Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door bruutjevos
#616361
Zora ons blauwe rus kitten, van nu 5 maand zit sinds 2 maand ook op de barf.

Haar menu is als volgt.

's morgens 175 gram AHV + 50 gram vis
'smiddags 100 gram kip
's avonds 100 gram rundvlees+ 50 gram vis

Dit allemaal afgewisseld met kip, rundspiervleeskleine, stukjes pens, kippemagen, kippenekken, ei, eierschaal, visolie, verse vis, yogurt, diverse vis soorten, als zalm, makreel, tonijn, forel.

iedere maaltijd staat er dus iets anders op het menu, alleen de AHV is wat ze iedere dag krijgt.


Ze krijgt 3x per dag omdat mijn honden ook 3x per dag eten. As ze geen 3 x per dag eten krijgt gaat ze brokjes eten, zal wel komen doordat ze in de groei is.

De oude poezen lusten absoluut geen barf, dus eten brokjes, maar wel daarnaast vis. Dat is het enige dat ze oude dames lusten.
Laatst gewijzigd door bruutjevos op do 17 aug 2006, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#616501
wat voor vis geef je erbij?

ik zou de vis afbouwen tot maximaal twee maaltijden per week
zoveel vis heeft een katje niet nodig ;)

ik geef zelf helemaal geen vis, wel twee keer per week één capsule visolie met enkel omega 3 vetzuren :)
Door *Robin*
#616593
je zou de vis kunnen vervangen door een ander soort vlees, bijv lam, geit, eend, konijn, kalkoen enz..
en dan bijv 1 keer in de week wel die 100 gram vis geven

vind het er wel goed uitzien, je zou ook kunnen proberen om iets met bot te geven zoals kippenekjes en later vleugeltjes....

succes met afbouwen ;)
Door bruutjevos
#616599
Okee want vleugels heb ik natuurlijk ook gewoon, de honden etend ie ook.

Ik zal inderdaad eens kijken waar ik aan konijn enzo kan komen hier in d ebuurt..
Door Lizzy
#626308
*Robin* schreef: wat voor vis geef je erbij?

ik zou de vis afbouwen tot maximaal twee maaltijden per week
zoveel vis heeft een katje niet nodig ;)

ik geef zelf helemaal geen vis, wel twee keer per week één capsule visolie met enkel omega 3 vetzuren :)
Waarom geen vis en wel visolie?
Door Lizzy
#626563
*Robin* schreef: omdat ik toch een soort van angst heb dat ze omega 3 vetzuur tekort komen :-[
OK. Maar waarom dan geen vis?
Door *Robin*
#626819
tja eigenlijk kan ik het wel gewoon geven maar vers dat is niet zo'n succes hier, alleen blikzalm en sardienes gaan er lekker in en dat is echt zout, ze krijgen af en toe als wij iets met vis eten ook vis, maar vaak wel gekookt of het moet haring zijn....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#626857
*Robin* schreef: tja eigenlijk kan ik het wel gewoon geven maar vers dat is niet zo'n succes hier, alleen blikzalm en sardienes gaan er lekker in en dat is echt zout, ze krijgen af en toe als wij iets met vis eten ook vis, maar vaak wel gekookt of het moet haring zijn....
Hier lusten ze aan rauwe vis alleen zalm voor de rest moet ook alles gekookt worden dus ook hier krijgen ze geen vis buiten een blikje sardines om dan.
Door bruutjevos
#628150
Nou ik heb d evis afgebouwdf, en moet zeggen dat het goed gaat. Ze is nie tmeer zo apatisch op de barf als er geen vis mee rinzit....

Ze eet nu ook konijn, parelhoen  en ga maar door..

Het is zelfs zo dat ze met hele repen spiervlees van de beide heren, honden loopt, die voor d ehonden bestemd zijn..ppff

Ze moet nu wel apart met eten, want soms wil ze als de visdag er hier is de vis van d eoude dames opeten.

Heb geprobeerd om die over te zetten, maar die lusten echt geen rauw en vers...Jammer...Maar ja nu wekelijkse vissie wel dan, GELUKKIG
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door