Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sofie
#61375
Hallo!

Wel vanaf zaterdag ga ik mijn hond dus versvlees (Duck)geven :) maar nu heb ik nog 2 kleine vraagjes....wanneer moet ik dat vlees laten ontdooien? :-[
Haal ik dat er de avond ervoor al uit of pas de morgend zelf?
En moet ik dat nog snijden of mag ik het zo uit de verpakking geven?
Ohja dna nog één vraag: het is dus vers vlees..mag dat dan ook eens in de pan gebakken worden? :-[ :-[

Bedankt :D

Sofie.
Laatst gewijzigd door Sofie op do 04 mar 2004, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sharpie
#61380
Hoi Sofie,
Zijn geen stomme vragen hoor ;)
Ik haal het vlees er altijd 's avonds voordat ik naar bed ga eruit, dan is het 's ochtends ontdooit.
Je kan het in principe zo uit de verpakking geven, maar ik prak het zelf liever.
ontdooi het iniedergeval nooit in de magnetron, dat verandert de moleculen in het voedsel.
Door Jolly
#61385
[quote="Sofie"]
Hallo!

Wel vanaf zaterdag ga ik mijn hond dus versvlees (Duck)geven :) maar nu heb ik nog 2 kleine vraagjes....wanneer moet ik dat vlees laten ontdooien? :-[
Haal ik dat er de avond ervoor al uit of pas de morgend zelf?
En moet ik dat nog snijden of mag ik het zo uit de verpakking geven?
Ohja dna nog één vraag: het is dus vers vlees..mag dat dan ook eens in de pan gebakken worden? :-[ :-[

Bedankt :D

Sofie.
[/quote]

Hoi Sofie, 1) domme vragen bestaan niet, je bent pas dom als je iets niet vraagt en het dan verkeerd doet. ;D
2) Duck en andere complete vers vleesvoeders, moet je wel van te voren uit de vriezer halen. Ikzelf voer Bibi en dat zit in een soort worsten( zie foto)
Afbeelding
ik haal zo'n BB worst er 's avonds uit , meteen na het voeren van Chasey. Dan kan ik dat de volgende ochtend voeren.
3) ik weet niet hoeveel je hond weegt, maar ga er maar vanuit dat als je het aantal kilo's van je hond x 20 gram doet, dat dat hetgeen is wat hij PER dag mag hebben.( chasey weegt 38 kilo x20gram= 760 gram).
Dus je zult even moeten kijken wat het gewicht van de verpakking Duck is, en dan zal je idd moeten snijden.
4) Nee, vers vlees voerders mag je niet opwarmen in een pan of in de magnetron, het gaat er juist om dat je dit voer RAUW geeft.

als je nog meer vragen hebt kom maar op
Door Sofie
#61389
[quote="Jolly"]
[quote="Sofie"]
Hallo!

Wel vanaf zaterdag ga ik mijn hond dus versvlees (Duck)geven :) maar nu heb ik nog 2 kleine vraagjes....wanneer moet ik dat vlees laten ontdooien? :-[
Haal ik dat er de avond ervoor al uit of pas de morgend zelf?
En moet ik dat nog snijden of mag ik het zo uit de verpakking geven?
Ohja dna nog één vraag: het is dus vers vlees..mag dat dan ook eens in de pan gebakken worden? :-[ :-[

Bedankt :D

Sofie.
[/quote]

Hoi Sofie, 1) domme vragen bestaan niet, je bent pas dom als je iets niet vraagt en het dan verkeerd doet. ;D
2) Duck en andere complete vers vleesvoeders, moet je wel van te voren uit de vriezer halen. Ikzelf voer Bibi en dat zit in een soort worsten( zie foto)
Afbeelding
ik haal zo'n BB worst er 's avonds uit , meteen na het voeren van Chasey. Dan kan ik dat de volgende ochtend voeren.
3) ik weet niet hoeveel je hond weegt, maar ga er maar vanuit dat als je het aantal kilo's van je hond x 20 gram doet, dat dat hetgeen is wat hij PER dag mag hebben.( chasey weegt 38 kilo x20gram= 760 gram).
Dus je zult even moeten kijken wat het gewicht van de verpakking Duck is, en dan zal je idd moeten snijden.
4) Nee, vers vlees voerders mag je niet opwarmen in een pan of in de magnetron, het gaat er juist om dat je dit voer RAUW geeft.

als je nog meer vragen hebt kom maar op

[/quote]

Ok dat weet ik dan ook weer allemaal! ;)

Bedankt!
Door Truus
#61390
Hoi Sofie,

Stomme vragen bestaan hier dus echt niet he.
Zet dat maar uit je hoofd ;D

Ik ontdooi het vlees en pak het de avond ervoor uit de vriezer.
Je moet het niet braden of opwarmen maar gewoon rauw geven hoor.
Je kunt het de eerste keren met een beetje warm water mengen maar het is eigenlijk niet nodig.
Geloof maar dat jouw hond het heerlijk vindt je zult het zelf wel zien ;).
Groetjes.
Door MARCELDH
#61413
als je niet oppast vreten ze je vingers erbij op
als er wat an me vingers zit van dat duck begint baco gelijk aan me vinger te likken :)
Door Jolly
#61429
mooie foto van Baco, maar misschien wel ene beetje te groot ? :-\
Laatst gewijzigd door Jolly op do 04 mar 2004, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#61501
[quote="MARCELDH"]
als je niet oppast vreten ze je vingers erbij op
als er wat an me vingers zit van dat duck begint baco gelijk aan me vinger te likken :)
[/quote]
Kobus wordt inmiddels aardig kippig!(staar)
Gisteren dacht hij dat er nog een kippennek arriveerde,helaas het was mijn vinger :P ;D
Door Sofie
#61546
[quote="Truus"]
Hoi Sofie,

Stomme vragen bestaan hier dus echt niet he.
Zet dat maar uit je hoofd ;D

Ik ontdooi het vlees en pak het de avond ervoor uit de vriezer.
Je moet het niet braden of opwarmen maar gewoon rauw geven hoor.
Je kunt het de eerste keren met een beetje warm water mengen maar het is eigenlijk niet nodig.
Geloof maar dat jouw hond het heerlijk vindt je zult het zelf wel zien ;).
Groetjes.
[/quote]

Bedankt voor het advies!
We zijn het vlees vandaag gaan halen en morgen krijgt ze haar eerste portie :)
Ja ik ken dat ook van dat likken aan mijn vingers! Als ze iets lekkers riekt staat ze er als de kippen bij!
Bijten zal ze nooit in mijn vingers doen maar ja..we zullen zien hé met die nieuwe voeding
Ohja..over bijten gesproken...vandaag deden we de avondwandeling en aan de overkant van de straat liep een meneer met een rottweiler (los)
En wat doet die hond natuurlijk...naar ons toelopen! Maar mijn hond kennende (dominant en niet echt sociaal met honden) vliegt daar ineens naar die rottweiler en bijt daar in haar lip!
Wel grappig om te zien maar tegelijkertijd had ik wel even schrik voor de reactie van die hond!
Nu mijn hond is altijd zo geweest (leefde vroeger dag en nacht buiten met 2 dobbermanne waarvan ze dat karakter heeft). Zo heeft ze al met verschillende duitse herders gevochten,...
Maar ja..Wou dit even zeggen...vond het wel grappig hoe dat kleine ding dat beest van een rottweiler aanviel ;)

Sofie.
Door Sofie
#61547
[quote="Truus"]
Hoi Sofie,

Stomme vragen bestaan hier dus echt niet he.
Zet dat maar uit je hoofd ;D

Ik ontdooi het vlees en pak het de avond ervoor uit de vriezer.
Je moet het niet braden of opwarmen maar gewoon rauw geven hoor.
Je kunt het de eerste keren met een beetje warm water mengen maar het is eigenlijk niet nodig.
Geloof maar dat jouw hond het heerlijk vindt je zult het zelf wel zien ;).
Groetjes.
[/quote]

Bedankt voor het advies!
We zijn het vlees vandaag gaan halen en morgen krijgt ze haar eerste portie :)
Ja ik ken dat ook van dat likken aan mijn vingers! Als ze iets lekkers riekt staat ze er als de kippen bij!
Bijten zal ze nooit in mijn vingers doen maar ja..we zullen zien hé met die nieuwe voeding
Ohja..over bijten gesproken...vandaag deden we de avondwandeling en aan de overkant van de straat liep een meneer met een rottweiler (los)
En wat doet die hond natuurlijk...naar ons toelopen! Maar mijn hond kennende (dominant en niet echt sociaal met honden) vliegt daar ineens naar die rottweiler en bijt daar in haar lip!
Wel grappig om te zien maar tegelijkertijd had ik wel even schrik voor de reactie van die hond!
Nu mijn hond is altijd zo geweest (leefde vroeger dag en nacht buiten met 2 dobbermanne waarvan ze dat karakter heeft). Zo heeft ze al met verschillende duitse herders gevochten,...
Maar ja..Wou dit even zeggen...vond het wel grappig hoe dat kleine ding dat beest van een rottweiler aanviel ;)

Sofie.
Door Lupa
#61586
je verhaal was de 2de keer leuker ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door Lupa op do 04 mar 2004, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sofie
#61637
[quote="Lupa"]
je verhaal was de 2de keer leuker ;D ;D ;D
[/quote]

Ja ik had per ongeluk 2 keer op verzenden geklikt ;)
Door veronique
#61687
Hey Sofie,
Welkom. Ik ben hier ook nog niet lang maar sinds ik deze site heb ontdekt, lees ik me te pletter. ;D
Ons Vita krijgt ook nog niet zo lang vers en ze is heel tevreden met duck. Duck heeft handige schijven van 100 gram. Ik leg ook 's avonds de juiste hoeveelheid uit.
Succes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door