week voor het eerst een kippevleugel gehad maar omdat ik lees hier nog wat voorzichtig te zijn in het begin doe ik dat dan ook :o
hij is nu sinds een week over op duck heb t langzaam afgebouwd want hij zat eerst op royal canin.
dat ging wel goed maar hij scheet egt 8 keer per dag ofzo
en nu heb ik ok wat ribbetjes en vlees van de slager gehad maar weet niet precies van welk diersoort die ribbetjes denk ik lams of kalfs want voor een groot rund waren ze wel erg klein :)
en het komt van een turkse slager dus varkens was het zeker niet
hopelijk ken je hier wat mee
groetjes marcel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door