Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Toran
#61462
In de vriezer bij de dierenwinkels zijn ééndagkuikens te koop. Is dat ook voor honden of alleen voor de kat?
Is dat een goed om Chaya aan BARF te laten wennen?
Door Jolly
#61469
ja dat kan heel goed. Je moet ze wel f goed ontdooien, maar dan kan ze er zo 1 als snackje eten hoor.

Mijn Chasey krijgt ook wel eens kuikens tot 14 dagen oud.( wij hebben vleeskuiken bedrijf).
Door Lizzy
#61471
Ja, je kunt ze ook aan jouw hond geven. Maar, het is ook wel een 1-haps-hapje voor jouw Dogo!

Ik zou zelf toch eerder voor nekken gaan. Nekken kun je vaak ook bij Islamitische slagers kopen. Veelal voor 1 euro de kilo.

Eendennekken is weer moeilijker aan te komen. Misschien kan jouw poelier ze bestellen.

Als dit goed gaat (de nekken), dan kun je al snel overstappen op hele eenden, kippen, parelhoenen. Ik denk dat dit eerder "leuk eten" is voor haar ;D. Je kunt dan bijv. een kip in 4 porties hakken en de parelhoen in 2.

Groetjes, Lizzy
Door Toran
#61557
Bedankt voor je reactie: weer iets waar ik wat aan heb :D. Ik heb die kuikens gehaald... lekker als tussendoortje voor haar. Ik zal binnenkort even langs de poelier gaan :)

Ook heb ik 12 kilo Energique ingeslagen.
Dat vind ik pas goed versvlees (mijn reutje heb er een tijdje op gestaan).
Door Lizzy
#61560
Klinkt goed! Ja, Energique is prima versvlees! Je laat toch wel even weten hoe Chaya de kuikens vindt he?
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 04 mar 2004, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door blissie
#61623
De twee oudere doggies likken er tegenwoordig aaleen aan(alsof ze weer tot leven komen hahahaha),maar de pup??????Hap..........slik......ja waar is de volgende?Als voer is het niks want het volgens mij niks van waarde,maar het is een lekker snackje tussendoor. ;D
Door Toran
#61744
Ze heeft er eerst ruim een uur aan gelikt. Daarna liet ze ze met rust :(.
Toen heb ik ze in stukjes geknipt en daarna at ze ze wel op!
Door Lizzy
#61749
Toran schreef: Ze heeft er eerst ruim een uur aan gelikt. Daarna liet ze ze met rust :(.
Toen heb ik ze in stukjes geknipt en daarna at ze ze wel op!
Gatver..... Dat wordt voortaan eendagskuikens knippen... brrrr! Ahhhh, je hebt best kans dat ze het binnenkort eet zonder dat je het in stukken knipt! Blijven proberen.
Door Toran
#61973
Ze heeft er gisteravond eentje gegeten, en net ook een. Zonder te knippen.
Door Lizzy
#61975
Toran schreef: Ze heeft er gisteravond eentje gegeten, en net ook een. Zonder te knippen.
WAUW!! Joepie! Ze heeft het dus door, hoe het moet ;D!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door