Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Novy
#6165
Ik heb een Bordeauxdog pup van 12 weken,en hij wil totaal geen brok eten  :(

Nu geef ik hem vers,Duck of Rodi compleet ;)

Maar omdat je normaal met brokken juist op calcium/fosfor verhoudingen moet letten,omdat het een grote zware hond wordt,vraag ik me af hoe dat bij vers is

Krijgt mijn BD wel de juiste voedingstoffen binnen ,die zorgen dat hij niet te snel omhoog schiet en dat hij sterke botten krijgt.

Moet ik ook nog iets toevoegen aan het vleescompleet,want dat gebeurd in brok voor dit type hond wel

Graag jullie mening hierover ,en alle tips zijn welkom

Want ik wil mijn BD pup tot een mooie sterke BD uit laten groeien.
En hem een gezond leven geven ;)
Door Novy
#6166
Sorry ,zie nu dat ik dit bij vers had moeten plaatsen

Eh ben nieuw hier,dus weet nog niet alles te vinden :'(
Door Lizzy
#6167
Hallo Novy, ik heb jouw vraag gewoon even verplaatst! Geen enkel probleem!

Wat mij betreft zijn Rodi en Duck net zo compleet als alle andere complete voedingen (dus bijv. brokken - maar het is wel veel gezonder als brokken), dus jouw Bordeaxdog kan hier prima op groeien! Ik geef jouw hond groot gelijk dat hij de brokken laat staan!

Je kunt eventueel nog een ander merk (erbij) gaan geven, bijv. Carnibest.

Maar goed, volgens mij hoef je er niets bij te geven (het mag wel). Ook niet voor een BD. Wat geven mensen dan extra aan deze honden als ze wel brokken geven?

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#6168
Hoi Novy,welkom op de barfplaats.
Je hebt je vraag overigens goed geplaatst hoor.
De fabrikanten van brokken hebben een leuk gat in de markt aangeboord door mensen het idee te geven dat ze niet goed bezig zijn als zij geen pup,senior,dentalcare,high energie,large breed,small breed,langhaar,glansvacht en weet ik wat wat voor brok voor de hond kopen .(ik bedoel dus waar je hond op datt moment net bij hoort ,bij jou een pup dus )
Het is grote onzin,het is voor een hond zeker een groot ras zeker niet verstandig om puppie brokken te geven,daar ze daar te hard op groeien,oke vinden ze even puppie large breed uit,halen ze weer een hoop uit vullen de handel weer aan met granen.
Een pup eet hetzelfde als zijn ouders en andere roedelgenoten,alleen meer.
Als je een kompleet versvlees voert hoef je niets te suplementeren,alleen je voert meer als bij een volwassen exemplaar.Een kompleet vers vlees is net zo uitgebalanceerd als een zak brokken,alleen is versvlees veel gezonder voor de hond dan brokken.
Door sylvia
#6169
Hallo Novy, ik heb jouw vraag gewoon even verplaatst! Geen enkel probleem!

Wat mij betreft zijn Rodi en Duck net zo compleet als alle andere complete voedingen (dus bijv. brokken - maar het is wel veel gezonder als brokken), dus jouw Bordeaxdog kan hier prima op groeien! Ik geef jouw hond groot gelijk dat hij de brokken laat staan!

Je kunt eventueel nog een ander merk (erbij) gaan geven, bijv. Carnibest.

Maar goed, volgens mij hoef je er niets bij te geven (het mag wel). Ook niet voor een BD. Wat geven mensen dan extra aan deze honden als ze wel brokken geven?

Groetjes, Lizzy
o vandaar ik dacht al staat toch goed hier  ;D ;D ;D
Door Novy
#6170
Helaas is bij ons weinig vers te verkrijgen

Alleen is er 1 winkel die Duck verkoopt,en daar is de vriezer dus altijd leeg

Verder kan ik hier alleen Rodi of Energieque krijgen en dus heel soms Duck

Carnibest ,Bibi is hier niet te verkrijgen  >:(

En dan woon je in de grote stad ,duhuhh,alleen maar brokken kun je hier kopen :(
Door sylvia
#6171
Helaas is bij ons weinig vers te verkrijgen

Alleen is er 1 winkel die Duck verkoopt,en daar is de vriezer dus altijd leeg

Verder kan ik hier alleen Rodi of Energieque krijgen en dus heel soms Duck

Carnibest ,Bibi is hier niet te verkrijgen  >:(

En dan woon je in de grote stad ,duhuhh,alleen maar brokken kun je hier kopen :(
Hoi Kijk eens op de site van carnibest ,www.carnibest.nl en dan bij verkooppunten.
En als er niets in de buurt zit moet je even bellen want soms zitten er mensen in je buurt die het voor je mee willen nemen.
Door sylvia
#6172
Yvonne wat een poepie je bordeaux dog,en wat een aparte kleurslag jack russel een black and tan,die zie je niet al te vaak. :D
Door Novy
#6173
Yvonne wat een poepie je bordeaux dog,en wat een aparte kleurslag jack russel een black and tan,die zie je niet al te vaak. :D
Thanks!!
Oh haha ,je hebt even op mijn site gekeken,
Nou het zijn inderdaad hele lieverds hoor ;)
Door Nelly
#6174
Novy, heb ook even op je site gekeken. Leuk! Sinds ik 11 jaar geleden een schat van een Bordeauxdog als buurhond heb gehad (een neefje overigens van de hond uit de film Turner and Hooch) heb ik een beetje een zwak voor deze honden, en helemaal sinds mijn zusje een kruising BDxrottweiler heeft, die overigens meer lijkt op een oud type BD dan op een Rottweiler! Ook een schat van een hond! Toevallig heeft m'n zusje ook een JR, een teefje van inmiddels 11 jaar oud, super klein, super laag op de beentjes, maar zij is de baas!
Zelf heb ik 2 witte herders, zoals je misschien al aan de foto's had gezien. Ik val voor wolfachtige honden, ben echt wolvengek.
Door Jolly
#6175
Helaas is bij ons weinig vers te verkrijgen

Alleen is er 1 winkel die Duck verkoopt,en daar is de vriezer dus altijd leeg

Verder kan ik hier alleen Rodi of Energieque krijgen en dus heel soms Duck

Carnibest ,Bibi is hier niet te verkrijgen  >:(

En dan woon je in de grote stad ,duhuhh,alleen maar brokken kun je hier kopen :(
Yvonne, ik woon in Breezand, dat ligt 10-15 minuten vanaf de afsluitdijk. Ik voer Bibi .Ik weet ff niet meer hoelang het rijden (3 kwartier ofzo? gokje) vanuit Leeuwarden naar Breezand is, maar mocht je bibi eens wat willen proberen, dan ben je welkom. Heb ook lekkere koffie en als je aangeeft wanneer je zou komen, dan maak ik ook nog naar keuze appeltaart/cake of boterkoek erbij. jammie he   ;D diverse onder deze mensen hierzo hebben al iets van mijn baksels geproefd. Neem je je BD lekker mee dan kan hij met zijn broertje spelen, mits je op maandag of donderdag komt.
Als je het totaal niets vind ook prima, ik dacht gooi maar een idee op.

groetjes Jolly & Chasey
Door Novy
#6176

Yvonne, ik woon in Breezand, dat ligt 10-15 minuten vanaf de afsluitdijk. Ik voer Bibi .Ik weet ff niet meer hoelang het rijden (3 kwartier ofzo? gokje) vanuit Leeuwarden naar Breezand is, maar mocht je bibi eens wat willen proberen, dan ben je welkom. Heb ook lekkere koffie en als je aangeeft wanneer je zou komen, dan maak ik ook nog naar keuze appeltaart/cake of boterkoek erbij. jammie he   ;D diverse onder deze mensen hierzo hebben al iets van mijn baksels geproefd. Neem je je BD lekker mee dan kan hij met zijn broertje spelen, mits je op maandag of donderdag komt.
Als je het totaal niets vind ook prima, ik dacht gooi maar een idee op.

groetjes Jolly & Chasey
Huhhh broertje???????????

Ja ik denk dat breezand een 3 kwartier rijden is ,maar omdat ik nooit ergens de weg vind,wordt het bij mij al snel een uur ;)

Helaas heb ik geen vriezer,dus als nadeel kan ik niet grote hoeveelheden vers halen.

Koffie en cake is wel lekker natuurlijk hahaha,maar helaas deze week kan ik die kant niet opkomen(moet eerst nieuwe remblokjes in de auto laten zetten)

Want zonder remmen afsluitdijk over lijkt me geen goed plan
Verder wel een leuk aanbod!!

Maar vertel even welke broertje en waar zit die???
Door Janet
#6177
Hahahahahahaha, Novy, je bent zo'n net zo'n goede navigiste als ik achter ut stuur ;D.
Geeft niet hoor, gewoon het telefoonnummer meenemen en tuffen maar. Ik heb op de kaart gekeken, Breezand is niet zo groot, dus als je d'r eenmaal bent, is de kans kleiner dat je Jolly mist dan dat je door het dorp rijdt. ;D
Door Jolly
#6178
zEg he Janet, kraak me dorpie niet zo af, ze zou het dorp helemaal rond moeten lopen, dan zal je zien hoe groot het is. Zal je laten lopen volgend weekend kreng  ;D grapje
Maar de kans dat je het dorp mist is heel klein, staat bijna meteen na de afsluitdijk aangegeven.
Novy(Yvonne) je bent welkom wanneeer dan ook hoor. Guevara woont in Zwaag, dat ligt bij Hoorn in de buurt. Ik weet niet of zijn baasjes het  wel zo fijn vinden dat ik vanalles over hem vertel, dus dat hou ik even in het midden, tis een doetje dat wel en net asl de jouwe erg veel slapen, maar ja het zijn nog pups he, du dat is erg normaal. Ook de basjes van Guevara houden het spelen enzo erg in de gaten voor de heupen en al dat niet meer.
Door Jolly
#6179
ja remblokken in je auto hebben is wel een stuk veiliger als je rijden moet he.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door