Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dunja
#616408
Ben eergisteren met Dunja naar bioresontietherapeut geweest.
Bleek dat Dunja last had van nieren,lever en nog wat dingen. Ook bleek ze allergische te zijn voor kip en rund :(. Dit zou waarschijnlijk wel overgaan wanneer de rest verholpen was.
Maar nu is ze na de behandeling dus helemaal niet lekker. Eerste dag was ze heel erg moe. Tweede dag (gisteren) heeft ze over gegeven terwijl ze nog niets gegeten had. Kwam allleen wat gras uit. ze wou  helemaal niet eten tot 23.00 s avonds. Toen heeft ze wat lamsbot en lamsvlees gehad. Dit kwam er na een halfuur weer uit.
Vandaag tot nu toe weer niets gegeten,ook niet gedronken. Gisteren heeft ze ook niets gedronken.
word een beetje wanhopig van.  :( .
Heb de therapeut gebeld, en zij zei dat het wel door de behandeling kon komen. en dat ik haar in de gaten moest houden.
Maar ze word nu ineens wel erg mager, ze is al niet zo'n grote eter. zoals de meeste wel weten. En dan nu dit nog.
weet iemand wat ik zou kunnen doen om haar te helpen/ondersteunen. En is het wel verstandig om met haar nu te gaan wandelen?, of moet ik maar rustig aan doen met haar.
Door dunja
#616412
En nog iets, hoe meten jullie de temperatuur bij jullie honden?
Ze voelt vrij warm aan, dus ik wou haar temperatuur meten.
a heb dit nog nooit bij een hond gedaan.
b ze rent weg
c hoe leer ik haar dit
Door Hanny
#616427
Ik denk toch, dat je met je vraag weer bij de behandelend therapeut moet zijn. In de gaten houden is een rekbaar begrip, hoelang en wat en moet je naar de da. of weer naar de therapeut?
Ze kan ook best een buikongemakje hebben, wie weet.
Temperatuur opnemen is iets dat even moet gebeuren. Als je hond wegloopt bind je hem vast en ik zou zeggen'verder geen gezanik, wat moet, dat moet". Beetje vettigheid, of spuug op de thermometer en erin.
Als het niet lukt even je hond vast laten houden.
Ik zou in ieder geval proberen om je hond te laten drinken, bouillon, of yoghurt met een heleboel water.
Hoop, dat het snel weer verbetert.

Hanny
Door Eidos
#616428
Als Eidos ziek is of wat slap ( door diaree of wat ook ) dan loop ik geen grote afstanden met hem.. Het lichaam gebruikt dan al genoeg energie om weer beter te worden en de hond heeft zelf vaak niet eens behoefte om grote stukken te lopen.

Ik heb hier thuis een aparte temperatuursmeter voor de beestjes.. Gewoon zo'n simpel ding dus als het nodig is houd ik Dos vast bij zn borst en gaat de meter gewoon in zn k*nt :P

Misschien kun je proberen wat vispap voor haar te maken... Ik haal wel eens een blikje Zalm en Makreel en dan kijk ik of de visboer nog wat vette visafval heeft wat ik dan allemaal door elkaar meng.. Wat Biogarde of kwark erdoor en Eidos vind het heerlijk. Vis is ook niet te zwaar op de maag dus misschien houd Dunja dit wel binnen..

Veel beterschap met je meisje :-* :-* :-* Hoop dat ze snel wat meer opknapt!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#616435
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 0,0 ervaring heb met bioresonantie. Ik zou haar inderdaad ook goed in de gaten houden. Dat ze een paar dagen niet eet vind ik minder erg dan dat ze niet drinkt. Ik zou dus wel alert zijn op uitdrogingsverschijnselen. En ik zou zeker geen inspanningen van haar vragen.
Kun je haar niet stimuleren iets te drinken door een smaakje aan het water te geven? Beetje bouillon of wat honing erdoor ofzo?
De temperatuur opnemen doe ik bij mijn honden met een gewonen thermometer. Ik laat ze liggen en dan stop ik dat ding in hun anus. Daar zijn ze hier heel makkelijk in. Als je een moeilijker hond hebt kun je beter zo'n snelle 'pliep'thermometer gebruiken.
Door dunja
#616440
Nou, tempraturen is gelukt :) was bang dat ik haar mischien pijn zou doen. Dus durfde eerst niet door te zetten. Maar het ging hartstikke goed. Haar temperatuur was verder prima.
Door Eidos
#616460
dunja schreef: Nou, tempraturen is gelukt :) was bang dat ik haar mischien pijn zou doen. Dus durfde eerst niet door te zetten. Maar het ging hartstikke goed. Haar temperatuur was verder prima.
Haha ja voor jezelf is het al niet leuk op de ouderwetse manier te tempen.. Dis de honden zullen het ook niet geweldig vinden, maar ja als het nodig is ;) ;D.

Goed dat je het gewoon hebt gedaan ;) :D.. Nu weet je in ieder geval zeker dat haar temperatuur goed is :D :D :D
Door Jojo
#616470
Wat vervelend dat ze zich niet lekker voelt! Ik heb dat met mijn beestjes (beide honden en kat) nog nooit meegemaakt na een behandeling. Ik heb het wel eens van een kennis gehoord. Maar ze was niet zeker of dat kwam van de behandeling of dat ze het zowieso wel had gehad omdat er toen wel wat 'heerste'...
Als Joey niet lekker is dan laat ik het gewoon aan hem over, wat hij wil. Hij reageert er gewoonlijk heel sterk op als ik zeg 'Joey wandelen'. Als hij niet lekker is dus niet en dan weet ik genoeg, laat ik hem lekker zn eigen ding doen, slapen of wat door de tuin heen struinen.
Ik hoop Dunja gauw weer wat fitter is :-*
Door dunja
#616483
Tja het kan ook zijn dat ze wat onder de leden heeft. Maar de therapeut had al van te voren gezegd dat ik haar in de gaten moest houden, omdat Dunja nog een pup is. En dat toch weer net iets gevoeliger ligt.
Heb nog even dat papje met vis en biogarde gemaakt. En daar heeft ze in ieder geval een paar happen van gehad :) :)
Door Borke
#616572
Waarom geef je niet wat Okugest van VSM, voor rust in maag en darmen en wat Probiotica.
Verder heb ik geen ervaring met bioresonantie, ik zou met zulke klachten naar mijn dierenarts gaan, maar  je hebt vast heel weloverwogen hiervoor gekozen. Dan zou ik dus die therapeut bellen en me door haar gerust laten stellen dan wel te besluiten iets anders te doen.
Door dunja
#616639
Okugest heb ik al gegeven. Probiotica moet ik nog ergens vinden, maar komt goed want wil ik standaard in huis hebben.
Voordat ik bij de bioresonatie therapeut kwam, was ik al enkele malen bij een da geweest. En die knalde er alleen steeds een spuit in. Dus er werd niets gedaan aan de oorzaak. Vandaar dat ik naar alternatieven ben gaan zoeken.
Dunja begint nu wat op te knappen, anders had ik toch zeker nog naar een da gegaan. Want dan zou ze mischien iets onder de leden hebben.
Door Borke
#616696
Fijn dat Dunja weer wat opknapt.
Ik dacht al dat je niet zomaar naar die therapeut was gegaan.

Wij hebben ook een tijdje moeten zoeken naar onze huidige dierenarts, waar wij al weer jarenlang zeer tevreden over zijn. Die meedenkt en alternatieven bespreekt en ons zelf een weloverwogen keuze laat maken wat wij willen dat er gebeurt.

Misschien toch een idee om eens uit te kijken naar een andere dierenarts?
Hangt wel van je regio af natuurlijk, hier in de regio is keuze volop, alhoewel onze eigen dierenarts een wachtlijst heeft, want die praktijk zit helemaal vol.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door